Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Předčasná radost? Působivá novinka Nissan Z se do Evropy nejspíš nepodívá

Stanislav Kolman
Diskuze (71)

Je tomu teprve pár hodin, co automobilka Nissan představila vizi nástupce ikonického “zetka” v podobě konceptu Z Proto. Pro evropské zájemce však nemáme dobré zprávy.

Jen krátce po odhalení atraktivního prototypu Nissan Z Proto se napříč médii objevila spekulace, podle které nástupce “zetka” na evropské trhy nedorazí. Oslovili jsme tedy české zastoupení automobilky a zeptali se, jak to s příjezdem sporťáku na tuzemský trh vypadá.

„V tuto chvíli nemůžeme dostupnost modelu pro evropský trh potvrdit, informací je prozatím velice málo. Více bychom se měli dozvědět v následujících měsících,“ komentoval možnou budoucnost Nissanu Z na našem trhu Petr Burián z českého zastoupení značky.

Pokud na vás tato slova působí jako plamínek naděje, příliš se neradujte. Mezitím se totiž v médiích objevilo oficiální prohlášení Nissanu, podle kterého je příjezd “zetka” do Evropy vyloučen. „Zmenšující se evropský trh sportovních automobilů a specifické emisní předpisy znamenají, že společnost Nissan nebyla schopna vytvořit životaschopný obchodní model pro příjezd produkční verze nové generace modelu Z v Evropě,“ stojí v prohlášení značky. Pro evropské zájemce to nejsou dobré zprávy.

Video se připravuje ...

O projektu Nissan Z Proto jsme se nicméně dozvěděli ještě něco víc. V zákulisí automobilky se na něm pracuje od jara roku 2017 a automobilka se stále ještě nerozhodla, jak se bude sériové auto jmenovat. Dlouhodobě se spekuluje o názvu 400Z, v němž se odráží zaokrouhlený počet koní, stále ale není nic definitivně potvrzené.

Novinka dostane platformu současného “zetka”, avšak značně modifikovanou. Kombinace motoru V6 se šestistupňovou manuální převodovkou fandy sportovního svezení jistě potěší, komu by ale z nějakého důvodu nevyhovovala, ten dostane na výběr i automat. Produktový specialista Hiroshi Tamura prozradil, že automobilka přemýšlí o karoserii roadster i elektrifikované verzi Nismo, ani jedno ale zatím od vedení nedostalo zelenou. 

A jako zajímavost ještě uvedl, že než se Nissan rozhodl pro benzinový šestiválec, zvažoval i čistě elektrickou variantu! To by za aktuální emisemi svázané situace byla asi jediná naděje na příjezd modelu do Evropy…

Ohodnoťte Nissan Z Proto jako ve škole...
  • 1
    76,1%
  • 2
    11,8%
  • 3
    7,1%
  • 4
    1,9%
  • 5
    3,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 702 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (71)

Doporučujeme

18. 9. 2020 20:24
Re: Ještě štěstí...
Hmm, nějaký lepší "argument" tam nemáš? :D :D :D
18. 9. 2020 15:05
Re: Ale no tož.....
Podívej se na parametry toho motoru. To je prostě motor pro nenáročné trhy.
Takže s limity souhlasíš, jen nesouhlasíš s nastavenou hodnotou? Zřejmě je ta hodnota nastavena na nutnost vývoje, což je přesně to co evropský automotiv může zachránit. Stejně tak se podívej na prohlášení automobilek v roce 2015. Tam samotné automobilky prohlašují budoucí přechod k elektro.
PS: Zajímavost - " Na japonském trhu si můžete koupit Jimny s turbodmychadlem přeplňovaným tříválcem o objemu 0,66 litru"
18. 9. 2020 14:56
Re: Ale no tož.....
Co tam dávali 1,5 atmo ne? Co je na tom motoru parametrově děs? Úplně by stačilo kdyby nedávali limit 95g/km ale třeba 120 g/km. Za to by žádnou kritiku EU neschytávala. Že to záměrně nastavili, tak aby to ryzí spalovák nedal je jejich rozhodnutí. Hybridy jsou tudíž nutností. A neřekl bych, že to narozdíl od EU automobilek jiné nezvládají. Průkopník je v tomhle Toyota. Ostatní automobilky se spíš snaží hybridizovat narychlo svoje modely, aby bylo co prodávat.
18. 9. 2020 14:42
Re: Ale no tož.....
V tom článku je podstatná věc to, že ty auta sem nedodají tak jako tak, protože je zájem jinde ve světě. Koukni na parametry toho motoru. Je to motor dělaný primárně pro jiné trhy než je evropa. Ty parametry jsou na dnešní dobu děs.

A teď trochu zamyšlení. Stále se zde kritizuje EU za to, že limitama zničí automotiv průmysl v EU, ale já vidím opak. Konkurenční automobilky naopak trh vyklízejí, protože limity na rozdíl od EU automobilek nezvládají. Zároveň ale je tu volání po levných motorech a autech které by ale zase konkurovala EU automobilkám. Taková hlava 22. Ať udělá EU co chce, vždy se najde důvod pro kritiku.
18. 9. 2020 14:08
Re: Ale no tož.....
Ty si ten článek asi moc nečetl viď? Suzuki ho kvůli EU bylo nucený stáhnout, ovšem následně s těma hajzlama v Bruselu vydrbali, když ho homologovali jako užitkový auto (na který se nevztahuje emisní limit 95g/km), aby se vyhnuli placení výpalnýho za nadlimitní emise. To že se ojetá auta prodávají dráž než před tím nová s tím nemá souvislost. Poptávka po tom autě převyšuje nabídku.