Modernizovanou 308 poznáte podle nové přídě se znakem Peugeotu v masce chladiče. Vedle nového turbodieselu nabízí i vylepšený benzinový tříválec s filtrem pevných částic.
pri teste tipa ze P308 uz potrebuje facelit ako sol... pochvala pre peugeot za flexibilitu a rychlost ;-) >:D:yes:
k tomu start stop systemtu... vyponat motor uz pri 20km za hodinu ? ... to je akoze nejake dalsie zlepsenie? a co tak vypnut ho uz pri 50tke a plachtit ulicami.. to by sa setrilo ... alebo rovno ziadny motor ani nezapinat... ja mam normalne az strach kam to s tou eko maniou az zajde ... este ze sa to da stale vypnut .. to je nasa jedina zachrana ( zatial ) :yes:
Start-stop obecně nemám moc rád, ale vypínání motoru ještě před zastavením považuji za extrémně hloupé řešení. Dost často pomaličku dojíždím i několik desítek metrů a kde bude v té chvíli pohon posilovačů nebo napájení elektrické sítě? To bude znamenat další elektricky hnaná zařízení, která budou vysávat akumulátor a ten zase bude vyžadovat delší dobu k dobití. A reálná úspora bude minimální, pokud ne záporná...
Už vůbec radši nezmiňuji nějakou bezpečnost...
presne tak.. suhlas.. navyse sa mi este obcas stane ze prave pri dojizdeni si podvedome vsimnem a uvedomim ked uz takmer stojim ze S/S system som proste zabudol "vypnut" ( napriklad ked viackrat jazdim na kratsie trasy ) a ze sa mi pri zastaveni vypne motor .... a tak ho rychlo este stihnem stlacit pred samotnym zastavenim... tu to ale bude marne ak sa ti uz pri dojizdeni vypne.. takisto pri manevrovani pri parkovani.. kde neraz "takmer stojis" tak tam si ani neviem predsatvit ako s tym systemom budes parkovat ked budes mat vlastne stale vypnuty motor...
Len ty to porovnavas zrejme zo svojho VW pola. U peugeotu je S/S vyrieseny inak. Minuly vikend som spravil 500km na predchadzajucej 3008. Sprava sa presne tak, ako sa ma poriadny S/S spravat. Vypina vtedy, ked to ma opodstatnenie a nevypina vtedy, ked nema (studeny motor, dochladenie turba atd). Vdaka inej technologii je ten mikrohybrid aj inak rieseny pre zataz na baterku. Treba zacat veci realne skusat, nie o tom kecat na zaklade vlastnych skusenosti z ineho auta, kde je to riesene inak a casto aj zle.
no neviem ale ok ... pockajme si na skusenost od niekoho kto s "novym" P308 zacne jazdit ako mu to bude fungovat... v clanku sa ale pise jasne... ze pri rychlsti 20 km za h sa system S/S aktivuje... ci to bude na uzitok nech posudi zakaznik.. ja svoj S/S vdy hned vypinam po par metroch jazdy... obcas zabudnem ale kazdopadne vzdy ho vypinam.... jeho vyhody mi pridu neodpostatnene skor vidim same nevyhody... takze radsej posetrim uz aj tak dost osizeny a oturbeny motor ako setrit nejake dva deci na 100km ... to je setrenie ozaj na nespravnom meiste ... lebo S/S system ti v praxi viac motor trapi a nici ako setri palivo...
Presne tak, pockajme si ako to bude doriesene a potom mozme hodnotit. Ty ho vypinas, lebo vo VW by som ho vypinal tiez - aj to tak robim na firemnych. V peugeote to nerobim, lebo funguje tak ako si predstavujem. Akurat, ze mam skusenosti s obomi a viem, ze funguju rozdielne. Ty usudzujes na zaklade svojej skusenosti s vlastnym autom - coz je logicke, ale nie uplne spravne pre tuto situaciu.
Neverim. Golf vypina motor, az ked je zohriaty. Dokonca moje prve auto, kde palubak ukazuje aj teplotu oleja, co je celkom zaujimavy udaj. Teplota byva od 93 do 102 stupnov. Pokial nedosihne olej urcitu teplotu, palubak nic neukazuje - teda vtedy s plynom opatrnejsie - ziadna plna zataz pokial netreba.
Ten 8 stupnovy automat v kompaktoch je celkom exkluzivita. Sice bude asi len pre najdrahsie verzie, ale aj tak. No a som zvedavy, ako to bude so servisom. Kazdy automat treba servisovat - aspon vymienat olej po 60.000km, pokial to nie je sucha DSG od VW.
Ziaden S/S system nedokaze predvidat, ako dlho bude cervena. Jedine ze by komunikoval priamo so semaforom, ako to myslim chce riesit napriklad Audi. Takze ked je motor zohriaty, v podstate hned vypne, ked auto stoji. Ale naozaj nevidim dovod vypinat motor este pri rychlosti 20km/h.
Nemusíš, s tým sharanom som šiel pár dní naspäť. Teplota vonku +10, 300 m po štarte na kruháči ss zaúradoval. V rovnakom duchu sa nieslo aj ostatných 20km. Nejaká teplota motora, alebo interiéru ho nezaujímala. Majiteľovi ( skoro rodina) som neveril kým som sa nepreviezol
mne pride ze u mna to funguje nejakym random ( nahodnym ) systemom .. dodnes nechapem ako mi to pracuje... lebo raz sa mi vypne takmer hned.. inokedy prejdem pol mesta a nic ( zvlast ked je chladno ) ... mne pride ze ten moj "uzasny" system pracuje nejak podla pocasia ( akoby na to vplyvala aj teplota nasavaneho vzduchu .. blbost ja viem ) alebo mozno podla vodicovej nalady ... no je to hovadina kazdopadne >:D .. treba to vypinat a neriesit... fakt usetrit sa na tom vazne neda ani cent... dobabrat motor celkom slusne ale ano ;-\ az ma vystrelo minule ked sa mi zapol vypol zapol vypol pri parkovani asi 3 krat a 10s ... skoro som zozelenel... hrozna hovadina ... motor musel mat radost.. takze vypinat ho hned po rozjazde je jedina zachrana... vacsiu vtakovinu v aute ako S/S system fakt nenajdes
Mám s 308 najeto cca 7000 km, za tu dobu se mi S-S aktivoval tak max 10x. To kolegův Mercedes GLC při parkování do řady, kdy bylo potřeba 3x couvnout a 3x popojet dopředu POKAŽDE motor zhasl a zatáhla se ruční brzda. Potřebovali jsme popojet 50 cm, auto škublo, páč se odblokovala brzda, popojeli jsme 50 cm, zastavil, motor chcípl a brzda zabrzdila. tak to byl děs. U Peugeota pokud couváte, S-S je automaticky deaktivován.
Vypínání motoru před křižovatkou už v 308 e-HDI s manuálem běžně funguje nyní. Jen je to v nižší rychlosti než 20km/h.
Posilovač je je dnes elektrický, vše nutné funguje v autě i s vypnutým motorem, když je S-S aktivní. Akumulátory jsou na činnost S-S uzpůsobeny. Ale i S-S má spousty paramentrů, dle kterých vyhodnocuje, zda motor vypne či ne. Čili ne vždy se motor s aktivovaným S-S vypne.
e-HDI je něco trošku jiného, tam je k tomu upravený akumulátor a celá soustava. Tady prostě užitek skutečně nevidím. Mám vyzkoušený S-S i v Superbu i ve Fabii a vypíná po velmi krátké chvíli i se zapnutým topením či klimou, takže to skutečně není moc příjemné.
Posilovač brzd je stále podtlakový, ne? Zrovna brzdy jsou při dojezdu křižovatky nejdůležitější prvek a bez posilovače to může spoustu lidí nepříjemně zaskočit.
V Peugeotu mi S-S přišel mnohem vyladěnější než ve Škodovce. V Superbu s autem vždy nepříjemně cuknul.
Nevšiml jsem si ve 308, že by se chod pedálu změnil. Jak říkám vypínalo se to těsně před zastavení, kdy se auto blížilo ke křižovatce tak 10km/h. S-S v e-HDI je obecně chválený za funkčnost a hladkost startu. Tím ale nechci S-S nijak obhajovat, ani já nejsem jejich příznivec.
Chcete mi říct, že výrobce jaksi opomene na brzdy při S-S ? To si děláte srandu ? Jako že takové auto někdo homologuje ? Fakt si myslíte, že ty auta konstruují metaři nebo co ?
