Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel má nový turbodiesel 1,6 CDTI Ecotec

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Nová vznětová šestnáctistovka je dalším příspěvkem do obnovy palety pohonných jednotek značky Opel a nahradí současný 1,7 CDTI i některé verze dvoulitrového turbodieselu.

V květnu loňského roku Opel představil nový zážehový čtyřválec 1,6 Turbo a uvedl, že během následujících dvanácti měsíců budou debutovat tři nové zážehové a vznětové rodiny motorů.

Nyní nastupuje turbodiesel 1,6 CDTI Ecotec, který nahradí stávající 1,7litrové motory a některé méně výkonné verze 2,0 CDTI. Tato nová pohonná jednotka s hliníkovým blokem je prvním dieselem značky Opel, splňujícím požadavky budoucí emisní normy Euro 6.

Vznětová šestnáctistovka bude samozřejmě nabízena v několika různých výkonových verzích a bude k dispozici pro několik modelových řad značek Opel a Vauxhall. První provedení má nabídnout výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 320 Nm pod kapotou Zafiry Tourer ještě v letošním roce.

Opel uvádí, že nový motor má až o 10 procent nižší spotřebu paliva než podobně výkonné dvoulitrové turbodiesely.

Vývoj motoru 1,6 CDTI probíhal při vzájemné spoluprácí v Turíně, Rüsselsheimu a USA. Výroba bude spuštěna začátkem letošního jara v továrně v maďarském městě Szentgotthárd.

Do konce tohoto roku hodlá Opel představit tři zcela nové generace zážehových a vznětových motorů, jako součást svého plánu na uvedení 23 nových modelů a 13 nových pohonných jednotek do roku 2016.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
18. 1. 2013 09:48
Re: 1,6 namiesto 2,0
u i40 je ale problem v tom, ze pod 2000rpm sa nic nedeje.
odporucam si porovnat 1,7crdi vykonovy priebeh s napr 2,0hdi, tdi atd.
twin turbo tieto neduhy vyriesi, ale 1,7crdi naozaj nemoze konkurovat s dvojlitrami.
rovnako si neviem predstavit 1,6dci v lagune, napriek tomu, ze to je velmi dobry motor, renault velmi dobre vie, predo je v lagune priskrtena 2,0dci na 96kw a nie 1,6dci 96kw.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2013 23:23
Re: Hezké ale
Dulezita bude spolehlivost, vetsi rozdil nez 0,2 litru udela clovek stylem jizdy ;-)
Avatar - Choochoo
16. 1. 2013 23:13
Re: zkušenosti Zafira 2.0 CDTi 121kW
Zatim chybi podstatny udaj a to je spotreba. Nizsi spotreba o 10% nez podobne vykona dvoulitrova konkurence nic nerika. Tipnul bych si ze se na ty uspornejsi 2litry asi nedostane a zustane na spotrebe 1,7 ktera je papirove rovnez o 10% lepsi nez bezna 2,0 konkurence.
16. 1. 2013 23:10
Hezké ale
1.6 CDTIčko a 100kw to je velice hezký výkon, ale ted otázka zda tento motor vydrží tolik jako stará dobrá a prověřená 1.9 CDTI. Dnešní šnižovaní obsahů nevidím vůbec rád a myslím, že pro tak velké auto je 2.0 CDIčko tak akorát, ale co se dá dělat blbové z EU neustále šlapou automobilkám po krku s dnes nesmyslnými emisemi (nesmyslnými proto, protože už euro 5 má emisní limity celkem nízko) a dále člověk vidí motor, který mu uspoří 0.2l na 100km a může se po něm utlouct.
Každopádně přeji OPELu hodně prodaných vozů s tímto motorem a plno spokojených zákazníků. :-)
Avatar - Lisak340
16. 1. 2013 20:25
Re: zkušenosti Zafira 2.0 CDTi 121kW
S tím že 2.0 bude mít spotřebu větší než 1.6 máš zcela jistě pravdu, ale na krátké vzdálenosti se naftový motor zcela vůbec nehodí už jen kůli tomu že ta 1.6 se bude zahřívat podstatně déle a bude splňovat Euro6 takže bude mít DPF. DPF do města a na krátké vzdálenosti = moc problémů. Nehledě na to když bude hodně mrznout (-15 a níže) tak nesmíš jet s lehkou nohou jinak si motor ani neudrží svoji provozní teplotu natož aby se rychle ohřál. Snižování obsahů má své výhody ale i nevýhody. A neůtočím na tvůj názor ani osobu, pouze upřesňuji a vyjadřuji svůj názor. ;-)