Pininfarina H2 Speed: Palivové články na start
Pininfarina má ve své historii řadu návrhů závodních automobilů, z nichž k těm nejvýraznějším patřil projekt Sigma Grand Prix z roku 1969, což byl koncept bezpečného monopostu pro Formuli 1, jímž italské studio reagovalo na tehdejší až příliš nebezpečné závody.
V současnosti je bezpečnost na závodních tratích a především v samotných vozech na špičkové úrovni a pozornost designérů studia Pininfarina se tak mohla zaměřit na alternativní pohon.
Výsledkem jejich práce je koncept, který svými liniemi velmi lehce odkazuje na projekt Sigma Grand Prix a silně připomíná prototypy pro vytrvalostní závody, i když vedle jejich současné generace nabízí výrazně vyšší porci elegance.
Pininfarina H2 Speed je dlouhý 4700 mm, široký 2000 mm, vysoký 1087 mm, má rozvor náprav 2900 mm a jeho hmotnost je 1420 kg. Základem konceptu je šasi z uhlíkových vláken a pohonný systém s palivovými články pochází od švýcarské společnosti GreenGT, která se vývoji alternativních systému pohonu věnuje od roku 2008.
Pod ladnými liniemi prototypu se ukrývají dva elektromotory s výkonem 370 kW (503 k), které přímým převodem v poměru 1:6,3 roztáčejí zadní kola. Potřebnou energii elektromotorům poskytují 210 kW palivové články. Nádrž pojme 6,1 kg vodíku.
Prototyp není vybaven klasickou převodovkou s rychlostními stupni, spojkou a ani diferenciálem. Vůz, jehož hmotnost je rozložena v poměru 41:59 mezi přední a zadní nápravu, stojí na19-palcových předních a 20-palcových zadních kolech Ultraleggera HLT Central Lock, která byla u OZ Racing navržena a vyrobena přímo pro něj.
Pininfarina H2 Speed má být schopen dosahovat rychlostí okolo 300 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 3,4 s a 400 m s pevným startem ujede v čase 11,0 s. Dojezd vozu nebyl prozatím zveřejněn.
Studio Pininfarina nevylučuje v případě zájmu ze strany zákazníků vznik malé série závodních speciálů H2 Speed.