Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poslední Trabant byl vyroben před 25 lety!

Vyráběl se dlouhých 27 let a jeho poslední exemplář sjel z výrobních pásů v saském městě Zwickau před 25 lety, 30. dubna 1991.
Zpět na článek
27. 4. 2016 16:28
27. 4. 2016 17:14
27. 4. 2016 16:45
27. 4. 2016 16:49
27. 4. 2016 16:53
27. 4. 2016 17:30
27. 4. 2016 19:36
27. 4. 2016 20:20
27. 4. 2016 18:24
28. 4. 2016 20:57
27. 4. 2016 16:28
Trabant
je symbol komunistické zaostalosti,který byl k smíchu už za časů Ericha Honeckera.Neuvěřitelně pomalý,příšerně ovladatelný a děsivě nebezpečný. 8-s
Rozbalit vlákno
9
27. 4. 2016 16:42
Re: Trabant
Nebuď takový hnidopich, ostatně my jsme se u nás taky v té době nevozili o tolik lepšími povozy... Je tedy fakt, že tak posledních 10 let už vcelku opravdu přesluhoval... no tedy spíš takových 20 let.
Ale bylo to cool vozítko, velká škoda toho motoru, bohužel soudruzi z NDR někde udělali chybu a nedokázali vyrobit nějaký čtyřtakt.
Nicméně jízda Trabantem byla a je bezesporu zážitek, nejen pro posádku, ale i pro okolní vozidla a přihlížející. Už jen procedura startování, kdy zkušené ucho motoristy-trabantisty musí bezpečně rozpoznat, zda je motor "suchý" nebo "uchcaný", odhadnout teplotu a podle toho dávkovat sytič. Nezkušený amatér pak musel potupně tlačit.
27. 4. 2016 17:14
Re: Trabant
Nevím,co bylo na téhle kraksně cool.Tahle glorifikace komoušských popelnic mi přijde opravdu hodně bizarní. >:-[]
Avatar - narona
27. 4. 2016 16:45
Re: Trabant
Nesouhlasím. Z tehdejší produkce celoevropský to bylo jedno z nejživějších vozítek, aspoň tedy do konce 70. let než prodloužili převodovku. A i dnes je zrychlením - tedy v městských rychlostech naprosto dostačující. Co do bezpečnosti to bylo až do 90. let nejbezpečnější malé auto. A i ergonomie je dodnes dobrá - řazení pod volantem je podle mě daleko výhodnější než na podlaze a ta volnoběžka je taky fajn.
Jen to není prostě z charakteru vozítka na dlouhé cesty.
27. 4. 2016 16:49
Re: Trabant
Jsi člen(ka) Trabant clubu? Jinak si takové diskusní perly nedovedu vysvětlit, nebezpečně se jimi blížíš ke "Zlatému ventilku"! ;-) :yes:
Avatar - narona
27. 4. 2016 16:53
Re: Trabant
Nejsem v tr klubu ale nemám rád když se mi někdo obouvá do tráboše ;) jezdím a vlastním mimo něj i auta dnešní produkce tak můžu porovnávat >:D
27. 4. 2016 17:30
Re: Trabant
Aha, takže ty dederóni byli úplně blbí, když hned po pádu režimu houfně utíkali do jiných, většinou i ojetých západních aut! >:D Takový nerozum! >:D >:D >:D
Avatar - narona
27. 4. 2016 19:36
Re: Trabant
Však taky trabanta můžete milovat nebo nenávidět, nic mezi tím ;-) A když pak nemáte na výběr což byl případ DDR tak je to pak blbý >:D Ale to že byla trabantů plná praha nebylo primárně tím, že se jich chtěli zbavit...
Avatar - KubikCv
27. 4. 2016 20:20
Re: Trabant
Tohle prostě nepochopíš :-) Mám v Německu celkem dost přátel...pro ně to vždycky byl kus historie.. Sami si dneska sypou popel na hlavu,že tolik aut skončilo ve šrotě a během posledních 5-10 let vyletěly ceny aut a dílů skokově nahoru. A není to jen o pamětnících doby..propadla tomu i generace která vyrůstala po převratu. Jeden z německých členů představenstva Škody auto má bleděmodrý Trábo ve stavu novýho auta :-) Hezky schovaný v Bolce :-)
A čistě pragmaticky...v té době to bylo nejlevnější auto s nejnižšími náklady na provoz a nejdostupnější kombi...
