Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra: Blesk nižší střední třídy pojedenácté. Oficiálně!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 6. 2015 • 23:04
24
178
Zobrazit náhledy (24)
opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni opel technika nizsistredni
Opel nenechává nic náhodě. Jen několik hodin po úniku prvních fotek nové Astry je tu její oficiální odhalení včetně prvních technických informací.

Má se Golf, ale i ostatní v nabitém segmentu nižší střední třídy bát? No, kompaktní třída bude zase o něco nabitější. Astra zhubla o 200 kg a zmenšila se. Generace J je příliš velká a těžká a uznala to i samotná automobilka. Skelet samonosné karoserie nyní váží jen 280 místo 357 kg, na podvozku se ušetřilo dalších 50 kg. Drahé materiály typu uhlíkových kompozitů tady zatím nenajdeme, vysokopevnostní ocel však ano. Vnější design Opel popisuje jako atletický, tvarovým i technickým předobrazem byl koncept Monza z Frankfurtu 2013.

Důležitá je zmíněná redukce rozměrů. Pětidveřový hatchback měří 4,37 m, o zhruba pět centimetrů méně než generace J (zda budou v Rüsselsheimu pokračovat v abecedě, nebo zase nějaké písmenko přeskočí, zatím nevíme). Je také o 26 mm nižší, do výšky ční 1,46 m. Doba vysokých skoro-MPV je minulostí. Součinitel odporu vzduchu by měl zůstat pod hranicí 0,30.

Všechny motory pocházejí z nejnovějšího vývoje, musí přece splňovat normu Euro 6. Nejslabším je turbodiesel 1.6 CDTI se 70 kW, základ zážehových jednotek představuje litrový tříválec Ecotec s přímým vstřikem a rovněž turbem (77 kW). Ze stejné rodiny je i větší celohliníková čtrnáctistovka. Ta má samozřejmě o válec navíc, chlubí se 107 kW a 250 N.m v rozmezí od 1800 do 4000 otáček. Její blok je o deset kilo lehčí než u končícího motoru se stejným zaokrouhleným objemem. Výkonové spektrum sahá až ke 147 kW, podrobnosti Opel sdělí později.

Interiér se na rozdíl od exteriéru zvětšil, a to i přes zhruba dvoucentimetrové zkrácení rozvoru náprav! Předchůdce prostoru ani při slušné délce a výšce nedokázal nabídnout dostatek a byl za to kritizován. Pasažéři vzadu mají v porovnání s ním o 35 mm více místa na nohy, konstruktéři totiž předělali přední sedadla. U nejšpičkovějších verzí zahrnují i masážní funkci a odvětrávání, to řidičova se dá seřizovat v 18 polohách.

Palubní desce dominuje velký barevný dotykový displej s až osmipalcovou úhlopříčkou. Astra je nabitá multimédii včetně systému OnStar, který umí automaticky přivolat pomoc v případě nehody a nachází si konečně cestu i do Evropy. Samozřejmě mu nechybí bezdrátové vysokorychlostní připojení na internet 4G LTE. Infotainment IntelliLink R ve verzi 4.0 je kompatibilní s Apple Car Play i Android Auto od Google. Propojení s mobily tak není třeba příliš řešit, hlasitost například hudby a hovorů se ale ladí i klasicky na volantu, případně lze zadávat k některým funkcím hlasové povely.

Nová Astra je také vybavena pokročilými asistenty počínaje čtením dopravních značek, hlídačem mrtvého úhlu, udržením v jízdním pruhu a varováním při jeho neoprávněném přejetí, kontrolou vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel, tempomatem, samočinným brzděním v případě hrozící nehody nebo rychlostního limitu na silnici. Nesmí chybět ani parkovací pomocník řízený tlačítkem a zadní kamera.

Na jednu důležitou technickou novinku jsme nezapomněli. Přední světla nabídnou Matrix LED, nikdo jiný je v této třídě dosud nemá. Každé sestává s osmičky segmentů a funguje automaticky ve spolupráci s kamerou Opel Eye, dokáže dokonce i jednotlivé skupin diod vypínat podle situace, není tak třeba světla neustále přepínat z potkávacích na dálková. Oproti konvenčním halogenům a xenonovým výbojkám vidí při rychlosti 80 km/h dále a mají delší životnost.

Opel se pochlubil, že už bylo vyrobeno přes 24 milionů kompaktních aut s bleskem. Do tohoto počtu zahrnuje všechny generace Kadettu i Astry včetně těch prvních předválečných od roku 1936. Nová je tak vlastně už jedenáctou v pořadí... Veřejnosti se představí až v září na IAA ve Frankfurtu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Dobré, ...
| 3. 6. 2015
S tím postavením do fronty na prácáku pro kolegu z AR je docela rozumný nápad... :-! Kopírovat Mazdu...nikde jsem nepsal, že všichni kopírují Mazdu. Jen ti chytří kopírují Mazdu. :-!
Je to jasné!
| 3. 6. 2015
Je až do neba volajúce, ako rýchlo auto.cz upratalo novú Astru z titulných informácií.
VW Group nevytlačí...Nikto.
| 3. 6. 2015
"...Prostě a jednoduše, VW holt asi musí něco dělat dobře - lépe než ostatní.."
Bohuzel, v globalni ekonomii je velice tezke se globalne prosadit - VW vubec nema uspech v USA, ani "sebelepsi" reklamy masazujici mozky nepomuzou. Golf je auto pro nemky, ne pro yuppies. Opel byl pro delnickou tridu v BRD. Kdyz ta casem vymizela, i Opel se zmensil. Ted se ukaze jestli nemky budou kupovat ASTRA.
Dobré, ...
| 3. 6. 2015
"No jo, když kopíruješ Mazdu, tak to jinak nejde."
"Všichni kopírují Mazdu..." => pan mel k snidani vtipnou kasi, hm? :-! Uz to pre-posilam kolegovi do Italie, on dela pro AR, at uz se jde postavit do fronty na pracaku.
kompaktní kráska
| 3. 6. 2015
Mam podobnou zkusenost: "....japonske auto... tak na spolehlivost zapomenete a vrátíte se zpátky ke kvalitě..."
Viz Reklama Volkswagenu pro Super Bowl: [odkaz]
Yaris taky uz neni co byval: [odkaz]
:-!
Crap je vsechno pod $30,000. Bez ohledu na zemi designu ci vyroby. Smutne je, ze i $60,000+ auto se muze pos*at. Toyota ma nejvice svolanych aut (2010-14 = 24 mil), dokonce vic nez GM (20+ mil) a to uz je co rict.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku