Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani v září otevře novou továrnu, stavět bude Huayru Roadster

David Bureš
Diskuze (0)
Nová továrna se pochlubí výrazně vyšší výrobní kapacitou. Naplno však zatím využívána nebude.

Pagani nyní kompletuje své vozy v továrně v komuně San Cesario sul Panaro nedaleko Modeny. Italský výrobce hypersportů však aktuálně dokončuje nový závod, který otevře své brány v září.

Italská značka se však nebude stěhovat nijak daleko. Nově budovaná továrna totiž leží jen asi 200 metrů od současného podniku.

Důvodem budování nové továrny je modernizace výroby a navýšení výrobní kapacity. Nový závod má být totiž schopen vyrábět až 300 automobilů ročně. To naznačuje, že by současnou Huayru mohl v budoucnu přece jen doplnit i nějaký menší model, o kterém se v minulosti spekulovalo.

Maximální kapacitu však značka zatím nehodlá využívat. „Rozhodli jsme se omezit roční výrobu na 45 kusů, abychom udrželi exkluzivitu aut,“ řekl mluvčí Pagani Luca Venturi v rozhovoru pro nizozemský server Autovisie.

Pagani nadále zůstává rodinným podnikem, který vyrobí jen pár desítek aut ročně. Produkce Huayry vyráběné od roku 2012 je omezena na 100 exemplářů, přičemž výroba se pomalu blíží ke konci – všech sto aut už je prodáno.

Rodinný charakter Pagani souvisí i s tím, že vedle zakladatele značky Horacia Paganiho ve firmě pracují i jeho synové. Leonardo má na starosti vznik nové továrny, Christopher se stará o administrativní záležitosti.

Paganimu bude letos 60 let, a tak se už spekuluje o tom, kdy zamíří do důchodu a zda firma může pokračovat i bez jeho vedení. Venturi tvrdí, že Pagani již kolem sebe vytváří tým, který jej bude moci v budoucnu nahradit.

Po Huayře kupé má přijít její otevřená varianta. Také Huayra Roadster má být vyrobena jen ve 100 exemplářích, přičemž její výstavní premiéra patrně proběhne v březnu 2016 na autosalonu v Ženevě. Nakonec však může přece jen vzniknout více kusů – vzpomeňme na Zondu, jejíž konec výroby byl ohlášen hned několikrát, načež vznikly další kousky.

David Bureš
Diskuze (0)