Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PneuByznys: Jak funguje švýcarské know-how v českých podmínkách?

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
8 Fotogalerie
Švýcarsko, synonymum kvality, precizního zpracování a přesnosti. Stejně tak kladou Švýcaři důraz na preciznost a přesnost svých lidí.

Tuto pověstnou důkladnost se rozhodli reprezentanti švýcarského automotive gigantu ESA přenést i dále do Evropy a jako první zemi si zvolili Českou republiku. Strategie expanze na východ vedla v roce 2012 k založení společnosti GECKO INTERNATIONAL s.r.o. a následnému založení internetového obchodu s pneumatikami GeckoPneu.cz.

Co vedlo hlavní představitele firmy k právě tomuto pojmenování a volbě tohoto tvora jako svého maskota? Gekoni jsou odolnými tvory, kteří mají schopnosti udržet se pevně na jakémkoli povrchu díky svým super přilnavým chodidlům. Jejich pohyb je přitom ladný a jistý. Právě tato analogie s pneumatikami inspirovala zakladatele společnosti k pojmenování nově vznikající společnosti a stejně tak i provozovaného internetového obchodu, vysvětluje Ing. Soňa Benešová, jednatelka společnosti.

GeckoPneu.cz využívá know-how své mateřské společnosti, kterou je největší švýcarská nákupní organizace v oblasti automotive ESA. Inspirováni dlouholetými zkušenostmi z oboru a léty prověřenými postupy vstupovalo GECKO na dynamický a již poměrně nasycený český trh s pneumatikami. I přes velkou saturaci si Gecko brzy získalo svůj podíl na trhu a po dvou letech činnosti úspěšně rozšiřuje své aktivity i do sousedního Německa a Rakouska. Jako strategického partnera v logistice si GECKO zvolilo i pro zahraniční trhy z Čech prověřenou přepravní společnost. Tím je zaručeno rychlé a spolehlivé dodání, kterým se GeckoPneu může pyšnit, a to na všech trzích, kde působí.

Nákup pneumatik přes internet může být někdy pro zákazníka poměrně komplikovanou záležitostí. Na stránkách GeckoPneu.cz jsou kromě jiného uvedeny například vysvětlivky ke zkratkám na pneumatikách, které mohou být pro laika zavádějící. Samotný proces objednávky je velice jednoduchý, od výběru zboží až po volbu formy platby a doručení. Pokud si zákazník i přesto neví rady, tým pracovníků GeckoPneu.cz je vždy připraven poradit a případně vyřídit objednávku po telefonu. O jednoduchosti nákupu na GeckoPneu.cz se můžete přesvědčit zde.

Jako specifikum nabízí GeckoPneu.cz svým zákazníkům možnost nechat si zaslat pneumatiky k servisnímu partnerovi GECKO. Při objednávce si zákazník vybere servisního partnera ve svém okolí, který je registrovaným servisním partnerem GECKO. Pneumatiky tak putují přímo do servisu, kde je zákazníkovi obují na jeho vůz za cenu, která je uvedena na stránkách GeckoPneu.cz.“Naši zákazníci tuto možnost vítají a tato služba je stále více využívaná“, potvrzuje Ing. Soňa Benešová.

Jak se naopak servisním partnerem stát? Postup je také velmi jednoduchý. Na stránkách se lze zaregistrovat nikoli jen jako zákazník, nýbrž i jako servisní partner. Po této registraci je servisní partner prověřen, zda jde skutečně o provozovatele pneu- či autoservisu. Následně je nově registrovaný potvrzen a zařazen mezi GECKO servisní partnery. Nespornou výhodou této spolupráce je pro servisní partnery bezplatná reklama, kterou tímto GECKO poskytuje právě tím, že jej zobrazuje té správné cílové skupině. Servisní partner pak může profitovat nejen na prodeji služeb spojených s pneumatikami, ale i na dalších servisních zakázkách, které od zákazníka Gecko získá.

GeckoPneu.cz radí

Jsou opravdu v zimě nutné zimní pneumatiky?

Odpověď je jednoznačná – ANO.

Vedle zákonné povinnosti, která stanoví povinné zimní obutí na vyznačených vozovkách v období od 1.11. do 31.3. je hlavním důvodem bezpečná jízda.

