Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Omlazený Ford Ranger - první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (4)
Robustnější maska, bohatší výbava, vyšší nosnost a hlavně dveře otevíratelné proti sobě bez sloupku...

Po téměř třech letech prodeje terénního pick-upu Ranger na českém trhu přichází Ford s modeernizovanou verzí. Ranger, či přesněji Ford F-serie, je nejprodávanějším kompaktním pick-upem v USA a výrobze pochopitelně touží tento úspěch přenést i na starý kontinent. S patnácti prodanými vozy v České republice za první čtvrtletí 2003 se Ranger zatím drží za Nissanem pick-up a Mitsubishi Pajero Pick-up na třetím místě.

Verze, která přichází k prodejcům nyní je nejnápadnější především novým designem přední části vozu. Místo původního nepříliš výrazného čela zde najdeme přepracovanou kapotu motoru, masku chladiče, nárazník i větší světlomety s čirou optikou. Vůz je osazen výkonnějšími brzdami, přičemž ABS je nyní ve standardní výbavě.

Nejpodstatnější novinkou je ale nová čtyřdveřová kabina Super Cab, která nemá obvyklý středový sloupek. Přední dveře jsou uchyceny vpředu a zadní dveře mají závěsy vzadu. Díky tomuto konstrukčnímu řešení nabízí Ranger velmi dobrý přístup do interiéru, ať už jde o nastupování a vystupování členů posádky nebo o manipulaci se zavazadly. Koncepce kabiny Super Cab však přináší výhodu i v podobě o 14,5 % delší ložné plochy korby vozu – ložná plocha modelu Ford Ranger Super Cab je díky tomu srovnatelná s ložnou plochou pick-upů s konvenčními dvoudveřovými kabinami.

Aby byl kompenzován chybějící střední B-sloupek karoserie, byla patřičně zesílena střecha, A- i C- sloupky karoserie a také samotná konstrukce bočních dveří doznala řady změn. Díky všem těmto opatřením vykazuje nový čtyřdveřový Ranger Super Cab stejnou torzní tuhost jako původní model s dvoudveřovou kabinou Stretch Cab. Za nové modely Ranger lze připojit ještě těžší přívěsy – přípojná hmotnost vzrostla ze 2200 kg na 2800 kg.

Interiér Fordu Ranger je v podstatě nezměněn – je jen o trochu světlejší a sedadla pohodlnější. Pro kupce v ČR je dobrou zprávou především bohatší standardní výbava, která naní zahrnuje mimo jiné dva přední airbagy, ABS, autorádio s kazetovým přehrávačem a elektrické ovládání všech oken a zpětných zrcátek.

Při jízdách na off-road trati jsme v leccčem dali Fordu za pravdu: Karosérie bez středního sloupku se subjektivně nekroutí více než klasická čtyřdvéřová a na nouzová zadní sedadla ve verzi Super Cab se bez sloupku nastupuje skutečně o poznání lépe. V interiéru potěší i modře probarvené „budíky“ na přístrojové desce a na nových sedadlech si nyní skutečně dovedeme představit i delší cestování. V ovládání vozu zůstalo vše zachováno, snad jen posilovač řízení je nyní ještě účinnější při malých rychlostech – neubírá ale kontakt s vozovkou při rychlé jízdě.

Tradiční čtyřválcový turbodiesel má i po modernizaci nejvyšší výkon 80 kW a krouticí moment 266 Nm – papírově nízká hodnota výkonu vzhledem ke konkurenci ale dle našich zkušeností neznamená handicap. S nosností až 1210 kg a uvedeným krouticím momentem se Ranger může tvářit sebevědomě a přitom zachovávat rozumné provozní náklady.

S kabinou Super Cab se Ranger prodává za 644.900,- s pětimístnou kabinou Doubla Cab za 734.900 - samozřejmě bez DPH.

Ondřej Šuch
Diskuze (4)