Polestar má zakázáno používat ve Francii své logo, prý se podobá Citroënu
Francouzský soud dočasně zakázal značce Polestar používat ve Francii její logo, důvodem je tříletý spor s automobilkou Citroën.
Podle dokumentů prezentovaných u soudu měla skupina PSA Groupe, vlastník značky Citroën, požádat automobilku Volvo o zastavení používání loga Polestar již v roce 2017. Důvodem přitom měla být nápadná podobnost znaku Polestar, používajícího dvě krokve aranžované do kříže, se 121 let starým symbolem Citroënu a částečně i podobnost s logem její prémiové podznačky DS.
Volvo žádost francouzské automobilky odmítlo a celý spor zamířil k Evropskému úřadu pro patentovou ochranu. Tady se ovšem Citroënu nepodařilo prokázat podobnost dvou znaků a proto se obrátila na francouzský soud.
Ten dal nakonec za pravdu francouzské automobilce a nařídil Polestaru zaplatit Citroënu 150.000 Euro (asi 3,97 mil Kč), což je pro představu 0,05 % ročních nákladů značky na propagaci na francouzském trhu, jak dodávají britští kolegové z Autocaru.
Kromě toho musí Polestar zaplatit 70.000 euro za soudní poplatky (zhruba 1,9 mil. Kč) a navíc má půlroční zákaz používat ve Francii své logo. Zákaz přitom platí od července 2020, kdy se začal spor u francouzského soudu projednávat.
Bez ohledu na subjektivní vnímání podobnosti znaků obou značek je přitom úsměvné, že Polestar své vozy na francouzském trhu zatím nenabízí a do budoucna to ani nemá v úmyslu, jak pro Autocar uvedl tiskový mluvčí automobilky. Ten také potvrdil probíhající soudní spor, který odstartovala značka Citroën.
„I když nemůžeme komentovat podrobnosti případu, pevně věříme v pozici naší značky a loga. Uvědomujeme si, že jako nová vzrušující značka automobilů na trhu s ambiciózními plány na zviditelnění elektrické mobility můžeme získávat pozornost od zavedených výrobců automobilů,“ dodal tiskový mluvčí. Zdůraznil také, že se případ týká pouze francouzského trhu.
Jen pro připomenutí dodejme, že značka Polestar Performance vznikla v roce 2009 jako podznačka Volva zaměřená na výkonné vozy. Její současné logo pak bylo představeno v roce 2017, kdy značka ohlásila své zaměření čistě na výrobu elektrifikovaných výkonných automobilů.