Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel před rokem 2014 žádnou továrnu nezavře, tvrdí jeho šéf

David Bureš
Diskuze (7)
Podle dřívějších zpráv Opel zvažoval uzavření továren v německé Bochumi a anglickém Ellesmere Portu.

Generální ředitel Opelu Karl-Friedrich Stracke vyvrací předchozí zprávy hovořící o tom, že Opel chystá uzavřít některé své továrny. Šéf Opelu a zároveň prezident evropské části GM, jehož je tato automobilka součástí, tvrdí, že do roku 2014 zůstanou všechny továrny Opelu (i Vauxhallu) otevřeny. Poté ale může být provoz v některých továrnách ukončen.

Koncern v minulosti podepsal dohodu, která zaručuje, že její evropské továrny budou do konce roku 2014 fungovat, do tohoto roku Opel dále nebude propouštět své zaměstnance.

General Motors chce podle Strackeho hledat jiné možnosti, jak snížit své ztráty v Evropě. Jedním z řešení může být například snížení mezd.

V minulých týdnech se objevily v médiích zprávy, říkající, že Opel chce zavřít své továrny v anglickém Ellesmere Portu a německé Bochumi. O německé továrně Stracke říká, že je pro Opel velice důležitá, v současnosti v ní vzniká Zafira, Zafira Tourer a Astra Classic. V Ellesmere Portu je pak vyráběna Astra a Astra Sports Tourer. V roce 2010 automobilka v rámci restrukturalizace uzavřela svoji továrnu v belgických Antverpách.

Vedení GM slíbilo, že bude Opel i v následujících letech podporovat v jeho podnikání. Šéfové koncernu jsou přesvědčeni, že řešení dalšího směřování Opelu by mělo být vypracováno přímo v Evropě a ne ve Spojených státech.

Opel bude do roku 2014 investovat 11 miliard euro, které mají být určeny na vývoj nových modelů a jejich uvedení na trh. Jedním z připravovaných nových Opelů je Allegra (donedávna přezdívaný Junior), minivůz cílící především na Fiat 500, Toyotu iQ a Volkswagen Up!.

Automobilka chce v následujících letech expandovat do dalších koutů světa, aby kompenzovala slabý odbyt v Evropě. Opel plánuje, že své vozy bude prodávat v Austrálii, Číně nebo Izraeli.

General Motors během loňského roku v Evropě prodělal 747 milionů dolarů (cca 13,8 miliardy korun). Během prvních dvou měsíců letošního roku Opel a Vauxhall na evropských trzích prodaly 116.248 nových aut, o 19,9 % méně než v průběhu ledna a února 2011.

David Bureš
Diskuze (7)
29. 3. 2012 13:56
Re: a co novinky?
Jinak u Chevy Volt je marketingovym pruzkumem potvrzene, ze do tri let ztrati vice jak 50% ceny, coz je jeden z nejvyssich poklesu na automobilovem trhu s ojetinami.
29. 3. 2012 13:53
Re: a co novinky?
no a co Opel Ampera alias Chevy Volt, nejslavnejsi tot auto roku (stoleti) ?
Mate vubec tuseni, kolik (stovek) miliard ten projekt asi spolykal ? V dobe, kdy US vlada vysekavala Opel z bankrotu ?

Maly seznam cen Voltu:
2009 Green Car Vision Award,
2011 Green Car of the Year,
2011 North American Car of the Year,
2011 World Green Car,
2012 European Car of the Year.

To vsechno jsou oceneni auta, ktereho se melo prodavat 60tis rocne a prodava se s bidou desetina... a u ktereho po trech letech vyvoje nejsou vychytane ani zakladni veci.. jako napriklad nachylnost baterii k pozaru.

Tak si to znovu cele prectete a zkuste si zodpovedet otazku, proc je na tom Opel tak spatne...
27. 3. 2012 13:15
Re: Insignia
Dik :yes:
27. 3. 2012 10:16
Re: Insignia
V Rüsselsheimu.
27. 3. 2012 10:14
Re: a co novinky?
Tiez som z toho prekvapeny. Ved vidim tolko Astier, Insignii kazdy den, ze nemozem uverit, ze sa im tak zle dari. Mokka je urcite pre Opel nadejou.