[odkaz] Protože odkazy na tyhle zajímavosti sou tu blokovaný krátkej přepis: Nejvíc prodělečný auta 1. Veyron (ztráta na kus 136 milionů kč); 2. Phaeton (800 t.); 3. Vel Satis (500 t.); 4. Peugeot 1007 (450 t.); 5. A2 (220 t.); 6. X-Type (130 t.); 7. Smart ForTwo (130 t.); 8. Laguna 2007-15 (100 t.); 9. Stilo (80 t.); 10. MB A do 2004 (40 t. kč)
Bylo by super kdyby i ostatní výrobci stavěli auta jako Lexus kdysi LFA = který ve svý době nandalo na Ringu Porsche GT3 RS 4.0 přes 12 vteřin :yes::-)
Zajímavý je že si ani tohle současný Porsche neporadilo s 7 let starym časem Dodge Viper :-|
Je tu spousta znalců který doteď píšou že tyhle auta uměj jezdit jen rovně :-)
Lexus ani nezastíral, jak prodělečný LFA byl, nemá smysl strkat hlavu do písku. Nevím proč se z časů na NS dělá tolik humbuku.
Viper ACR, v zásadě odladěný speciál se 600HP zajel famozní čas, stejně jako LFA s motorem z F1 a speciálním NS paketem. Mě tohle měření pindíků i pro kupce nezajímavé nepřijde nijak obohacující.
Pokud by to mělo mít jakoukoliv vypovídací hodnotu, pak mě především zajímají pneu, destičky, úpravy geometrie atd. Rozdíl mezi závodním nastavením a tím jak jezdí v reálu.
Po te, co jsem do porsche presedl mi pajovo vyjadreni dava daleko vetsi smysl. Vyzkousel jsem spoustu aut, je spousta rychlejsich aut a vetsina aut ti dokonce umozni jezdit rychle velmi snadno. A v tom prave vezi ten problem - alespon pro me.
Ja musim byt neustale ve strehu, soustredeny a pripraveny reagovat. Jakmile udelam neco spatne, auto tresta. Uberes rychle plyn, je zle, pridas moc plynu, je zle, zatocis volantem rychleji nez si mel, je zle.
Pro mnohe to zni strasne. Takove auto by nikdy nechteli. Ale tohle je auto, ve kterem jste ridicem, ne pasazerem. Soustredite se na kazdej ukon, dokonce jsem se pristihl jak se mentalne pripravuju na predjizdeni, protoze auto reaguje na vyjete koleje a obcas i na trojku vlaje. U sportovniho auta jde pro me v prve rade o zazitek a ten je cim dal vetsi raritou i mezi nejlepsimi supersporty. Ty jsou cim dal schopnejsi, cim dal rychlejsi a vsechno o cem tu pisu bud eliminuji nebo posouvaji do rychlosti, ke kterym se bezny smrtelnik nedostane ani na okruhu.
Pro me porsche postavilo auto dle teto filosofie a tato gt3 je tim nejlepsim pokracovanim. Treba jednou...
Lexus je bezpochyby skvely, nejel jsem ho, ale uz jen ten motor. Bohuzel je pro me nedostupny.
Viper není dětské nářadí, je to strašlivá strojovna, kdysi jsem neměl ani odvahu na to si do toho sednout, dnes neznám nikoho, kdo by ho měl.
Ale obecně špatné? Ne!
Nesedí mi tu udávaný obsah motoru. 911 GT3 má, pokud vím, objem motoru 3.8l, přičemž redakce uvedla objem 4 litry. Ten má ale pouze verze 911 GT3 RS. Jak to tedy je správně ?
Edit: Tak beru zpět, nová verze má objem motoru větší než předchozí - přesně 3 996 cmł.
+20 procent pritlaku a nataceci zadni naprava dokaze vykouzlit paradni cas na 500hp atmosferu proti predchudci. Co teprve predvede za cas chystany killer 991.2 GT2 RS :-)