U Peugeota 308 je startováni S-S přes reverzní alternátor a jako zdroj energie je kondenzátor. Proto je start velmi rychlý a bez škubnutí. Klasický startér je jen na "klíček". Kondenzátor vydrží cca 4 starty za sebou, tzn. dostatečně.
Presne to mi napadlo. Jazdím predvídavo, najmä v meste, ak už z diaľky vidím, že na semafore je červená, tak len doplachtím ku križovatke, prípadne v kolóne z kopca len púšťam brzdu. Teda v 308 by som pomerne veľký úsek šiel s vypnutým motorom a ako píšeš, všetky elektrické zariadenia by musela ťahať baterka. Naviac na rozdiel od státia, pri jazde treba posilovač riadenia, bŕzd a všetkých asistentov, teda počas chodu treba poháňať ďaleko viac spotrebičov, ako pri státí a to bude pekný odber elektriny. Pre mild-hybrid možno, pre bežné auto nezmysel.
Operace před odjezdem... vypnout ku*vítka a obtěžovátka...
V několika autech, kterými jezdím, je start-stop, jedna z prvních operací před odjezdem je jeho vypnutí. Za chvíli to budeme mít jak v letadlech, akorát místo přepnutí nádrží, kontroly magnet, zapnutí napájení... to bude vypnout start-stop, potvrdit varování palubního systému, vypnout systém XYZ, vypnout asistent ZYX...
Re: Operace před odjezdem... vypnout ku*vítka a obtěžovátka.
No jo, já jsem ten hloupý a zodpovědný řidič, který jednou za čas mrkne na světla, doladí si zrcátka a takové blbosti...
Stejně už dnes často ještě před vyjetím nastavujeme navigaci, hudbu v mobilu nebo klimu, vypnout jedno tlačítko navíc už nezabije snad nikoho.
Podle mě se nedá čekat, že by vyhodili některé věci z tabletu zpět na tlačítka, jako tomu je u nových 3008 a 5008, protože by najednou měli přebytek starých dílů, které by nepasovaly do faceliftu.
Čekal bych alespoň, že by mohli nabídnout digitální přístrojovou desku místo budíků, ta je v nových modelech docela povedená :'-(
Uvedené změny bohužel nestačí. Dokud to nebude mít normální smysluplné pracoviště řidiče a dokus se dozadu nevejdou nohy dospělých cestujících a dokud v nabídce nebude alespoň jeden benzinový čtyřválec, bude toto vozidlo pro hodně lidí stále nepřijatelné. Bohužel. :-!
S pracoviskom problem nemam, podla mna je super, dospely sa za mna vojde (308SW, H je kratsia to je fakt) a v ponuke mas 1.6eTHP ak teda mas predsudky voci fakt skvelemu 1.2eTHP, ktory som po vyskusani nakoniec kupil. Teraz bude frcat hlavne nova 3008, nemat aktualne 308, beriem 3008, kde by sa vymenili pozicie miesto vzadu a velkost kufra.
EDIT: A novu 3008 by som tiez zobral s 1.2 trojvalcom.
1.6 THP je jednak nic moc z pohledu spolehlivosti, a jednak za to chtějí hodně přes 600 tisíc, což je zcela mimo. Koncern v této třídě nabízí za rozumné peníze alespoň 1.4 TSI, Toyota "old school" poctivou atmo 1.6, Mazda dokonce dvoullitr. Všechno tohle je asi tak milionkrát lepší, než sekačka tříválec s turbem a filtrem pevných částic.
Poctiva 1.6 atmo u toyoty je ale zdochnuta. Cosi lepsie na tom je ten 1.2T, ale stale sa ani omylom nechyta na 1.2eTHP. Nie ze nie, skusal som Auris bola volba c.2 - rozumnejsie financovanie a nizsia cena, tie motory to ale zabili, su jednoducho slabe.
1.4TSI je konkurent, ale rozhodnie nie milionkrat lepsi a povedal by som ,ze vobec lepsi nie je. Znami, co TSIcka mali, uz davno presli ku konkurencii a ti co ich maju relativne nove tiez nie su spokojni.
Mazda z vymenovanych ma jedina lepsi motor, lenze u mazdy su problemy inde a hlavne neponukaju v tejto triede kombik (moja poziadavka).
