TEST Peugeot 207 CC 1,6 THP (115 kW) – Šestka pro dvěstěsedmičku
S malým odstupem po nedávném testu nejmenšího peugeotova CC je tady článek o jeho nejnovějším provedení. Tentokrát nás ale zajímala především spotřeba posíleného maloobjemového turbobenzinu.
Euro 5 a spol.
Nový modelový rok obvykle znamená osekání několika méně viditelných položek výbavy a zjednodušení některých řešení. Smyslem těchto mnohdy malicherně vypadajících aktivit automobilek bývají úspory výrobních nákladů. Opačný proces se nevidí tak často. Jedním z příkladů velmi dobře utajených vylepšení je aktuální provedení Peugeotu 207 CC.
V souvislosti s přechodem k emisnímu standardu Euro 5 došlo na vyladění řídicí jednotky, která pouští ve sledovaném jízdním cyklu do výfuku méně emisí. Jako bonus dostali zákazníci 5 kW navíc na hodnotě špičkového výkonu a celé to korunuje šestistupňová převodovka, která dosud motorizaci 1,6 THP chyběla.
Změna s sebou paradoxně nese navýšení kombinované spotřeby. Místo původních 7,2 l/100 km projede laboratorní jízdní test malé CC s odběrem 7,4 l/100 km.
115 kW místo 110 kW
Vyšší výkon téhápéčka celkem snadno přehlédnete. Zátah motoru je i nadále plynule rostoucí od nízkých otáček (2000 min-1) až k velmi slušným 6500 min-1. Nejvíce elánu má motor mezi 4000 a 6000 min-1, tedy tam, kde obvykle žijí i běžné atmosférické čtyřválce.
Kritika turbodíry v nízkých otáčkách je na jednu stranu oprávněná (v absolutním měřítku), na druhou stranu je třeba připomenout, že výkonově srovnatelný atmosférický dvoulitr dole nepojede o mnoho lépe, než přeplňovaná 1,6 THP.
peugeot testy malevozy kabriolet hothatch
Nová šestistupňová převodovka řadí o něco přesněji, než původní skříň, přinese vám ale především možnost delšího pobytu v optimálních otáčkách. Co konkrétně je tím optimem se řídí pouze vašimi potřebami po zrychlování nebo úspoře paliva.
Šetří, když jedete plynule
Pomineme-li poněkud dámsky utlumený zvuk výfukové soustavy, spočívá hlavní rozdíl mezi přeplňovanou šestnáctistovkou a atmosférickým dvoulitrem ve spotřebě. Papírové hodnoty nejsou až tak nereálné. Týden za volantem čerstvě zajetého turbobenzinu ukázal, že spotřeba je silnou stránkou moderních přeplňovaných motorů, ať chcete nebo ne.
Se zcela otevřenou škrticí klapkou ani od motoru s přímým vstřikováním a proměnlivým zdvihem sacích ventilů žádné zázraky nečekejte. Spotřeba se při rychlé jízdě tímto stylem snadno vyšplhá nad 15 l/100 km. Čas pro úspory přichází při běžné jízdě, resp. kdykoliv, kdy zařadíte do činnosti tempomat.
Náš testovací okruh jsme projeli nejprve bez střechy, jak to pravidla otevřených vozů přikazují. Při plynulé jízdě reálnou konstantní rychlostí 100 km/h jsme po několika desítkách kilometrů odečetli z palubního počítače údaj 6,3 l/100 km, dálniční limit 130 km/h znamená pořád ještě velmi dobrý průměr 7,5 l/100 km. To vše v autě, které bylo maximálně otevřené, se staženými bočními skly a bez nainstalovaného větrného štítu.
peugeot testy malevozy kabriolet hothatch
Druhé spotřebové kolo našeho okruhu jsme absolvovali s nainstalovanou střechou a se zapnutou klimatizací. Jak se lepší aerodynamika a vyšší zatížení motoru pomocnými spotřebiči projeví na spotřebě? Efekt aerodynamické optimalizace převažuje nad vším ostatním. Kupé vytvořené z malého kabrioletu umí ve 100 km/h jet za 5,8 l/100 km, tedy úspora činí 0,5 l/100 km. S rostoucí rychlostí roste tento vliv a zvyšuje se tím pádem i úspora (7,5 l/100 km, úspora 0,7 l/100 km).
Proč jej koupit a proč ne?
Začneme tím, co byste měli jistě vědět. Toto CC má sice 156 koní, ale hot-hatch to není. Jízdní zážitky, které vám dopřeje, spíše vyplynou z jízdy po kvalitních silnicích s nebem nad hlavou. Řidičským zážitkům brání průměrně tuhá karoserie, velký účinek posilovače řízení a občasná ztráta kontroly nad řízením na výjezdech ze zatáček.
peugeot testy malevozy kabriolet hothatch
Motor samotný je víc než dostatečně výkonný a s autem nemá mnoho práce. Sportovní emoce, které právem za svých 600 tisíc Kč od stopadesátikoňového motoru očekáváte, jsou ale poněkud zředěné francouzským šarmem a dámským naladěním podvozku.
Zajímá vás, jak aktuální 207 CC jezdí? Rozdílů proti nedávno zkoušenému vozu není mnoho, a tak odkazujeme na test zveřejněný v únoru 2010.
Když přeladíme na notu praktičnosti, zapomeňte raději rovnou na obsazení druhé řady sedadel. Automobil s uspořádáním 2+2 zde sice slibuje dvě místa, ale jejich rozměry nejsou vhodné ani pro malé dítě v sedačce. Taky hodnotně působící hliníková hlavice řadicí páky je vyřešena nešťastně. Ani nemusíte mít staženou střechu a letní slunce, které vyhřeje přes skla interiér, rozpálí tento díl tak, že jej nelze prvních 15 minut jízdy uchopit bez rukavice. Naopak přední sedadla jsou snad ještě lepší než v případě většího a dražšího Peugeotu RCZ.
Efektní karoserie spojující kupé i kabriolet je i nadále k hlavním lákadlem tohoto auta. Kabriolet umí nabídnout esteticky velmi vyvážené tvary bez hrbu v zadní části, který ještě před pár lety k této kategorii neodmyslitelně patřil. Když vás jízda s nebem nad hlavou omrzí, nebo počasí nepřeje, je proměna velmi snadná. Rychlost, s jakou elektromotory celou operaci zvládají, dnes už rekordy netrhá (viz výkon střechy Renaultu Wind), ale když zohledníte to, jak auto s nataženou střechou vypadá, není na tom dvěstěsedmička mezi malými CC vůbec špatně. Se staženými bočními skly ( jedním tlačítkem v interiéru) docílíte i efektu kupé bez B-sloupků, což vypadá velmi elegantně. Po celý rok.
peugeot testy malevozy kabriolet hothatch
První cena vozu | 509.900,- Kč (1,6 VTi, 88 kW, Sport) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 592.400,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack) |
Základní cena testovaného vozu | 592.400,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 649.000,- Kč (1,6 THP, 115 kW, Sport Pack) |
Plusy
- Dobrá aerodynamika
- Dynamický a pružný motor
- Pohodlná sedadla
- Při běžné jízdě nízká spotřeba
- Efektní design se střechou i bez ní
Mínusy
- Horší tlumení rázů od kol
- Náklony karoserie v zatáčkách
- Přeposilované řízení
- Zahřívání hlavice řadicí páky
- Nepoužitelná zadní sedadla