Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje nových automobilů v Číně nadále klesají, propadají se už 15 měsíců v řadě

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Čínský automobilový trh, který dnes vícero velkých automobilek považuje za klíčový, ne a ne zastavit klesající prodeje.

Když vám řekneme, že v Číně se za celý letošní rok prodá nějakých 26 milionů automobilů, zní to jako skvělé číslo. V absolutních hodnotách to ale taková sláva není. Čínský trh se totiž musí vypořádat s neustávajícím poklesem prodejů, a pokud propočty pro zbytek roku nelžou, meziročně si automobilky v Číně pohorší o 8 %.

Ještě letos v létě se přitom odhadovalo, že prodeje na čínském trhu klesnou „jen“ o pět procent. O současné situaci promluvil Fu Bingfeng, výkonný místopředseda Čínské asociace výrobců automobilů. „Letos očekáváme, že celkové prodeje dosáhnou na 26 milionů aut,“ uvedl pro agenturu Reuters. Čím si pokles vysvětluje? Chápe jej jako výsledek transformace průmyslu, jenž žádá vyšší výrobní standardy, trh ovlivňuje i hon za nižšími emisemi a tzv. nové energetické vozy (NEV).

V roce 2018 se v Číně prodalo 28 milionů aut, tedy více, než letos, avšak už tenkrát to znamenalo meziroční sešup o tři procenta. Tehdy šlo přitom o vůbec první pokles prodejů od devadesátých let. Zohledníme-li statistiky, do kterých je naposledy započítáno září, klesají prodeje na čínském automobilovém trhu už 15 měsíců v řadě.

Fu Bingfeng si ale myslí, že tento trend brzy skončí a prodeje automobilů v Číně budou opět růst. Jeho odhady jsou dokonce mimořádně optimistické. Věří, že do konce roku 2023 se v zemi bude prodávat 30 milionů aut, přičemž tento počet může ještě růst. „Myslím si, že 40 milionů automobilů ročně je pomyslný strop čínského trhu s automobily,“ uvedl dále v rozhovoru.

I když jsou tyto prognózy lákavé, některé značky jim nevěří. Japonské Suzuki se dokonce stalo první značkou, která v Číně své vozy zcela přestala prodávat.

Vozy NEV (hybridy, elektromobily či vozy s palivovými články) zaznamenávají ještě výraznější pokles, což je způsobeno snížením státních dotací. V září došlo k meziročnímu sešupu o 34 %. Fu Bingfend tomu ale příliš velkou váhu nedává: „Vývoj nových energetických vozů je stále v rané fázi, takže mluvit o růstu tohoto segmentu zatím není moc smysluplné,“ uzavřel Bingfeng.

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

2. 11. 2019 13:16
Re: Čínský Titanic se potápí....
Tenhle ondoň mně vždycky svými nesmysly donutí se tu zase přihlásit a dát mu mínus
Chlape ty musíš strašně rpět se zastaralym japoncem s divnym VW motorem a naději na změnu, koukam, asi do smrti nemáš :-(
2. 11. 2019 13:14
Re: ...
Taky to tak vidim. Lidi řeší pár aut v Evropě ale že se počet lidí za 100 let zosminásobil (!!!) jako svojí chybu nevidí. Osobně nevidim problém v tom že jednou vymřu já i moje rodina čimž planetě ulehčíme.
Po pravdě klidně by se mohlo říct, dáme si 100 - 200 let na dodrancování planety a generace X už se nebude dál množit. Lidstvo by dožilo ve svym blahobytu a byl by jeho konec. Po nás to tu příroda nebo jiná vyšší moc dá zase do pořádku. Jenže na to lidstvo nemá koule :-(
Dinosauři taky vládli planetě a nikdo se z toho nezbláznil že vymřeli, nevim proč se bránit jejich osudu.
1. 11. 2019 19:12
Re: ...
A skocis ze skaly sám nebo i s rodinou?
1. 11. 2019 17:18
Myslím si, že tie predaje súvisia s vládnymi direktívami...
...treba investovať do nových výrobných technológií, energetiky... a mzdy teda nebudú rásť.
Tiež zohráva rolu menší export do USA
1. 11. 2019 12:56
Re: Čínský Titanic se potápí....
Takže:
Citygo, Up, Arona: 1.0MPI
Aygo, C1, 107: 1.0vvti
Sizuki Swift: 1,2vti
Renault Twingo: 1.0sce

Vídíš tam niekde priamy vstrek (a teda drobné častice)? Všetko sú to nepriamovstrekové atmosférické motory - do mestského približovadla ideál.
Po novom prechádzajú na EV - principiálne ideálna voľba do mesta, keby sa dobudovala infraštruktúra a zlacneli baterky, ale to uvidíme. Nafta je dobrá na diaľnici, nie na mestské poskakovadlo...