Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Mokka se bude prodávat až v Austrálii, ale jako Holden Trax

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
I protinožci se dočkají své verze malého crossoveru, který my Evropané známe jako Opel Mokka.

Badge-engineering, tedy prodej stejných vozů pod různými značkami a jmény, není ve světě automobilů ničím novým. A u General Motors teprve ne. Je o nový malý crossover zájem i u protinožců? OK, nabídneme jim ho. Vezmeme dvojče Opelu Mokka, Chevrolet Trax a přelepíme u něj logo. Jak jednoduché.

U australské verze není překvapením ani znak místní divize Holden místo emblému Chevroletu. Jen jméno Trax jí zůstane. Novinka je tak vlastně už čtyřčetem. Nebo dokonce paterčetem? V USA se bude prodávat luxusnější varianta Encore s logem Buicku, my Evropané si budeme moci koupit hlavně auto s bleskem ve znaku a názvem připomínajícím kávu. A Britové, ti určitě vezmou útokem showroomy jejich staroslavného Vauxhallu, ale jeho podoba nám dosud zůstala utajena.

Zatímco Opel a Buick se od svých sourozenců dost liší, Holden Trax má oproti stejnojmennému Chevroletu prakticky jen jinou masku s bohatým chromováním v horní části a také úpravy na podvozku. „Spolupracujeme úzce s centrálou na jeho nastavení a samozřejmě provádíme i další vylepšení, aby se Trax cítil na australských silnicích jako doma, až přijde příští rok na trh,“ řekl ředitel divize Holden Powertrain Engineering Simon Cassin.

Opel Mokka jsme viděli na jaře v Ženevě, Chevrolet Trax se oficiálně představí v Paříži a začne se prodávat ještě letos. Postupně se prý má dostat až na 140 trhů světa včetně těch evropských, ale nikoli do Spojených států! Co bude pod kapotou australského bratříčka, zatím nevíme. Snad zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,4 Turbo Ecotec (103 kW, 200 Nm) jako u Buicku. Po připomenutí dodejme, že Opel Mokka nabídne ještě benzinovou nepřeplňovanou šestnáctistovku s 85 kW (115 k) a 155 Nm, respektive naftový agregát 1,7 CDTI, který poskytuje výkon 93 kW (130 k) a točivý moment 300 Nm.

Strategii General Motors se nelze divit. V zemi klokanů totiž prodej malých SUV letos vzrostl oproti stejnému období loňského roku o skoro 58 %. Byť třeba oblíbený Juke v portfoliu tamního zastoupení Nissanu překvapivě nenajdete. Nicméně, už zase největší automobilový koncern světa chce z australského koláče tohoto segmentu ukousnout co nejvíce.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
11. 6. 2012 18:59
Re: Opel versus Toyota
:-( Lenze podla recenzii viacerych uzivatelov v "moje auto" na tomto webe uz nie je ani Subaru to, co kedysi byval. Ich kritika na hrdzu je velka a sam som sa o tom rozpraval s predajcom Subaru-Ford a potvrdil mi sokujucu informaciu, ze Subaru uz ma cast hrdze (zvlast silne na vyfukovom potrubi) potom, co ich len z Japonska privezu a potvrdil mi i to, co sa prave pise v recenziach-neuznava sa to ako reklamacia :-! . Takze asi uz zostava len Mazda ;-\
Avatar - Aladeen
11. 6. 2012 18:34
Re: Opel versus Toyota
Bohužiaľ čo sa týka Toyoty už to nie je to čo bývalo , už to nie je Japonec .
Kamarát má celkom nový asi 3 ročný Yaris a už má hrdzu sem a tam , aj to trošku začína vrzgotať v interiéri ... V Japonsku robí Toyota len Hybridy nič iné to je podľa mňa škoda . Už sú len dve plnokrvné Japonské značky Mazda a Subaru ... ;-\
11. 6. 2012 18:29
Re: Opel versus Toyota
Vdaka. Zaujimava tabulka. Podla nej Toyota prepada i v inych oblastiach 8-s . To je skoda, lebo mam tuto znacku rad. Zaujimalo by ma, ci je na tom az tak zle len podvozok Avensisu alebo ci aj inych Toyot, zvlast Aurisu.
Avatar - Ham.
11. 6. 2012 18:15
Re: Opel versus Toyota
V testech kde postaví Avensis do slalomu vždy propadne na chvost, agilitou podvozku patří do minulého tisíciletí, tady např. vyhrává Mazda 6 s mírným náskokem nad Passatem, Insignií, Supem a Avensis končí s velikým odstupem poslední:
[odkaz]
Takže no surprise
Avatar - MikeeC
11. 6. 2012 11:55
Re: Holden
Saab "vykrádající" Subaru je taky fajn no >:D A není to jen Impreza, měli i koncept 9-6X okopírovanej ze Subaru Tribeca >:D