Jako bod zlomu, kdy by se mělo přezouvat na zimní pneumatiky, uvádějí odborníci moment, kdy průměrná teplota vzduchu klesá pod 7°C.

„Řidiči, kteří na zimu nepřezouvají svůj vůz, vystavují nejen sebe, ale i své spolucestující a ostatní účastníky silničního provozu velkému riziku. Letní pneumatika provozovaná v zimním období totiž vlivem klesající teploty tuhne, a tím ztrácí přilnavost k povrchu vozovky a více klouže. Oproti tomu směsi zimních pneumatik obsahují více siliky (oxidu křemičitého), díky které má pneumatika vyšší přilnavost, zejména na mokrém povrchu a za nižších teplot. Také vzorek pneumatik je značně odlišný, zimní vzorky jsou členitější s mnoha lamelami pro zajištění přilnavosti na sněhu a ledu“, vysvětluje Ing. Soňa Benešová.

Jak volit správné zimní pneumatiky?

Zimní pneumatiky by měly být co nejužší, protože tlak, který působí na pneumatiku, je koncentrovaný a tudíž větší a kvalitní vzorek zimní pneumatiky dosahuje většího záběru. Toto je obecná pravda, vždy ale platí, že při volbě pneumatiky je třeba uvažovat, kde většinou jezdíme. Pokud provozujeme vůz v oblastech, kde je trvalejší sněhová pokrývka, rozhodně je užší pneumatika vhodnější. Naopak, jezdíme-li hlavně ve městě, budou lepší variantou pneumatiky širší, jelikož jsou stabilnější a mají kratší brzdnou dráhu.

Hlavní zásady bezpečné jízdy v zimě

Vyloučit jakékoli prudké změny jízdy, především prudce nebrzdit, prudce měnit směr a extrémně akcelerovat. Dodržovat bezpečný odstup od vozidla před námi. Při jízdě brzdit pozvolně, do zatáčky si vždy lehce najet a nebrzdit v zatáčce. I pravidelná kontrola tlaku vzduchu v pneumatice přispívá k bezpečné jízdě.

Zimní pneumatiky v létě?

Zejména motoristé najíždějící ročně jen málo kilometrů se někdy uchylují k celoročnímu použití zimních pneumatik. Stejně tak jako jízda na letních pneumatikách v zimě, není však ani jízda na zimních pneumatikách v létě příliš bezpečná. Ve vysokých teplotách ztrácí zimní pneumatika díky své směsi a členitější konstrukci přilnavost na suchu i vodě. Komfort jízdy snižuje také vyšší hlučnost zimních pneumatik.

DOT – je opravdu zásadním ukazatelem kvality pneumatik?

V poslední době se velkým tématem stávají tzv. DOTky, neboli datum výroby pneumatik. Vytvořilo se kolem nich spousta mýtů a je potřeba uvést je na pravou míru. DOT je nepovinný údaj, který slouží především výrobcům pro případnou reklamaci, aby dokázali rozklíčovat, kdy a v jakém závodě byla pneumatika vyrobena. Pneumatika by se podle odborníků měla používat 4 roky, ovšem neznamená to, že by pneumatika měla být maximálně 4 roky stará. Dle vyjádření expertů z oboru začínají pneumatiky „stárnout“ dnem uvedení do provozu, nikoli datem výroby. Na konci výrobního procesu pneumatiky dochází k tzv. zakonzervování pneumatiky, kdy je pneumatika opatřena speciální látkou, která vytváří na pohled „voskový“ povrch. Proces stárnutí je zahájen až v momentě, kdy se tato vrstva z pneumatiky ojede, čili teprve po uvedení do provozu. Dle vyjádření výrobců je možné pneumatiku prodávat jako novou do stáří 5 let od výroby. Za riziko se považuje mít na voze pneumatiky, které jsou starší deseti let. Při dodržení správného způsobu skladování při zachování optimálních podmínek, které GeckoPneu.cz garantuje, pneumatiky nestárnou. V GeckoPneu jsou pneumatiky skladovány ve svislé poloze, nestohují se do komínů, kdy může k deformacím docházet. Tímto způsobem GeckoPneu přispívá k prodloužení životnosti pneumatik.

Pokud se rozhodnete pro nákup pneumatik u GeckoPneu.cz, můžete si být jisti, že pro Vaši spokojenost udělá Gecko-tým maximum.