Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příjezd nového Subaru BRZ do Evropy je prý vyloučen. Nejspíš jej nezachrání ani elektromobil

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Druhá generace sporťáku Subaru BRZ se představí příští týden. Pro evropské zájemce však nemáme zrovna dobré zprávy.

Od oznámení nové generace Subaru BRZ se ve velkém hovoří o tom, jestli se jej dočkáme i na evropských trzích. Zatímco ještě před pár měsíci byly šance padesát na padesát, aktuálně to vypadá, že si na japonský sporťák budeme muset nechat zajít chuť.

Novinka se světu představí již příští týden, konkrétně 18. listopadu. Zatím nám automobilka ukázala jen jednu upoutávku zachycující část přídě. Britský Autocar nyní citoval tamního mluvčího značky, podle kterého bohužel „neexistují žádné plány“ pro příjezd modelu na evropské trhy.

A příliš optimismu nepřináší ani oficiální prohlášení českého zastoupení: „Představení nového BRZ, na které nyní běží teaser, je aktivitou Subaru of America a představuje se auto v americké specifikaci pro americké trhy. O globální či další specifikaci nemáme od výrobce v současné chvíli žádné další zprávy,“ reagoval na dotaz naší redakce Zdeněk Zikmund, PR Subaru ČR.

Druhá generace sportovního vozu opět vzniká ve spolupráci s Toyotou, respektive dvojčetem GT86 (nově GR86). O jeho příjezdu na evropské trhy zatím žádná zmínka nepadla. Pohon obou modelů obstará atmosférický čtyřválec typu Boxer se zvýšeným objemem 2,4 litru, výkonem 162 kW (220 k) a točivým momentem 240 newtonmetrů.

Důvodem, proč BRZ do Evropy nejspíše nedorazí, jsou samozřejmě přísné emisní limity. Automobilky tvrdě pykají za každý gram nad limit a neelektrifikovaný sporťák jim v honbě za nižšími hodnotami příliš nepomůže.

Stále nepravděpodobněji se jeví i varianta, že by BRZ mohl „zachránit“ elektromobil. Až na evropské trhy dorazí první Subaru s tabulkově nulovými emisemi, mohl by tím vzniknout prostor pro příjezd sporťáku. Po vyjádření od britského zastoupení však zůstáváme spíše skeptičtí…

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

10. 11. 2020 13:47
Re: Tak kde je ten prďola....
Přesně tak. Nebylo by to krásný kdyby takový rozlícený dav tisíců vtrhnul do tý jejich prosklený válcovny koulí a mlátil je tam hlava nehlava a házel z oken ven :D Oni by pak ty svoje postoje zbytky přeživších třeba přehodnotili.
10. 11. 2020 13:43
Re: Tak kde je ten prďola....
Asi tak GT86 bol globálne úspešný model. Ale v EU potom neštekol pes. Ale stále verím, že Toyota sem to auto privezie ako image maker.
10. 11. 2020 13:41
Re: Tak kde je ten prďola....
Ktoré tvoje auto má tonu? Jasné EV sú ťažšie, ale ťažkým autám nahrávajú aj výpočty CO2. Proste celá ekológia v EU je len taká paródia. Pri tom oveľa väčší posun k reálnej ekológii by sa dosiahol ak by sa povolili auta ako kei cars v Japonsku. Malé autá, ktoré nemusia plniť všetky predpisy pre homologizáciu bežných aut, takže sú ľahké a vďaka rôznym úľavám z poplatkov aj široko rozšírene.
10. 11. 2020 12:49
Re: Tak kde je ten prďola....
Já jen doufám, že až tento nesmyslný protiautomobilový terorismus masivně dopadne na široké vrstvy lidí, tak že ty zelené idioty co nejdřív vykopou z EU parlamentu!!! :-O ;-\
10. 11. 2020 12:23
Re: Tak kde je ten prďola....
95g je rana hlavne pre tých čo v EU predávajú málo, alebo majú špecifické portfólio. Mnohé domáce automobilky z toho vyšli so ziskom za povolenky, alebo len malou pokutou. Toyota bude tiež bez pokuty. Ale Subaru nemá reálny hybrid, nemá naftu, všetko sú 4x4 a gro ich predaja sú vyššie modely. Problém bude mať aj Mazda, alebo Suzuki. Takže väčší kus koláča si môžu uchmatnúť domáce značky. Nižšia konkurencia cenám nepomôže plus argument o drahých emisných systémoch a máš iste zdražovanie aut pre ďalšie roky.
Horšie je, že EU úradníci sa odrhli a ďalšie znižovanie má byť rýchlejšie + EURO7, ktoré bude hrať proti snahám o nízke CO2 a vraj to bude posledná emisná norma pre spaľovaný. Ak si k tomu ešte pridáš, že pokuty od 2025 sa budú platiť podľa WLTP, tak je jasne, že auta s ICE sa cenou vyrovnajú s EV a že časť populácie čo teraz jazdi sa vráti k MHD.