Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel bude od roku 2028 elektrický. Znamená to i návrat slavné Manty

David Bureš
Diskuze (6)

Opel Manta bývalo stylové kupé vyráběné ve dvou generacích mezi lety 1970 a 1988. Do budoucna však toto jméno použije jinak koncipovaný automobil.

Letos nově vzniklý koncern Stellantis představuje budoucí strategii svých značek, která bude ve znamení rozšíření nabídky elektromobilů. Plány se týkají také Opelu, který na poli elektromobility bude expandovat v duchu motta „být zelený je nově cool“ (green is the new cool). Konkrétně to má znamenat i návrat slavné Manty.

Německá automobilka totiž potvrdila návrat takto pojmenovaného modelu, který patří mezi ikonické vozy historie Opelu. Bývalo to sportovní kupé vyráběné ve dvou generacích mezi lety 1970 a 1988, jehož originální vzhled inspiroval dnešní designérský jazyk značky. Tzv. Opel Vizor, řešení přídě na nové Mokce nebo modernizovaných modelech Crossland a Grandland, odkazuje právě na Mantu.

Jak ale vyplývá ze zveřejněné skici, nová Manta už kupé nebude. Půjde podle všeho o crossover, označení Opel Manta-e pak potvrzuje nasazení elektrického pohonu. Nová Manta totiž vzniká v rámci strategie na rozšíření nabídky elektromobilů značky Opel.

Do roku 2024 chce Opel elektrifikovat všechny své modely, hodlá tedy nabídnout výhradně mildhybridy, plug-in hybridy nebo čisté elektromobily. Od roku 2028 pak hodlá na evropských trzích nabízet výhradně elektrovozy. Opel se tak stává další značkou, která v poslední době oznámila přechod k elektromobilitě.

Bližší informace o novém Opelu Manta-e každopádně zatím neznáme. Aktuálně tak nevíme, kdy dorazí na trh, ani jakou techniku použije. Koncern Stellantis, jehož je dnes Opel součástí, každopádně počítá hned se čtyřmi různými architekturami pro elektrovozy – pro malá auta, středně velká, velká a pick-upy, s rámovou konstrukcí. U těch velkých by použité baterie měly zajistit dojezd až 800 kilometrů. Od roku 2026 pak Stellantis chystá nasazení baterií s tuhým elektrolytem (tzv. solid-state batteries).

Opel Manta je aktuálně pro automobilku z Rüsselsheimu velké téma. Nejenže inspirovala vzhled dnešních vozů značky, Opel ale také oživil původní vůz, a to pomocí restomodu Manta GSe. To je kupé s původním vzhledem, avšak doplněné o moderní detaily, včetně pohonného ústrojí. Manta GSe je totiž elektromobil, s výkonem 108 kW.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

9. 7. 2021 23:57
Měl jsem rád Opel
Koupil jsem si 2009 Astru H 1,8 benzín a mám na ní najeto 315 000 bez problémů

A proto, že byla dobrá tak jsem si koupil 2018 Astru 1,6 BiTurbo - zatím taky v pohodě

Nicméně na další Opel už to nevidím - elektrika to zabila ....
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 17:58
Trottel im Opel
Takže další značka zabitá, to se nakonec Stellantis vybarvil. Zůstane PSA a zbytek bude paběrkovat. :no:
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 17:55
Re: Foxconnisti do diskuze
Nevíš náhodou, s kým Stellantis navázal spolupráci?
9. 7. 2021 12:57
Re: Foxconnisti do diskuze
Tohle moc nesleduji, ale předpokládám, že se jedná o platformu MIH. To je práce čistě Foxconnu? Kde se to bude vyrábět?
O aktivity Foxconnu jsem se zajímal v případě Bytonu, kdy do něj investoval. Sice nevím kde se to vyrábí a ani není pořádně jasno, komu to vlastně patří (Čína tam měla něco kolem 30%), ale bylo by to trochu kontraproduktivní, kdyby nastala spolupráce se Stellantis.
Tahle doba je fakt šílená. Jeden dělá do Paypalu pak do raket a začne s elektromobilama, druhej má supáče a mimo jiné taky začne taky vyrábět elektromobily, další skáče od počítačů k elektromobilům,...
Avatar - Roman Horký
9. 7. 2021 12:48
Re: Foxconnisti do diskuze
Myslím, že jsi tady jediný, ale nechme se překvapit.