Porsche 911 je po precizní úpravě lehčí a výkonnější. Podílely se na tom absolutní špičky v oboru
První informace o společném díle Singer Vehicle Design a inženýrů Williams Advanced Engineering přišly již letos v létě. Dozvěděli jsme se, že vůz dostane vzduchem chlazený plochý šestiválec, jenž bude usazen do obnoveného modelu 964. Nyní máme možnost vůz konečně vidět, tvůrci navíc odhalují mnoho zcela nových informací.
Singer se společně s Williamsem soustředil zejména na dynamiku a lehkou konstrukci. Základem byl automobil Scotta Blattnera, sběratele vozů značky Porsche. Aby se váha snížila o co možná největší kus, použili stavitelé uhlíková vlákna, hliník a hořčík. Výsledkem je „suchá“ hmotnost 988,8 kilogramů, což se rovná váze 911 z šedesátých let.
Obě strany dále spolupracovaly s Norbertem Singerem (shoda jmen, se zmiňovanou firmou nemá nic společného), čímž získaly nespočetné množství zkušeností z ladění aut Porsche pro Le Mans, včetně optimalizace aerodynamiky pomocí výpočetní dynamiky kapalin (CFD).
Obutí sice na první pohled vypadá jako legendární kola Fuchs, která jsme vídali na starých 911, ale není tomu tak. V tomto případě jde totiž o kované hořčíkové osmnáctky obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. A na prvních fotografiích vypadají naprosto úžasně!
Srdcem speciální úpravy je 3,6litrový plochý šestiválec z roku 1990, dostal však nové vačkové hřídele, ventilové hlavy či oddělený olejový okruh. Výsledkem je sympatický výkon 500 koňských sil a točí přes 9000 otáček za minutu.
Ruku k dílu přiložil i Hans Mezger, tvůrce originálního plochého šestiválce Porche a mnoha dalších pohonných jednotek, jež uspěly při závodech Le Mans. Motor je chlazen vzduchem ze dvou nasávacích otvorů v zadních bočních okénkách a výfukový systém tvoří titan a lehké slitiny inconelu. Ještě stále nemáte dost? Pak vězte, že jednotka spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou H-pattern od firmy Hewland.
Společnosti Singer a Williams Advanced Engineering poskytnou možnost obdobné renovace pětasedmdesáti dalším zájemcům, avšak rozhodně nepůjde o levnou záležitost. Cena za práci a unikátní díly se odhaduje kolem jednoho milionu dolarů, v přepočtu zhruba 21,7 milionu českých korun.