TA trojvalcova sekacka je motor roku 2015, 2016, a dalsie 2 roky bude tiez, lebo konkurencia nic lepsie jednoducho nema. GPF budu mat benziny od 2018 povinne vsetky a FL P308 sa mozno do konca roka stihne, aktualne dostupny nie je. Takze mnoho ludom vadi len to, ze ma o 1 valec menej. Pricom je to uplne irelevantne - rozdiel nie je vidiet ani pocut.
Dobrý den,
Co se týká motorů Toyoty Auris 1.6, dovolím si trochu nesouhlasit, že tyto motory jsou "slabé".
Jsou to atmosféry a tam si je třeba pro výkon "zajít" do vyšších otáček. Krom toho, tyto motory je třeba zajet, uvolní se po cca 30-35 tis. km a další "povolení" jsem vypozoroval až kolem 70 tis. km na odometru. Pokud má člověk dobře zajetý a prohřátý motor a kvalitní benzím, lze i na 4. rychlostní stupeň po sešlápnutí plynu (otáčky kolem 3000 a více) pozorovat slušný zátah, vnímaný pocitem zatlačení do sedaček (jezdím většinou sám s nákladem v kufru, dohromady cca 150 kg). Pro jednoho či dva lidi dle mého rozumná motorizace. Spotřebu na nádrž jsem nikdy neměl větší jak 8 l/100 km, bez ohledu na to, jak jsem motor dřel, neb rád využívám potenciálu auta a podvozek, ač se to tak nemusí jevit, snese dost.
D. M.
Napriklad takto. papier je jedna vec, realita druha, ale ked bude zahriaty motor, spravne zabehnuty a naliaty kvalitny benzin, bude ta 1.6 nachvoste.
Urcite to nie je zly motor, ale stihat na zvysok nebude. Skusal som aj 1.6 aj 1.2T. To turbo bolo citit a slo to citelne lepsie avsak aj tak mi to prislo nic moc. Rozdiely su ovela vecsie.
Keď to hovoríš, dnes som si ráno obhliadal známeho novú i30ku a teda dal by som jej prednosť pred 308 hocikedy. Ergonomický a prekvapivo kvalitne pôsobiaci interiér, dizajn bez úletov a multilink už v základe, ťažko niečo vyčítať.
Súhlasím, môj komentár smeroval k trojvalcu , lešenárskej trubke a časticovému filtru. Faktomje, že dpf čaká asi všetky benzínové priamovstrekové motory a že väčsina nižšiej strednej triedy má nejaký R3 benzín v dvoch výkonových variantách a vzdau práve tú trubku lešenársku. Česť výnimkám
Samozřejmě, třeba Seat Leon ST může mít velmi úsporný a příjemný čtyřválec 1.4 TSI (a normální pracoviště řidiče a ovládání klimy + i přes kratší rozvor dostatek místa pro nohy vzadu)! :-):yes:
A Tipo Kombi zdařilý a spolehlivý 1.4 T-jet. :-)
Otázkou je ako dlho ešte budeš mať u leona štvorvalcové 1,2 a kedy budú nahradené R3 1.0. Pohľad za vlastnú garáž nepustil. Vo mnohých prípadov máš k dispozícií R3 základ (dve výkonové verzie) a lešenársku trubku ako písal bubulak a potom nejakú silnejšiu alternatívu.
Tak jsem si řekl, že mrknu na galerii.
V ten moment začal orchestr vtíravý reklamy, kliknutí na další fotku pomalu člověk musí honit po monitoru a po každý fotce zase reload a celý martirium nanovo.
Nechápu, kde se ve vás bere ta drzost čtenářům ještě ty prokliky uživatelsky stěžovat a znepříjemňovat čtení už tak průměrnýho balastu.
Kdy konečně České zastoupení Peugeot pochopí, že svět se netočí jen kolem dieselu a začne nabízet normální benzínové motory, tedy 4 válce. V nabídce zcéla nepochopitelně chybí 1.6THP 121kW s manuálem pro normální výbavy Active a Allure. O 3 válce v nižší střední nikdo nestojí...
1.6THP jde koupit jen s výbavou GT kolem 650tis Kč nebo GTI, které je kolem 800tis... ach jo :no: