První elektrické Ferrari je na prodej
Ferrari 308 GTS z roku 1978 po požáru, který zničil motorový prostor, proměnila ve Ferrari 308 GTE společnost Electric GT, která výsledek svého snažení poprvé představila v roce 2016.
Nyní je výjimečný elektromobil zařazen do nabídky aukční síně Barrett-Jackson a ta jej nabídne při své letošní lednové aukci v arizonském Scottsdale.
Ferrari 308 GTE vzniklo do jisté míry náhodou právě díky zmíněnému požáru. Ten poničil původní 2,9litrový osmiválec spolu s palivovou nádrží, elektroinstalací a částí karoserie.
Poškozený a nepojízdný automobil se pak stal ideálním základem pro přestavbu na elektromobil. Zničený motor a další části pohonného systémy byly nahrazeny trojicí elektromotorů HPEVS AC-51, spolupracující s manuální pětistupňovou převodovkou Porsche G50.
Ferrari 308 GTE se díky svým elektromotorů má v současnosti pyšnit výkonem kolem 242 kW (330 k), což je o 68 kW (93 k) více než mělo standardní provedení modelu 308 GTS pro severoamerický trh. V případě točivého momentu je pak uváděna hodnota 447 N.m.
Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie umístěné v přídí a zádi, které mají podle aktuálních informací kapacitu 47 kWh.
Dojezd na jedno nabití se má nyní pohybovat kolem 200 km a maximální rychlost elektromobilu o hmotnosti lehce nad 1500 kg má být přes 280 km/h, zatímco akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za méně než 5,0 s, čímž výrazně překonává standardní Ferrari 308 GTS.