Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche pracuje na třech nových čtyřválcích

David Bureš
Diskuze (69)
Macanem to začalo, dalšími modely to bude pokračovat. Porsche se vrací ke čtyřválcovým motorům.

Šéf Porsche Matthias Müller v březnu potvrdil, že nová generace dua Boxster/Cayman dostane čtyřválcové motory. Nejnovější informace naznačují, o jaké agregáty se bude jednat. Porsche pracuje hned na třech plochých čtyřválcích.

Nově vyvíjené čtyřválce budou mít tři objemy. Nejmenší bude šestnáctistovka, prostřední bude dvoulitr, největší bude mít objem 2,5 litru. Zprávu o motorech zveřejnil britský časopis Car Magazine, jehož redaktor měl možnost zhlédnout technické údaje nových jednotek.

Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem, nechybí ani přímé vstřikování. Nejmenší motor má nabídnout výkon 154 kW, prostřední má disponovat výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 400 N.m a ten největší nabídne parametry 265 kW a 470 N.m.

Dvojice větších agregátů bude s ohledem na parametry podle všeho určena pro modely Boxster a Cayman. Nejmenší jednotka by se pak mohla objevit v novém základním modelu, o němž se v současnosti spekuluje. Roadster zatím nazývaný 718 by mohl stát kolem milionu korun.

Porsche se v současnosti vrací ke čtyřválcovým agregátům. Macan se nedávno na vybraných trzích dočkal dvoulitrového řadového čtyřválce od mateřského Volkswagenu. Jednotka sdílená s Golfem GTI nebo Octavií RS v Macanovi nabízí 177 kW (240 koní) a 350 N.m.

Čtyřválec také pohání závodní speciál 919 Hybrid určený pro 24hodinovku v Le Mans. V tomto případě se jedná o nově vyvinutý vidlicový čtyřválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.

Spojení Porsche a čtyřválec se může zdát na první pohled atypické, na ten druhý se ale jedná pouze o návrat ke kořenům. Vždyť čtyřválcový motor se objevil už v útrobách prvního sériového Porsche, modelu 356.

David Bureš
Diskuze (69)
Avatar - Emel
4. 6. 2014 14:08
Re: Nácrat ku koreňom
Ale základní Boxster je někde okolo 1.4M vč. DPH... i s šestiválcem.
3. 6. 2014 21:50
Re: Nácrat ku koreňom
Souhlas 100% s tou cenovkou RX a ze byla dost draha. Ale prave s tim Porsche, ja si myslim, ze uz ani to nedokazou za tu cenu. Ze to bude 1,3-1,4 a s vybavou 1,6... Nevim, rad bych se v tomhle netrefil prognosticky ;-) RX-8 byla draha relativne, to je pravda. Ale 2003 bylo i Porsche relativne levnejsi. Kdyz to vezmu na US Trhu tak RX cca 32-33.000 USD list price, ale Cayman pri uvedeni 2004 take stal prijemnejsich 50.000+- USD pred temi 10+ lety. Ceny beru v porovnani, ne samo zasazene do CZ reality :-) a zaroven i Porsche v zakladu nema nektere veci co by zakaznik cekal, ze tam budou, RX Japan styl vse v tom uz je... Uvidime, budeme to sledovat, je to zajimava vec tohle lidove baby Porsche.
Ted se divam ale na tu 4C Alfu a ta by s tou cenou okolo 1,3 mil. a temi super vykony mela tlacit i tu cenu tohoto Porsche okolo teto cenovky. Musi se snazit Porsche, dle meho jsou jiz moc draha. A to jsem realne clovek co by jednou mohl byt jejich zakaznikem...
3. 6. 2014 17:57
Boxster
Tak to vypada ze si tu atmosferickou 986ku este chvili necham :-)

Jinak kdo ma obrovskou jednicku je urcite PR oddeleni - prodavat tenhle downsizing (co2 blabla blbosti) jako navrat ke korenum je skutecne perfektni prace.
Avatar - Emel
3. 6. 2014 16:02
Re: Ted
Jestli je levnější vydolovat 350 koní ze zbrusu nové jednotky 2.0T B4 nebo ze staré 3.3 B6 si nejsem jistý. Smysl to dává z pohledu toho, co se na trhu s auty dlouhodobě děje.

Potenciální zákazník můžu být pro nějaké entry-level Porsche s cenovkou do milionu...
Avatar - Ji/Ri
3. 6. 2014 15:26
Re: Základ
....děkuji ;-) to jsem kříčel já >:D jinak ano.... je to orgasmus :yes: