Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak brutálně letí moderní RUF CTR. Dvoustovku dá jako nic

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Původní RUF CTR, známý také jako Yellowbird, patří mezi nejpozoruhodnější auta 80. a 90. let. Fascinující je ovšem také jeho moderní nástupce.

Moderní RUF CTR německá automobilka RUF Automobile představila na ženevském autosalonu v roce 2017, v roce 2019 se pak rozběhla jeho výroba. V plánech firmy figurovala stavba pouhých 50 exemplářů a mluvilo se o ceně okolo 20 milionů korun.

Vůz už na pohled jasně navazuje na první CTR, které ve své době bylo považováno za nejrychlejší auto světa. Výrazně upravené Porsche 911 mělo dvě turbodmychadla a výkon 350 kW. Na okruhu Nardo dokázal Yellowbird dosáhnout rychlosti 342 km/h.

Moderní CTR sice vypadá skoro stejně jako předchůdce, tedy vlastně jako Porsche 911, ve skutečnosti však jde o auto, které si RUF vyvinul kompletně sám. Základem je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelové rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku. Z uhlíkových vláken jsou i panely karoserie. Díky zvoleným materiálům auto váží jen 1200 kg.

Pohání ho přitom dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, který poskytuje maximální výkon 522 kW a točivý moment 880 N.m. Motor doplňuje sedmistupňová manuální převodovka, poháněna jsou zadní kola.

RUF se chlubí, že moderní CTR zvládne akceleraci z nuly na sto pod 3,5 sekundy a rozjede se až na 360 km/h. Zrychlení na 200 km/h má zabrat méně než 9 sekundy.

Že by to měla být pravda, dokládá video od AutoTopNL. RUF na něm mimo úžasného zvuku ukazuje svoje dynamické schopnosti při akceleraci ze 100 na 200 km/h. A je to masakr. Nejlépe to totiž německý sporťák zvládne za 5,61 sekundy. Nevíc je chvíli vidět ochota zrychlovat stále dál.

Úžasně ale vypadá i trochu pomalejší pokus, za 5,77 sekundy, během něhož stroj zrychluje výhradně na čtyřku, přičemž hranici 100 km/h motor překračuje v 3.400 otáčkách za minutu. Jinými slovy, řidič kvůli zrychlení ani nepodřazoval, nechal šestiválec v relativně nízkých otáčkách. Dvoustovka pak padla při necelých 7000 min-1. Síla tohoto pohonného ústrojí je prostě fascinující.

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Doporučujeme

25. 10. 2021 19:43
Re: fosilní čučka nemá šanci
Nové ponížení fosilního Porsche 911 elektromobilem :yes: Kromě ohlušujícího řevu se Porsche zmohl jen na smrad a prdění do výfuku :-! https://youtu.be/uLImPuLYTao?t=406
Avatar - lyon667
23. 10. 2021 12:24
Re: fosilní čučka nemá šanci
To myslíš tu bezpohlavní čínu*, která se ti po hodině prokrastinované u nabíječky rozpadne na silnici? Její zrychlení z nuly na vrakoviště je jistě hodné obdivu.

(* tímto se omlouvám čínské produkci za přirovnání k Trashle, nic osobního)
23. 10. 2021 10:41
fosilní čučka nemá šanci
Je to jen uřvaná fosilní čučka v porovnání s parametry Tesla S Plaid :-!
0-100 km/h - 2.52 seconds
100-200 km/h - 3.89 seconds
Avatar - speedfred
23. 10. 2021 00:31
Na to
jedine “no twl”.
Niečo parádne, Porsche a ich úpravcovia stále vedia.
Avatar - kari.laz
22. 10. 2021 22:55
Skvost
3,6l 522kW , 1200 kg, manuální převodovka, pohon zadních kol.