Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praga se přes závodní speciál možná vrátí k osobním autům

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 29. 6. 2011
4
15
Automobil Pragy vychází ze slovenského závodního speciálu K1-Attack, karosérii s využitím karbonu navrhl Ital Riccardo Pelizzato.

Tuzemská značka Praga se po mnoha letech možná znovu vrátí k výrobě osobních automobilů. Sportovní auto vlastní konstrukce začala nasazovat do závodů silničních speciálů. Vyplývá to z informací firmy.

Vůz Praga R4, který dosud nemá homologaci pro běžný silniční provoz, se poprvé představil minulý víkend v rámci seriálu Dutch Supercar Challenge GT v belgickém Spa. Jeden ze tří nasazených speciálů řídil i zpěvák Daniel Landa. Další závod s účastí vozů značky Praga proběhne o víkendu 16. 7. - 17. 7. v belgickém Zolderu.

Automobil Pragy vychází ze slovenského závodního speciálu K1-Attack, karosérii s využitím karbonu navrhl Ital Riccardo Pelizzato. Vůz o hmotnosti zhruba 800 kg pohání osmiválcový motor o výkonu 520 koní. Auto má šestistupňovou sekvenční převodovku a poháněnou zadní nápravu.

Návrat Pragy na závodní okruhy začal již letos na jaře, kdy šéf společnosti Praga Export Petr Ptáček majetkově vstoupil do italské firmy Intrepid vyrábějící motokáry. Již tehdy prohlásil, že firma má ambice vyrábět i plnohodnotná sportovní auta.

Praga proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami v minulém století, kdy byla největším tuzemským výrobcem automobilů. Od 50. let automobilka vyráběla odolný nákladní automobil praga V3S a v 90. letech přišla s univerzálním nákladním vozem UV80, který se příliš neujal, stejně jako terénní motocykly.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pekelná Micinka
Bambino di Praga
Pekelná Micinka
| 30. 6. 2011
A co Walter? Těch značek k obnovení by bylo...
Avatar - Special-line
Bambino di Praga
Special-line
| 29. 6. 2011
Já bohužel taky ne. Dneska už prostě bez silného kapitálového zázemí vyrábět auta prostě nelze. Znovuzrození osobních Tater taky bude stále pouze sen. Na druhou stranu je tu Kaipan kterému to šlo, ale 57 se prý přestává vyrábět (emise motoru 1,8 T) a uvidíme jak to s ním bude dál, elelktromobil je nespasí.
Výkřik do tmy.
geroc I.
| 29. 6. 2011
Zase akorát jeden z mnoho pokusů do ztracena. Novodobá Pragovka už zkoušela kdeco ale zatím je z toho vždy jenom jedna velká nula.
Bambino di Praga
Frantizsekk
| 29. 6. 2011
Ja taky. No a jeste aerovka by mohla zacit vyrabet
dizajn
Schnitzel
| 29. 6. 2011
Hej ved to je Daniel Landa co na nom zavodil :yes: