Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne: Třetí generace zhubne 100 kg

David Bureš
Diskuze (3)
Nižší hmotnost pomůže jízdním vlastnostem nového Cayenne. Jeho vzhled se nijak dramaticky nezmění.

V oblasti SUV je u Porsche aktuálně velice rušno. Hlavní důraz je nyní kladen na model Macan, který se začne prodávat v letošním roce, pozadu ale nezůstává ani větší Cayenne. Vedle chystaného faceliftu pro letošní rok se už začíná hovořit o jeho třetí generaci, která podle informací britského Auto Expressu dorazí na trh v roce 2017.

Aktuální módou je shazování kilogramů, dietě se nevyhne ani příští Cayenne. Oproti dnešní generaci vůz zhubne zhruba 100 kilogramů, a to díky použití lehkých materiálů, hlavně hliníku. Cayenne tak v průběhu let postupně hubne, už druhá generace proti té první zhubla až 185 kilogramů.

S nižší hmotností pomůže také nová platforma MLBevo, kterou Cayenne bude sdílet s dalšími chystanými SUV koncernu VW Group – druhou generací Audi Q7, Lamborghini Urus a vozem vycházejícím z konceptu Bentley EXP 9 F.

Vzhled příštího Cayenne bude inspirován modelem Macan, žádnou revoluci čekat nemusíme, což ostatně ani není u Porsche zvykem. Možnou podobu automobilu naznačuje Auto Express přiloženými digitálními snímky. Novými designovými prvky by mohly být chladicí otvory za předními podběhy a optické propojení koncových světel.

Nabídka motorů bude vycházet z dnešních verzí. Počítá se se šestiválci i osmiválci, novinkou by mohl být plug-in hybrid se čtyřválcovým agregátem pod kapotou. Dnešní Cayenne S Hybrid používá benzinový šestiválec.

Vedle nižší hmotnosti pomůžou jízdním vlastnostem nového Cayenne i další prvky. Všechny verze dostanou standardně systém vektorování točivého momentu pomocí brzd. Vybrané varianty dostanou také již nabízené vzduchové odpružení a systém PTV Plus přibrzďující v případě potřeby zadní vnitřní kolo.

Současná generace Cayenne je na trhu od roku 2010, její předchůdce debutoval v roce 2002. Cayenne je nejprodávanějším modelem značky, tuto pozici však má v blízké době převzít menší Macan.

David Bureš
Diskuze (3)
9. 1. 2014 11:51
Re: Magických 100kg
V předchozí generaci to bylo myslím zhruba 200 kilo. A původně se mluvilo o dalších 200 kilech v téhle. Jinak je samozřejmě vtipné, jak pěkně to zaokrouhlují. Nicméně udané číslo bývá jen v jedné verzi. V jiných to už bývají méně pěkná (a typicky menší čísla). A dělají někdy i jiné čachry (viz Range Rover a jeho porovnávání nového s V6 se starým s V8 - nicméně tady spíš vidím chybu v novinářích a jak úsporu prezentovali).

Rozhodně nechceme, aby se to zvrhlo v nižší hmotnost za každou cenu. Protože se to může podepsat na kvalitě produktu. Jestli ušetří nějaké kilo tím, že začnou dělat vnitřnosti sedadla z CFRP místo hořčíku, dobrá. Ale používat tenčí plechy, seškrtat izolační materiály, hnát na hranici únosnosti komponenty pohonného ústrojí, to není dobré.
Avatar - peter_ko
9. 1. 2014 00:11
Tretia generácia?
ja som si nevšimol ani príchod druhej >:D
8. 1. 2014 22:52
Magických 100kg
Hmmm.... to není nikomu divný, že od té doby co i neodborná veřejnost pochopila, že na váze opravdu záleží, tak těch kulatých 100 "kilo" se pěkně vyjímá ve všech marketinkovejch materiálech novejch aut!!

Co takhle 55 nebo 155? Nějak mám dojem, že zákazníky stejně "voblbujou" a nejen že to bylo možné už daleko dřív, tak dnes musí jít i víc. Ono to prostě jen stojí peníze. Ale třeba by to mělo větší efekt než drahej elektromotor?!?