Peugeot se loučí s Dakarem. Nasadí na něm hvězdnou sestavu
Nadcházející ročník slavné rallye Dakar se blíží, a tak jednotlivé stáje odhalují své plány na tento závod. Peugeot na jubilejním, čtyřicátém ročníku dakarského závodu opět nasadí hvězdnou sestavu. Pro francouzskou značku to bude velkolepá rozlučka s tímto závodem, se kterým se po čtyřleté éře zase rozloučí.
„Jelikož to pro Peugeot bude poslední Dakar, chceme naši úžasnou etapu dokončit na vysoké úrovni,“ potvrdil několikaměsíční spekulace o konci Peugeotu na Dakaru Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport, který zároveň nepřímo vyhlásil útok na vítězství. To by bylo pro Peugeot třetí v pořadí, loni i letos se z výhry v kategorii automobilů radoval Stéphane Peterhansel. Celkem má dnes francouzská značka na svém kontě šest dakarských výher, čtyři se datují do konce osmdesátých let.
Francouzský pilot spolu se svým spolujezdcem Jeanem-Paulem Cottretem nebude chybět ani na Dakaru 2018. „Tenhle rok bude speciální, čtyřicátý ročník a moje 29. účast na Dakaru. Uvidíme, jestli to náhodou nebude pro mě poslední ročník. Cílem nás všech v týmu Peugeot Total je získat pro Peugeot další výhru a ukončit tento program na výši,“ říká ke své účasti Peterhansel, který Dakar vyhrál už třináctkrát, šestkrát za řidítky motorky a sedmkrát za volantem automobilu.
Peterhansela a Cottreta doplní další tři hvězdné posádky ve složení Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Lucas Cruz a Cyril Despres/David Castera, kteří za Peugeot závodili už na loňském a letošním Dakaru.
„Musím prokázat ještě více konzistence a přeměnit ji ve více vítězství v jednotlivých etapách. Stále však za sebou máme jen šest dálkových rallye, a tak nám proti ostatním chybí zkušenosti,“ prohlašuje před Dakarem 2018 Sébastien Loeb, devítinásobný šampion ve světovém šampionátu v rallye, který však na celkové vítězství v Dakaru zatím stále čeká.
Peugeot do závodu nasadí speciál 3008 DKR Maxi. Pohon zadních kol a třílitrový vznětový šestiválec s dvěma turby zůstává, pro zlepšení stability však auto bylo proti dosavadnímu speciálu rozšířeno o 20 centimetrů. Proto ten přídomek Maxi. Oproti předchozímu ročníku bude vůz kvůli pravidlům těžší, zatímco soupeři s pohonem obou náprav odlehčí, což by mělo zvýšit konkurenceschopnost obou koncepcí.
Nadcházející Dakar bude ve znamení mnohých jubileí. Bude to čtyřicátý ročník celkem a desátý konaný v Jižní Americe. Přesnou trať zatím organizátoři nezveřejnili, k tomu dojde až 22. listopadu, už teď je však jisté, že povede přes Peru, Bolívii a Argentinu. Ročník přitom zavzpomíná na ten tradiční „pouštní“ Dakar, hned sedm etap se tentokrát pojede výhradně v terénu a dunách.