Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Alpiny A120 je blízko, podívejte se na nejnovější fotky prototypů

David Bureš
Diskuze (6)
Ještě než novou Alpinu A120 uvidíme na březnovém autosalonu, ukazuje nám výrobce naposledy její maskované prototypy.

Legendární francouzská značka Alpine se letos po dlouhém očekávání vrátí se sériovým vozem. Model A120 odkazující svým názvem na známý sporťák A110 z šedesátých a sedmdesátých let poprvé uvidíme již na březnovém autosalonu v Ženevě. Než však k oficiálnímu představení dojde, výrobce ještě jednou zveřejňuje nové fotografie maskovaných prototypů nového auta.

Alpine zveřejněné fotografie doplnila krátkým vyjádřením, že firemní tým se sešel při poslední noční projížďce před odhalením nového auta. To naznačuje, že podoba sériového auta zřejmě proběhne ještě před ženevskou autoshow. Že by už dokonce tento týden?

Fotky z Paříže ukazují dva exempláře prototypu A120 s odlišným maskováním. Nic moc nového neukazují, protože o retro tvarech odkazujících na důvěrně známou A110 víme už dávno. Vždyť podobu auta Alpina naznačila již dvěma koncepty, Celebration se představil v roce 2015 a Vision loni.

Přestože premiéra auta je už za dveřmi, o novince toho zatím stále moc nevíme. Velkou neznámou je třeba motor, v jehož případě se nejčastěji hovoří o přeplňované zážehové osmnáctistovce, vyvinuté na základech šestnáctistovky z Clia R.S. Použitý agregát má nicméně zajistit, že novinka zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, což je hodnota srovnatelná s Porsche Cayman S.

Alipna však již dala najevo, že konstrukce vozu bude velice lehká. To se vedle vedle hliníkové karoserie odrazí třeba v sedačkách, které budou vážit jen 13,1 kilogramů, což je podle výrobce asi poloviční hmotnost proti řešení některých konkurentů.

Jisté naopak je, že jako první na trh přijdou vozy exkluzivní série Première Edition. Ta bude omezena na 1.955 vozů s odkazem na rok založení Alpiny, přičemž dnes už jsou všechny rezervovány. Edice je dostupná jen na vybraných trzích, mezi nimiž ten český chybí. Každé z těchto aut bude očíslováno, zatímco lak karoserie bude možné vybírat pouze z modré, bílé nebo černé barvy. Zákazníci za vůz zaplatí mezi 55.000 až 60.000 eury (tedy asi 1,49 až 1,6 milionu korun), přičemž první kousky k nim zamíří ještě před koncem letošního roku. Běžná verze pak bude dostupná v roce 2018.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Uživatel_5340709
21. 2. 2017 19:10
Sice mě tu hned někdo napadne,
že směšuji třídy, ale já v Alpině vidím zajímavou konkurenci k mx5 RF.
Avatar - speedfred
21. 2. 2017 14:53
Re: Reinkarnace
jasné,ja ťa rozumiem.
Pôvodnú A110 možno pozná tak málo ľuďí že toto bude pre mladých skoro novinka.
No a ako píše kolega nižšie medzi to krajšie to asi patriť nebude+tá cena ;-\
Chystám sa do Ženevy tak uvidime naživo.
Avatar - iudex
21. 2. 2017 14:48
Re: Reinkarnace
Tiež som pomerne skeptický. Samotný vzor nepovažujem zrovna za najkrajšie auto svojej doby, takže retro na jeho základe vo mne moc nadšenia nevzbudzuje. Na prvý pohľad to vyzerá ako kríženec Toyoty MR2 a Škody 110R; priveľmi bacuľaté a spredu málo športové.
Každopádne koncepcia s motorom vzadu, resp. uprostred a zadným pohonom je fajn; či ale Renault ustojí cenu na úrovni Caymanu s ešte menším motorom, to je otázne.
21. 2. 2017 14:25
Re: Reinkarnace
Ok, souhlasím. Samozřejmě ta auta nejsou úplně na vyhození, ale na mé prvotní úvaze se, z mého pohledu, stejně nic nemění i když také já se za některými rád otočím. ;-)
Avatar - speedfred
21. 2. 2017 14:18
Re: Reinkarnace
Ber to ale na druhej strane tak ,že kupéčiek nie je nikdy dosť aj keď je troska okopírované.
Ja sa rád otočiť za každým športovým autom.