Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příjezd omlazeného VW Golf se blíží: Tvář změní nepatrně, největší pecku chystá uvnitř

Stanislav Kolman
Diskuze (52)

Od premiéry osmé generace Golfu brzy uplynou čtyři roky. Nastává tedy čas na facelift a my už tušíme, jaké důležité změny přinese.

Jak je to možné? Volkswagen se maskováním testovacích prototypů příliš netrápil, a tak úlovky špionážních fotografů odhalují prakticky všechno podstatné. Omlazený Golf dostane například přepracovanou příď s novým nárazníkem inspirovaným elektromobilem ID.3 a štíhlejší hlavní světlomety s novou grafikou.

Boční linie zůstává shodná, tady lze očekávat snad jen nové designy kol, nejspíš s aerodynamickými kryty pro snížení odporů a tabulkových emisí. Vzadu zase očekáváme svítilny s inovovanou grafikou, dost možná se i tady pozmění tvary nárazníků. Velké logo automobilky s nápisem Golf uprostřed zůstane.

Video se připravuje ...

Naše vize omlazeného Golfu

Byť mají zkoušené prototypy jen minimum maskování, stále něco málo skrývají. A tak se náš kolega a grafik Honza Lušovský pustil do práce, aby omlazený Golf vykreslil v plné parádě. Jak sám říká, tentokrát měl práci díky štědrosti VW značně ulehčenou. Kromě výše popsaných změn zkusil Golf vyšperkovat i novým lakováním.

Tím však plejáda inovací nekončí, naopak. Nejvýraznější změny si totiž Volkswagen připravil v kabině, kde zaujme hlavně velká obrazovka multimediálního systému. Zdá se, že displej je převzatý z elektrické vlajkové lodi ID.7 a má tedy shodných patnáct palců, dotyková lišta pod ním zůstává zachována. Naopak volant na špionážní fotografii má tradiční fyzická tlačítka namísto kritizovaných dotykových ploch. A polepšit si ve velkém mají i použité materiály, také slabší místo současného modelu.

MBQ: Vylepšení pro mild-hybridy a otazník nad budoucností turbodieselu

Uvidíme, jaké změny přinese paleta pohonných jednotek. Golf přijede na nejnovější verzi platformy MQB Evo, která přinese drobná vylepšení pro mild-hybridy 1.0 eTSI a 1.5 eTSI. Pro výkonné varianty GTI a R zůstane zážehový dvoulitrový čtyřválec, nejistá budoucnosti se ale věští turbodieselu. Říká se, že Volkswagen by raději kladl důraz na plug-in hybridy do zásuvky. Ty nejmodernější mají disponovat výkonem 200 kW a dojezdem až 100 km na jedno nabití. Uvidíme, jestli se jich dočká i Golf.

Stanislav Kolman
Diskuze (52)

Doporučujeme

Avatar - Emel
8. 6. 2023 08:59
Re: Casy golfu uz skoncili
Hele promiň, ale ty to snad ani nečteš, jde ti jen o to tam fláknout odkaz na Civic... a napsal bys to samé i před těma pěti nebo deseti lety.
Porovnej si prodeje Golfa třeba 2018 vs 2022, ČR a Evropa... a uvidíš, že v té Evropě Golf relativně vůči konkurenci ztratil, ale u nás si cca. jede pořád to svoje.
Avatar - Emel
8. 6. 2023 08:52
Re: Dalo se čekat
Pořád ještě nikdo nic lepšího nevymyslel. Ani "Lauro je mi zima" není lepší.
Já zase skoro neřeším směr foukání, respektive k tomu mi stačí možnost výdech někam nasměrovat / uzavřít. Ale teplotu o pár stupňů nahoru nebo dolů, to poměrně často... typicky v závislosti na sluníčku. A to zvládnu i poslepu.
Nejhorší je, pokud se k té teplotě musíš ještě někudy proklikat... teda... ještě horší je 15" obrazovka trčící uprostřed auta :-D. Jak nejsem žádnej velkej fanda Audi, tak tohle je v dnešní době balzám na duši https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8379266.jpg?…
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2023 06:28
Re: Casy golfu uz skoncili
Dramatický pokles přišel až s G8. Minulý rok (byť to určitě bylo hodně kvůli problémům s výrobou) byl Golf podle wiki až pod Corollou.
7. 6. 2023 22:56
Re: Dalo se čekat
Co furt maji vsichni staromilove s koleckama? :D

Ja casteji nez teplotu nastavuju smer foukani.
A v tom nevidim skoro zadnou nevyhodu v ovladani pres displej oproti tlacitkum.
I na tlacitka je obvykle potreba se podivat.
7. 6. 2023 22:52
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Aby ti nepraskla zilka. :D

Ja jezdim s nulovymi emisemi uz dnes.
Nevadi mi ani EU7 ani zdrazeni paliv nebo neco podobnyho.
:-!