Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera 4: Turbo i pro čtyřkolky

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 7. 10. 2015 • 06:18
10
Zobrazit náhledy (10)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Přeplňovaný motor se v rámci faceliftu představuje také pro Porsche 911 s pohonem všech kol, konkrétně pro modely Carrera 4 a Targa 4. Bojíte-li se zadního pohonu, tohle jsou verze pro vás.

Porsche sejmulo plachtu z faceliftovaných modelů 911 Carrera 4, Carrera 4 Convertible a Targa 4. Automobily vycházejí z běžné 911, mají však o znatelných 44 mm širší rozchod zadních kol a nechybí ani tradiční pruh spojující zadní svítilny, který podle značky vytváří trojrozměrný efekt. Standardem pro čtyřkolky je adaptivní odpružení PASM, které přibližuje auto o 10 mm blíže zemi než běžná 911 s výchozím podvozkem.

Řízení zadní nápravy je dostupné jako příplatková výbava k silnějšímu modelu 911 Carrera 4S a kromě zlepšení ovladatelnosti či stability přichází i zmenšení průměru otáčení o 0,4 metru. V kombinaci s elektrohydraulicky řízeným pohonem všech kol nabízí Porsche 911 4x4 vůbec poprvé lepší hodnoty zrychlení než výchozí zadokolka. Klasická Carrera 4 zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,1 sekundy, model 4S to zvládá za pouhé 3,8 sekundy. Údaje platí pro vozy vybavené dvouspojkovou automatickou převodovkou PDK a paketem Sports Chrono. Těžší kabriolet potřebuje o 0,2 sekundy více. Maximální rychlosti vozů se pohybuje od 287 do 305 km/h.

Třílitrové šestiválce pod zadní kapotou totiž disponují výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 450 N.m pro Carreru 4, zatímco varianta 4S se může pyšnit hodnotami 309 kW (420 koní) a točivým momentem 500 N.m, což jsou čísla na úrovni patnáct let starého modelu 996 Turbo. Lepší výkony Carrery 4S vycházejí z modifikovaných turbodmychadel, specifického výfukového systému a jiného naladění. Upravený je také pohon všech kol, který reaguje rychleji a citlivěji díky technologii převzaté z modelu 911 Turbo.

Ruku v ruce s vyšším výkonem přeplňovaného agregátu jde i minimálně papírové snížení spotřeby. Kupříkladu Carrera 4 Cabriolet s PDK nyní spotřebuje o 0,8 litru méně, tedy 7,9 litrů. Nejvýraznější zlepšení však dosáhly modely Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S, a to o 1,2 litru na rovných osm litrů na sto kilometrů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku