Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera 2,7 RS: Vzácný sportovec se zajímavou historií může být váš!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche 911 Carrera 2,7 RS ve vzácné verzi Sport a závodnickou minulostí se stane jednou z hvězd letošní srpnové aukce společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey.

Porsche 911 Carrera 2,7 RS, které dnes patří k nejvyhledávanějším a nejcennějším zástupcům devětsetjedenáctky mezi sběrateli a fanoušky značky po celém světě, mělo premiéru v roce 1972.

Za svou popularitu vděčí tento model svému vzhledu a samozřejmě jízdním výkonům. Nad všemi ostatními verzemi vyniká díky svému malému přednímu spoileru, charakteristickým nápisům Carrera na bocích a samozřejmě spoileru na kapotě motoru se známou přezdívkou kachní ocas.

Důkladně odlehčená karoserie s hmotnosti těsně pod nebo lehce nad 1000 kg podle provedení ve své zádi ukrývala atmosférický vzduchem chlazený šestiválce o objemu 2687 cm3 naladěný na 154 kW (210 k) při 6300 min-1 a točivý moment 255 N.m při 5100 min-1. Zadní kola byla roztáčena prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Kupé se zkratkou RS (RennSport) v názvu bylo v nabídce ve skutečně spartánské verzi Sport (v anglicky mluvících zemích Lightweight), určené primárně pro účast v závodech, a pak jako Touring s rozšířenou výbavou vhodný pro běžný provoz. Nízká hmotnost spolu s výkonnou pohonnou jednotkou má u tohoto modelu zásadní podíl na schopnosti dosáhnout maximální rychlosti 245 km/h a rozjet se z 0 na 100 km/h za 5,8 s.

Společnost RM Sotheby's do svého katalogu pro aukci pořádanou ve dnech 18. a 19. srpna v rámci Pebble Beach Concours d’Elegance zařadila výjimečného zástupce Porsche 911 Carrera 2,7 RS z roku 1973, prezentovaného prostřednictvím nádherné sady fotografií, pod nimiž je podepsán Erik Fuller. Jedná se totiž o vůz z první série čítající 500 vozů a zároveň o jeden z pouhých 200 automobilů v odlehčeném provedení Sport.

Porsche 911 Carrera 2,7 RS s číslem karoserie 9113600354 bylo v roce 1973 dodáno do švýcarské Basileje, kde jej převzal úspěšný soukromý závodník Peter Zbinden, který se mimo jiné stal s jiným Porsche 911 Carrera RS v roce 1974 švýcarským šampiónem.

Kupé se u svého prvního majitele příliš dlouho neohřálo a již v roce 1974 je koupil Erhard Maritz. Tehdy měl vůz údajně najeto 7000 km. Druhý majitel se s tímto Porsche účastnil různých klubových podniků a závodů.

V polovině sedmdesátých let se ostré závodní tempo negativně projevilo na hořčíkovém bloku motoru, v němž se objevila trhlina, a v roce 1976 díky tomu došlo na výměnu pohonné jednotky za šestiválec, který dodala jako náhradní díl přímo automobilka.

Erhard Maritz si pak své Porsche užíval až do roku 1982, kdy zamířilo zpět do společnosti AMAG, stojící za jeho importem do Švýcarska v roce 1973. Ve skladu této firmy pak vůz přečkal až do roku 1988, kdy jej získal Paul Alexander. Již v létě roku 1989 se ovšem novým majitelem stal Hew Dundas ze Skotska, který vzácný vůz používal k příležitostným startům z závodech historiků.

Porsche 911 Carrera 2.7 RS: Ceny čisté klasiky letí vzhůru

Rok 1993 pak přinesl další změnu majitele. Porsche cestovalo do USA, kde se jeho novým vlastníkem stal Douglas Brown z Tuxedo Park v New Yorku. Podle tehdejší dokumentace k vozu byla karoserie bez koroze a měla stále původní povrchové panely z tenčího plechu, jimiž byla osazena v automobilce.

I přes svůj poměrně dobrý stav potřeboval vůz renovaci a té se ujal nejen ve Spojených státech amerických respektovaný specialista na vozy Carrera RS Nate Cantwell. Ten během dvou let a 2500 pracovních hodin se svými spolupracovníky vrátil vůz do stavu, v němž jako nový opouštěl na počátku sedmdesátých let mateřský podnik.

Od konce devadesátých let se pak toto Porsche 911 Carrera 2,7 RS ve výjimečné barevné kombinaci, v níž bylo ovšem vyrobeno, účastní různých podniků pro historické závodní vozy a soutěží elegance.

Společnost RM Sotheby's neuvádí odhadovanou částku, za níž se tento automobil vydraží, ale lze očekávat, že bude i s ohledem na stále rostoucí popularitu a ceny tohoto modelu skutečně vysoká. V posledních letech Porsche 911 Carrera 2,7 RS draží za částky kolem jednoho milionu amerických dolarů.

Foto: Erik Fuller/RM Sotheby's

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)