Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

USA a minivozy: Smart zahajuje ofenzívu, Fiat 500 se zřejmě přidá

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
Schyluje se v USA k velké obměně vozového parku? Evropská minivozítka nabízejí dávku image, praktičnost a malou spotřebu. Vyslyší jejich nabídky američtí zákazníci? Zatím to vypadá že...ano. Minimálně z části.

Šéf koncernu Fiat Group SpA Sergio Marchionne oznámil v italském tisku, že Fiat vážně zvažuje nasazení nového miniautomobilu i na trhu v USA. Řekl doslova: „Právě nyní sledujeme, jak si poradí Smart v USA. Uvidíme, jak se situace s ním vyvine. Technicky vzato jsme připraveni (spustit prodej Fiatu 500 v USA).“ Původní “pětistovka“ se ve Spojených státech také prodávala a stala se tam velmi populární. Šéf Fiatu věří, že i nová “500“ by se za oceánem mohla velmi dobře ujmout a stát se kultovním vozem.

To, co má Fiat v plánu ale velmi dobře plní Mercedes. Druhá generace městského vozítka Smart ForTwo se objeví v prodeji v lednu příštího roku, již teď ale složilo stodolarovou zálohu více než 30.000 lidí. V Evropě si malý Smart ForTwo pořídilo od roku 1998 více než 770.000 lidí, optimistické hlasy z Mercedesu hovoří o tom, že podobných úspěchů by nyní mohla druhé generace Smartu dosáhnout v USA. Zahájení příjmu objednávek na nový Smart provázela velká propagační roadshow, která dva měsíce cestovala po USA (navštívila 50 měst) a nabízela prohlídku ForTwo, jakož i testovací jízdu v něm. Během prezentace se kladl důraz na zvýraznění největších předností minivozů obecně – vynikající manévrovatelnost ve městech, snadné parkování a nízká spotřeba. Američané ze možná začínají probouzet ze svého snu, ve kterém byl benzin „za hubičku“ a více přemýšlejí, proč u čerpacích stanic platí stále větší sumy. Uvidíme, zda se nechají ve větší míře zlákat minivozy jako je Smart či Fiat 500. Velká propagační akce každopádně připravila půdu nejen pro Smart ale také pro Fiat – o minivozech se rázem začalo více mluvit v médiích i mezi lidmi.

Kromě Fiatu 500 se na americké trhy chystá také jeho koncernový bratříček, Alfa Romeo „Junior“. Jméno Junior je prozatímní, finální obchodní označení bude vypadat jinak - naši čtenáři by vybrali jméno Velvetta (výsledek hlasování přibližně tisícovky lidí). Marchione již dříve uvedl, že „Velvetta“ se má stát zbraní koncernu Fiat proti modelům jako je MINI či plánované Audi A1, dobré prodejní výsledky jsou očekávány na trzích na obou březích Atlantiku.

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
12. 11. 2007 15:40
Re: A co FoMoCo? Budíček!
Spíše než pomyšlení,asi nemá peníze...
11. 11. 2007 20:27
Re: A co FoMoCo? Budíček!
já si myslím že ford je teď v takovým prů .... :'-( že na takovéhle akce nemá ani pomyšlení ... padaj mu prodeje osvědčenejch aut a ještě aby uváděl s velkou pompou na trh mové modely v dosud neprobádaných segmentech ;-\ ....
11. 11. 2007 19:59
Re: ajajaj
Paneboze, jestli takhle bude Ka vypadat... to je snad nejaka modernizovana kopie ruskyho vozitka OKA!
11. 11. 2007 17:54
ajajaj
Asi vím co myslíš. Ty si šibal... ;-)
Ale ne myslím, že Ka bude O.K., spíš bych viděl problém v tom, že Ford odjakživa vedli lidi co o autech neví nic. Bohužel. Tohle je jedna z věcí. Ale.. Možná budeš příjemně překvapen.

Ad F 500. Vůbec si nemyslím, že by se F 500 jako stylovka (no tady bych rád podotkl, že i v USA má F 500 velký potenciál jako stylovka, větší než Smart) v síti MAserati nemohla prodávat. Myslím, že yb to byl pro ni výborný start.. A jinak víme, že prodek aut ej tržní, tudíž enní problém nakoncesovat dealry... Ale k tomu dojde nejdřív až s koncesováním na prodej AR.
11. 11. 2007 12:35
Fait do USA?
Jenze zatimco Smart vyuzije solidni a repre distribucni sit Mercedesu, a Mini uz uziva BMW, bude se muset Fiat namacknout k prodejcum jinych koncernu, to neni jen ze zacneme vyvazet a hura, Fiat v USA krome Ferrari a Maserati nikoho nema (a u tech se prodavat nemuze).