Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar představuje koncept Precept na dalších fotkách. V interiéru má rybářské sítě

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Výrobce elektromobilů Polestar patřící pod křídla Volva vykreslil vizi čtyřdveřového modelu, jenž má co nevidět soupeřit s Teslou Model S.

Koncept Polestar Precept byl prvně zmíněn ještě před zrušením ženevského autosalonu. Generální ředitel společnosti Thomas Ingenlath říká, že je to mimořádně důležitá vize. Proč? Protože představuje odklon od předchůdců a vydává se zcela vlastním designovým směrem.

„Precept je ukázkou směru, kterým se vydáme - v oblasti designu, ambicí ohledně udržitelnosti a zážitku z digitálního ovládání, které s těmito vozy přineseme. Prohlédněte si výkladní skříň naší budoucnosti. Není to jen nějaké sci-fi, tohle je realita, kterou opravdu chystáme,“ stojí v prohlášení značky.

Aktuálně Polestar nabízí plug-in hybridní model Polestar 1, čistě elektrický fastback Polestar 2 a brzy paletu doplní elektrické SUV Polestar 3. Většinou se tvůrci nechali inspirovat mateřskou automobilkou Volvo, což se kromě jiného promítlo i do designu. Právě v tomhle má být ale Precept, respektive sériové auto vycházející z něj, odlišné.

Polestar pochvaluje dlouhý rozvor kol 3,1 metru, jenž umožňuje zabudování velkých akumulátorů. Stejně tak budou z prostoru navíc těžit cestující vzadu. Klasickou přední masku nahrazuje tzv. Smartzone, úložiště všemožných senzorů, kamer a asistentů. Stejně jako elektromobily Audi e-tron či Honda e má i Precept kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Zajímavá je rovněž skleněná střecha, která se line až na záď vozu, takže fakticky neexistuje klasické zadní okno.

V interiéru je použito lněných vláken namísto tradičních materiálů včetně plastů. Tím dojde k úspoře hmotnosti a Polestar se samozřejmě chlubí i ekopřístupem k životnímu prostředí. Čalounění sedaček vzniká na 3D tiskárně z recyklovaných PET lahví, opěrky hlavy jsou tvořeny z recyklovaného korku, koberečky zase z rybářských sítí.

Multimediální systém se skládá ze středové 15” obrazovky umístěné na výšku a 12,5” digitálního přístrojového štítu. A protože Polestar ve velkém spolupracuje s Googlem, nepřekvapí, že infotainment běží na operačním systému Android. Digitální budíky umějí například sledovat oči řidiče a přesvědčit se o jeho bdělosti. Celkově je interiér vozu minimalistický, podobně jako to dnes známe z vozů Tesla.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme