Porsche pracuje na třech nových čtyřválcích
Šéf Porsche Matthias Müller v březnu potvrdil, že nová generace dua Boxster/Cayman dostane čtyřválcové motory. Nejnovější informace naznačují, o jaké agregáty se bude jednat. Porsche pracuje hned na třech plochých čtyřválcích.
Nově vyvíjené čtyřválce budou mít tři objemy. Nejmenší bude šestnáctistovka, prostřední bude dvoulitr, největší bude mít objem 2,5 litru. Zprávu o motorech zveřejnil britský časopis Car Magazine, jehož redaktor měl možnost zhlédnout technické údaje nových jednotek.
Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem, nechybí ani přímé vstřikování. Nejmenší motor má nabídnout výkon 154 kW, prostřední má disponovat výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 400 N.m a ten největší nabídne parametry 265 kW a 470 N.m.
Dvojice větších agregátů bude s ohledem na parametry podle všeho určena pro modely Boxster a Cayman. Nejmenší jednotka by se pak mohla objevit v novém základním modelu, o němž se v současnosti spekuluje. Roadster zatím nazývaný 718 by mohl stát kolem milionu korun.
Porsche se v současnosti vrací ke čtyřválcovým agregátům. Macan se nedávno na vybraných trzích dočkal dvoulitrového řadového čtyřválce od mateřského Volkswagenu. Jednotka sdílená s Golfem GTI nebo Octavií RS v Macanovi nabízí 177 kW (240 koní) a 350 N.m.
Čtyřválec také pohání závodní speciál 919 Hybrid určený pro 24hodinovku v Le Mans. V tomto případě se jedná o nově vyvinutý vidlicový čtyřválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.
Spojení Porsche a čtyřválec se může zdát na první pohled atypické, na ten druhý se ale jedná pouze o návrat ke kořenům. Vždyť čtyřválcový motor se objevil už v útrobách prvního sériového Porsche, modelu 356.