Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel odhaluje omlazenou Insignii GSI a kompletní nabídku nových motorů

Ondřej Mára
Diskuze (66)

Zhruba měsíc po prvním odhalení faceliftované Insignie představil Opel i omlazenou vlajkovou loď GSi a kompletní paletu nových motorů.

Omlazená Insignia GSi vstupuje do nového roku s novým motorem, kterým je přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm v rozmezí 1500 až 4000 ot/min. Ten tak nahrazuje dosud nejvýkonnější motorizaci 2.0 CDTI BiTurbo o maximálním výkonu 154 kW (210 k).

Nový motor spolupracuje s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje osmistupňový automat. Samozřejmostí pak zůstává pohon všech kol pomocí systému Twinster s funkcí vektorování točivého momentu.

Ve standardní výbavě vrcholného modelu přitom nechybí ani adaptivní podvozek Flexride, který kromě tuhosti podvozku upravuje i citlivost řízení, odezvu na plynový pedál a nastavení devítistupňové automatické převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí volby Standard, Tour, Sport a exkluzivně ve verzi GSi ještě Competition.

Kromě pohonné jednotky pro vrcholnou verzi však Opel zveřejnil i kompletní nabídku nově vyvinutých motorů pro omlazenou Insignii. Všechny motory (tříválce i čtyřválce) pochází z jedné (nové) generace, zatímco předtím Insignia kombinovala tři různé generace motorů.

Základní nabídku bude tvořit naftová motorizace 1.5 D (90 kW) a benzínová 1.4 T (107 kW). Nad nimi stojí přeplňovaný benzínový motor 2.0T (147 kW) a vrcholné GSi 2.0T (169 kW). Do konce roku by se pak nabídka měla rozrůst ještě o nový 2.0 litrový čtyřválcový diesel, jehož výkon však automobilka neuvádí.

Opel Insignia Sedan 1.4T 2.0T GSi 2.0T 1.5D
Výkon (kW / ot/min) 107/5.000 147/4.500 169/5.000 90/3.250
Točivý moment Nm / ot/min) 236/1.500-3.500 350/1.500-4.000 350/1.500-4.000 300/1.750-2.500
Emisní norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Převodovka M6 A9 A9 M6
Předběžná spotřeba/emise v režimu měření NEDC
Město 6,2-6,1 8,7 8,9 4,8-4,6
Mimo město 4,6-4,3 5,1-4,8 5,8 3,5-3,3
Kombinovaná 5,2-5,0 6,4-6,2 6,9 4,0-3,8
CO2 g/km 120-115 149-144 161 105-100
Předběžná kombinovaná spotřeba/emise v režimu měření WLTP
l/100km 6,2-5,8 7,6-7,3 8,5-8,3 4,9-4,6
CO2 g/km 144-135 176-171 198-193 130-121

Nové tříválcové motory se však chlubí o 50 kilogramů nižší váhou (ve srovnání s předchůdci) a vrcholné GSi je vůbec prvním modelem značky Opel, který nabízí možnost deaktivace dvou válců - čímž pomáhá šetřit palivo při nízké zátěži.

Právě snížení emisí a spotřeby by mělo patřit k jedněm z hlavních předností omlazené Insignie. Kromě nových motorů dostala Insignia i nové převodovky s nízkým třením. Řidiči si tak mohou vybrat z šestistupňového automatu, bezstupňového CVT nebo devítistupňového automatu. Třešničkou na dortu je pak plně uzavíratelná přední maska, která pomáhá zlepšovat aerodynamiku modelu.

Video se připravuje ...

Opel Insignia Sports Tourer 1.4T 2.0T GSi 2.0T 1.5D
Výkon (kW / ot/min) 107/5.000 147/4.500 169/5.000 90/3.250
Točivý moment Nm / ot/min) 236/1.500-3.500 350/1.500-4.000 350/1.500-4.000 300/1.750-2.500
Emisní norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Převodovka M6 A9 A9 M6
Předběžná spotřeba/emise v režimu měření NEDC
Město 6,2-6,1 8,7 8,9 4,9-4,8
Mimo město 4,7-4,4 5,2-4,9 5,9 3,7-3,5
Kombinovaná 5,3-5,0 6,5-6,3 7,0 4,2-4,0
CO2 g/km 122-117 151-146 163 111-105
Předběžná kombinovaná spotřeba/emise v režimu měření WLTP
l/100km 6,3-6,0 7,7-7,5 8,8-8,6 5,1-4,8
CO2 g/km 147-138 179-175 205-199 135-127

Průměrná spotřeba v režimu NEDC by tak ve srovnání s modely před faceliftem měla klesnout o cca 18 %, zatímco průměrné emise CO2 se mají pohybovat okolo 100 g/km.

Oficiální odhalení omlazené vlajkové lodi Opel Insignia GSI je naplánováno na bruselský autosalon, který se koná od 10. do 19. ledna.

Ondřej Mára
Diskuze (66)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
13. 1. 2020 09:16
Re: myslis v6 3,7
Klaudie, ale ten klučina píše strašný hov.na, nejen v této diskusi, asi to nečteš...
Avatar - Dinar
13. 1. 2020 09:14
Re: klidne osmnact v6
30 aut jako majitel? :-[] :-[] Takže je ti padesát a každý rok od r. 90 měníš auto? Nebo máš vždy dvě najednou a měníš je co dva roky? Proč jen ale z toho co, a hlavně jak, píšeš, tak strašlivě trčí, žes měl možná tak jednoho olítaného mustanga a jsi smrkáč s mlíkem na bradě?! Ale je možné, že ten dojem uhrovitého pubescenta, který děláš obsahem a způsobem svého vyjadřování, není nízkým věkem, ale spíš mentálním "zamrznutím".
Avatar - beibej
12. 1. 2020 20:43
Re: Slabota
tady bych manuál nepotřeboval. Insi není pro radost z jízdy. Divím se že vůbec GSi vzniklo. Je to zbytečná verze. Na radost ze svezení nemá koně a na důstojné ježdění stačí ten základní 2,0T. Spíš měli udělat 4x4 2,0T v normální a "jako terénní" a hotovo.
12. 1. 2020 17:55
Re: Tomu říkám představení
Bude fajn, az zacneme pouzivat auta rozumne a ne pro sportovani..
12. 1. 2020 17:54
Re: diky
Kolik vazi nova?