Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Překvapivé výsledky Euro NCAP: Čínské novinky jsou bezpečnější než některé evropské!

Filip Melich
Diskuze (14)

Poslední letošní výsledky Euro NCAP přináší informace o bezpečnosti čtrnácti vozů. Překvapením může být pět hvězdiček pro trojici čínských aut, zatímco několik evropských získalo jen čtyři.

Organizace Euro NCAP zveřejnila poslední letošní výsledky nárazových zkoušek, které informují o bezpečnosti čtrnácti nových vozů. Jde o různorodou skupinu vozů, od městských vozítek až po pickupy, od spalováků po elektromobily, a nechybí ani trojice čínských aut. Před úpravou testovacích protokolů většina získala maximální hodnocení, ale našlo se i několik překvapivých výjimek.

Americká automobilka Lucid do Evropy přiváží svůj luxusní elektromobil Air, který v testech Euro NCAP dosáhl na plné hodnocení. To si odváží také sympatický elektromobil s retro designem, Volkswagen ID. Buzz. Ostatně, pět hvězdiček od Euro NCAP získala také dvojice pick-upů sdílející technický základ, Volkswagen Amarok a Ford Ranger.

Video se připravuje ...

Prémiová SUV dostála svá ceně a nabízí maximální ochranu posádky i chodců, ohodnocenou pěti hvězdičkami. Konkrétně se k plnému hodnocení proboural Lexus RX, menší Mercedes-Benz GLC a více terénně zaměřený Land Rover Discovery Sport, jenž letos prošel přehodnocením. Tím prošla také Škoda Octavia, která si obhájila pětihvězdičkové hodnocení.

A jak si vedly v úvodu zmiňované čínské automobilky? Značka Chery do Evropy přiváží malé SUV nazvané Omoda5, výrobce Maxus přijíždí s velkým MPV Mifa 9 a do třetice se můžeme potěšit na elektrický hatchback MG 4, který je podle prvních zahraničních recenzí velmi povedeným autem se sportovním nádechem. Všechny tři modely získaly od Euro NCAP pět hvězdiček.

Na plné hodnocení nedosáhla čtveřice aut. Přehodnocením prošel Ford Puma a Volkswagen Touran, přičemž oba vozy na pátou hvězdičku nedosáhly především kvůli ochraně dospělých osob. Možná trochu překvapivě ale se čtyřhvězdičkovým hodnocením odjíždí i dvojice novinek. Jsou jimi francouzské crossovery Peugeot 408 a Citroën C4 X.

EuroNCAP 2022 - výsledky nárazových zkoušek
Vozidlo Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Bezpečnostní systémy Celkové hodnocení
Citroën C4 X 80 % 83 % 57 % 63 % ****
Ford Puma 75 % 84 % 70 % 69 % ****
Ford Ranger 84 % 90 % 74 % 84 % *****
Chery Omoda5 87 % 87 % 68 % 88 % *****
Land Rover Discovery Sport 84 % 89 % 71 % 85 % *****
Lexus RX 90 % 87 % 89 % 91 % *****
Lucid Air 90 % 91 % 78 % 84 % *****
Maxus Mifa 9 93 % 89 % 73 % 83 % *****
Mercedes-Benz GLC 92 % 90 % 74 % 84 % *****
MG 4 83 % 80 % 75 % 78 % *****
Peugeot 408 76 % 84 % 78 % 65 % ****
Škoda Octavia 86 % 84 % 68 % 81 % *****
Volkswagen Amarok 84 % 90 % 74 % 84 % *****
Volkswagen ID. Buzz 92 % 87 % 60 % 90 % *****
Volkswagen Touran 77 % 81 % 61 % 66 % ****
Filip Melich
Diskuze (14)

Doporučujeme

10. 12. 2022 14:48
Re: Překvapivé leda pro neználky
Ano máte pravdu v tom prvním, Čína dnes vyrábí špičkové vozy kvalitou srovnatelnou se západními značkami. V EV pak evropské modely hravě překonává.

V druhém jste úplně vedle.

Čína je lídr v elektrifikaci vozů a pokud by EU nepřešla rychle na EV, tak by dopadla jako Nokia v mobilech. Zanikla by pod tíhou EV ze zahraničí. Čína však do toho šla mnohem dříve a její technologický náskok se bude dohánět jen stěží. Jejich vozy jako např. BYD jsou špička a brzo jimi zaplaví Evropu.
10. 12. 2022 11:28
Re: Překvapivé leda pro neználky
Čína hlavne robí autá v európskej kvalite a podľa európskych pravidiel - ale s významne menšími nákladmi a Európa svoj trh nijak nechráni.
Takže čínske automobilky tie európske nepochybne zožerú. Už si pochopil?
10. 12. 2022 11:26
Re: Euro NCAP
Môže byť na svete takýto korunovaný somár?
Avatar - Roland Von Wagen
9. 12. 2022 17:58
Re: Překvapivé leda pro neználky
Děcka jsou super. Neremcají, dělají za misku rýže, v klidu se vyspí na zemi hned vedle mašiny. A jsou šikovné i na elektroniku nebo těžbu :yes:
Avatar - Roland Von Wagen
9. 12. 2022 17:55
Re: Překvapivé leda pro neználky
Proč být závislý jen na ruské ropě. Mnohem lepší je být závislý na ruské ropě, katarském plynu a čínském lithiu.