27. 4. 2016 18:24
Re: Trabant
"Tatíí, zase tě předjel Trabant!" "Jen počkej za městem!" >:D >:D >:D :yes:
27. 4. 2016 16:40
Žádná škoda ho nebyla
Vozy Trabant byly mimořádně výstižnou a nápadnou ukázkou ubohosti komoušského dederónského režimu. Tato vozítka se zasloužila i o jeho pád, protože po dlouhá desetiletí nutil jezdit většinu svého obyvatelstva v něčem tak nedůstojném, nepohodlném, smrdutém a nebezpečném, že to byl extrém a ponižující záležitost dokonce i v rámci tehdejší RVHP! >:-[] :no: Pro pobavení doporučuji si na youtube pustit legendární reklamní šot o přednostech modelu 601! >:D >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - KubikCv
27. 4. 2016 16:51
Re: Žádná škoda ho nebyla
nebezpečný? Rozhodně i po letech provozu je bezpečnější než soudobá Š120... Zkus použít google...klíčová slova prof. Danner , Allianz , crashtest .... v devadesátých letech testovala Allianz ojetiny bariérovou zkouškou..tenkrát se ještě neuváděly hvězdy..ale koeficient přežití...Trabant na tom byl líp než ojetá Ascona..Ford a ještě podobná havěť :-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 4. 2016 17:13
Re: Žádná škoda ho nebyla
Děláš si srandu? Zkus se podívat, kde má trabant nádrž, jen tak například. ;-)
Nebo to jako porovnávali 20 let starou Asconu s tím posledním trabantem sjetým z linky?
Avatar - KubikCv
27. 4. 2016 17:45
Re: Žádná škoda ho nebyla
pro ilustraci [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
[odkaz]

citace majitele "Jeli jsme kolem 70 km/hod,on tvrdil že tam měl taky 70...Tomu by ale neodpovídala tak dlouhá brzdná dráha a následné střetnutí s ktkem.Krtek se při nárazu nadzvedl na předek a vzduchem pokračoval do příkopu kde se okulil na bok. "

Trábo vs. Fábka a všichni naživu..jen pohmožděniny
Avatar - Uživatel_5340709
27. 4. 2016 18:31
Re: Žádná škoda ho nebyla
Co jako dokazují ty tvoje fotky?
Avatar - KubikCv
27. 4. 2016 17:46
Re: Žádná škoda ho nebyla
jo a s tou nádrží :-) Podívej se kde ji má E36 Báwo :-) a dost často při nehodě zahoří...
27. 4. 2016 18:26
Re: Žádná škoda ho nebyla
Takže by vlastně bylo nejlepší palivovou nádrž u moderních aut zpod zadního sedadla raději zase vrátit do motorového prostoru? Tak jsi to myslel? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
27. 4. 2016 18:42
Re: Žádná škoda ho nebyla
To bude asi tím formaldehydem co se uvolňuje z bakelitu, může časem poškozovat centra logického myšlení v kombinaci s poškozením limbického systému. :-) :-) :-)
27. 4. 2016 17:28
Re: Žádná škoda ho nebyla
Pobavils! >:D
Avatar - KubikCv
27. 4. 2016 17:46
Re: Žádná škoda ho nebyla
já né..to ty :-)
27. 4. 2016 17:58
Re: Žádná škoda ho nebyla
Kdepak, na tebe nemám! :-)
28. 4. 2016 08:58
Re: Žádná škoda ho nebyla
Bože ty seš kus vola. Uvědom si že to auto vzniklo chvíli po válce. Co v tý době jezdilo ty chytráku? Jasně z dnešního pohledu je to beznadějnej šrot, ale ve svý době to bylo auto na úrovni FORDu T. Trabant umožnil spoustě lidem koupit si auto na který by jinak neměli. Navíc byl primárně postavený proto aby levně fungoval. Však taky Dan Pribáň a jeho kamarádi s Trabantem projeli celý svět. Žádný jiný auto by to nedokázalo! (když pomenu toho polskýho malucha, který se sral celou cestu) Trabant díky svý prajednoduchosti je uservisovatelnej kdekoliv jen s minimem nářadí. Kamarád ho dodneška má a pořád s ním jezdí.
28. 4. 2016 09:11
Re: Žádná škoda ho nebyla
Sorry, ale jako vůl se tady prezentuješ jedině ty. Samozřejmě, že někdy koncem 50. let se jednalo o relativně slušné vozítko, pokud to ale nevíš, tak Honeckerovský režim ho masově vyráběl až do svého pádu v roce 1989! :-) Je to stejně absurdní, jako kdyby SRN vyráběla do této doby Issetu či Gogomobil a vypisovala na jejich koupi mezi obyvatelstvem desetileté pořadníky! :-)
28. 4. 2016 09:41
Re: Žádná škoda ho nebyla
No fakt je že když se blbovi řekneš že je blb tak to většinou nepochopí. Ty tady prskáš jedový sliny na Trabanta a ve svý primitivnosti si neuvědomuješ, že každý jsme jinej a spousta lidí má na to auto hezký vzpomínky. Jako třeba já. I když to byl nebezpečnej kostřitřes. Takže pokud se ti Trabant nelíbí tak si to klidně nech pro sebe a nesnaž se ho tady zbytečně dehonestovat. Nic tím nedosáhneš. Jen se tou svojí averzí vůči Trabantu zbytečně odprezentuješ jako pitomec. >:D >:D Jinak nechápu proč nevyrábět něco o co je zájem. Po sjednocení DDR a NSR už jaksi nebyla poptávka tak nemělo smysl Trabanta dál vyrábět. Co je na tom divnýho.
28. 4. 2016 10:02
Re: Žádná škoda ho nebyla
Zájem? Doporučuju si nastudovat dějiny NDR, před pár lety vyšly knižně (a jde o odbornou historickou publikaci). V centrálně řízené ekonomice neexistuje vazba nabídky a poptávky. A ty deseti- až patnáctiletý pořadníky prostě byly. Trabant má svoje kouzlo, o tom žádná. Ještě při debutu 601 se jednalo o auto relativně na úrovni doby. V roce 1989 už jaksi ne e. P.S. Jo, Dan je frajer! :-)
Avatar - KubikCv
28. 4. 2016 19:19
Re: Žádná škoda ho nebyla
ASD - taky se s Danem znáte...Dan byl k Trábu vždycky skeptičtější než já...a světe div se...projel s ním takový silnice,který by projela jen 4 kolka....ta neskutečná jednoduchost je jeho největší výhodou... Jasně,byl za zenitem už v půli 70tých let...ale kde v tu dobu byla Škoda? Totálně mimo... Trábo si nikdy na nic nehrálo...prostě to byl ten nejlevnější povoz s nejlevnějším provozem a ono to prostě funguje i skoro 30 let po ukončení výroby :-) Nehledě na to,že se experimentovalo s přímým vstřikem,wankelem,dieselem apod...
28. 4. 2016 10:06
Re: Žádná škoda ho nebyla
Jako blb a primitiv se tady prezentuješ jedině ty :-) Já přece nikomu nevyčítám, když má dnes Trabiho jako youngtimer a kultovní vozítko. Je ale strašné, že miliony východních Němců byly po desetiletí nuceni v něčem takovém s celou rodinou cestovat. A ty mi rozhodně nebudeš říkat, jaké názory a fakty tady smím prezentovat a jaké už ne. Ta doba už je totiž naštěstí 27 let pryč! Tvoje poznámka "proč Trabant nevyrábět, když o něj byl zájem" je také "geniální". Přesna tak totiž argumentoval Honecker, když mu konstruktéři ze Cvikova zoufale předváděli modernější nástupce modelu 601 a on je vždy odmítl povolit zavést do výroby. Z takových bolševických žvástů je mi fakt na blití, ale aspoň ses odkopal... :-!
Avatar - beibej
27. 4. 2016 21:56
Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
Jako malej jsem v Trabi byl párkrát svezen. Měl ho sousedův otec. Modrej sedan a jezdil jak ďábel, dnes by se dalo říct pořád s plynem na podlaze. Tacho 120 km/h je v Trabi zážitek. Prostě východoněmecké Mini sedan. :yes:
Rozbalit vlákno
9
27. 4. 2016 22:39
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
120 v Trabi tak leda pri padu z hodne vysoky skaly. Normalne to jelo 90 max a stovka na tachometru chtela poradnej sesup a vitr v zadech.
28. 4. 2016 07:12
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
A co takových 170... :-)
Avatar - wakantanka
28. 4. 2016 08:54
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
Mám vlastnú spomienku z polovice 80 tych rokov, keď sme cestou cez Rumunsko nestačili s načou Š120 jednému Trabimu 601 kombi. V ňom síce bol len jeden mladý párik ale zato hafo batožiny včetne stanovacej výbavy. Po rovinke im ten smraďoch upaľoval kľudne aj 120 km/h. >:D
Avatar - Machýrek
28. 4. 2016 17:37
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
S Trabantem jsem jezdil. 120 dal uplne s prehledem. Nebylo to spatny auto. Do dnesni doby se nehodi. Bezpecnost je jinde a jezdi se mnohem rychleji.
Avatar - narona
28. 4. 2016 23:38
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
Ono je jasný že na denní lítání po autostrádě to vůbec není, ale na okresky stačí. Ta maximálka je odvislá od nastavení předstihu, buď táhne z nízkých ale jede pomalu - tak do 90, nebo hází brzo a pak točí i na 140...
Avatar - chetoos
30. 4. 2016 13:54
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
Musím souhlasit. svést se znova v tomto autíčku bych neodmítl. Pamatuji jak mě v něm má mamka vozila na fotbal. bylo to skvělé auto. mělo samozřejmě pár chyb, a občas bylo potřeba něco poopravit nebo dotáhnout, ale bylo to auto co se dalo jednoduše a kdekoli opravit za chodu a jelo se dál. Líbilo se mi rovněž řazení pod volantem. Měli jsme modrého trabíka ročníku 1986. Jeden z posledních kusů dovezených do Československa navíc už s 12V elektroinstalací, která se dodávala od roku 1984. Takže vím, že mělo už i rádio. Navíc byl ve verzi De luxe, takže měl i hlavové opěrky a volant z ipurpěny, zadní mlhové světlomety a přední přídavné světla. byl to dobrý sluha, jediný problém byl s brzdami, vždy na STK byly problémy. Dodnes na něj vzpomínáme.
28. 4. 2016 09:00
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
Já se v něm něco najezdil. Většinou teda jako spolujezdec. Jednou dokonce i 140 km/h. Teda tachometr ukazoval mezi kontrolku blinkrů a dálkových světel >:D Motor měl tak 8000 otáček. Čekal jsem kdy nám vylítne píst kapotou >:D Ještě že to mělo volnoběžku.
Avatar - KubikCv
28. 4. 2016 20:14
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
mrkni se na facebooku na výtvory Stefana Sparky :-) Trabant Tramp 1.8 Turbo...a klasika jsou 1.6 16v z Lupa GTi :-)
Avatar - Hanson
8. 12. 2016 20:05
Re: Projížďku v Trabi bych dnes neodmítl
někteří nepochopí, že je v tom kus nostalgie a pro některé i dětství. Jsou lidi, kteří pokud zboží není ze "Západu" tak na všechno plivou. Prostě chudáci.
Trabant
Když jsem ho prodával, bylo na něm najeto 292 tis. km. Motor mohl být samozřejmě silnější a tišší, ale 120kmph po rovině jel. Jízdní vlastnosti na slušných radiálkách lepší, než by kdo dnes čekal. Úžasně jednoduchý servis. Jezdit s ním do servisu nemělo smysl, všechno si člověk mohl udělat doma.

A nevýhoda? Hnila u něj "vlaštovka" což byla klíčová část nosného prvku samonosné karoserie. Na shnilou vlaštovku tyhle vozy "umíraly".
Dvakrát jsem s ním také boural, když jsem byl ještě "nevyblázněný" mlaďoch. I při totálce jsem z toho vylezl prakticky nezraněn (jen povrchové oděrky na levé ruce). Ti, kteří byli jeho konstruktéry ten vůz domysleli do posledního detailu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Machýrek
28. 4. 2016 20:57
Re: Trabant
No nejaky mouchy to melo. Treba bordel od predniho levyho kola lital primo na tlumic vyfuku, ja si tam tenkrat primontoval z linolea takovej ksilt, kterym sem jakoby prodlouzil podbeh, aby po nem bordel mohl stect dolu. Koupil jsem zanovni kousek s 15 tis km za hubicku v dobe, kdy se toho vsichni zbavovali, protoze zacala era zamorovani Ceska olitanyma pleckama z rise.