No hlavně se ukazuje, že Číňan (nebo Ind) nemusí být vůbec špatný vlastník. Má hodně kapitálu, velký vlastní trh a zároveň nechá evropany auta vyvíjet a vyrábět. Takže třeba takové Volvo, LR, nebo Jaguar jsou teď mnohem autentičtější automobilky, než když to byly koncernové skládačky Fordu, nehledě na to, že se jím i víc daří.
Kapitalismus v Číně má jeden velký problém a to je velká nerovnost bohatství a absenci sociálních jistot. Ne, nejsem komunista a ani levičák. Ale na druhou stranu si nemyslím, že by 1% populace mělo mít víc než polovinu bohatství země...
V mém pohledu je jádrem každé země její střední třída. Nechtěl bych žít v zemi, kde střední třída znamená život na okraji chudoby... a to ani pokud bych patřil do toho horního 1%.
nikdo netvrdí že Čína je kdesi na přelomu 19. a 20. století...je tam oligarchie, pak dlouho nic a pak zbytek více jak miliarda lidí, ale o tom že i ten zbytek se začíná mít lépe a lépe svědčí i to že najednou je čína největším automobilovým trhem, trhem elektroniky a tak dále...
nejinak je na tom i Rusko...tam taková ta emancipovaná střední třída jak jí známe například z Evropy taky není...
Jasně, na obyvatele se tam prodá srovnatelné množství nových aut jako u nás... přesto si myslím, že učit se kapitalismus v Číně není úplně šťastná myšlenka.
Ty jsi tak hodný, ani nevíš, jakou jsi mi udělal radost, že jako první jsem na to upozornil. A jako odměnu zasloužíš smajla. :-)
Jinak, ony ty SAABy vezou hlavně do číny, pokud jsem to ale četl správně ( zdroj: [odkaz] ), tak dokonce v Nizozemsku a další pár zemích se už možná dokonce začal prodávat.
Zprávu o znovuzahájení výroby SAABu, i když to je v rukou nového vedení a čínského vlastnictví vítám. Bude záležet jak provedou náběh již historického, ale dosud pokrokového typu 9.3 a jak se rozvine další vývoj.
Fandím a držím palce aby to Saabu vyšlo. Každá změna uniformity ala VW je vítána. Doufám, že v rámci úspor nezačnou ta auta šidit a zůstanou u nadstandardní bezpečnosti, výběru materiálů a dílenského zpracování.