Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale volte s rozvahou

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 1. 3. 2018
52
79
Zobrazit náhledy (52)
BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2 BMW X2
Nejnovější SUV mnichovské automobilky konečně dorazilo do tuzemska. Ještě před plnohodnotným testem jsme vůz v rámci uvedení na trh krátce okusili.

Kompaktní crossover X2 je dalším přírůstkem automobilky BMW do segmentu sportovně-užitkových vozů. Auto se světu oficiálně odhalilo na podzim loňského roku a k prvním zákazníkům dorazí v nadcházejících dnech.

Vůz je technický spřízněný s X1, ale nenechte se zmást názvem, X2 je ve srovnání se sourozencem o 79 mm kratší a 72 mm nižší. Rozvor 2670 milimetrů zůstává u obou aut stejný. Základem je platforma UKL, což avizuje jediné - pohon předních kol a motory uložené napříč.

Design auta působí už od prvního pohledu dynamicky, BMW jej nabízí s paletou svěžích barev, takže jej na ulici rozhodně nepřehlédnete. Byť na propagačních materiálech můžete X2 vidět hlavně ve zlaté (v té ostatně byla většina dostupných exemplářů), osobně bych preferoval výraznou modrou.

Exteriér dostal ve srovnání s ostatními produkty značky několik odlišností. Jiný je třeba tvar ledvinek a sympatický detail tvoří logo automobilky na C-sloupcích. Není tady náhodou, jde o odkaz na dřívější kousky 2000 CS a 3.0 CSL. Punc off-roadu pak dodává oplastovaný spodek karoserie, což je prvek lišící se s jednotlivými výbavami. Kromě standardu je k dispozici ještě M Sport a M Sport X.

Motory se rozrůstají

S uvedením na trh je zákazníkům k dispozici trojice pohonných jednotek – benzinový dvoulitr s výkonem 141 kW a pohonem předních kol, dále pak dva turbodiesely. Jeden se 140, druhý se 170 kilowatty a standardně dodávaným pohonem všech kol. Oba vznětové motory spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic, benzinový agregát se sedmistupňovou dvouspojkou.

Postupně se ale nabídka rozšíří o další motorizace. Základ utvoří zážehový tříválec se 103 kW, který doplní čtyřválec o výkonu 141 kW a pohonem všech kol. Obohacena bude i naftová paleta, konkrétně o čtyřválec se 110 kilowatty v kombinaci s pohonem předních, případně všech kol. Nejslabší varianty půjde kromě automatu párovat i s manuální převodovkou.

Líbivé i uvnitř

Ještě před samotným uvedením na trh (oficiálně je naplánováno na 3. března) jsme dostali příležitost okusit X2 v centru Prahy, ale i okreskách okolních obcí. Interiér sází na líbivé a na dotek příjemné materiály. I když palubní deska působní hodně robustně, řidič za volantem není nijak utiskován a díky širokým možnostem nastavitelnosti volantu i sedaček najde hravě ideální polohu za volantem.

Slabším místem jsou snad jen široké sloupky vpředu, kvůli kterým se v křižovatkách musíte hodně vyklánět. Ideální to není ani s výhledem šikmo vzad. Na zadní lavici se také sedí pohodlně, s výškou 176 centimetrů tu mám dostatečnou rezervu před koleny i nad hlavou. Kolega s výškou blížící se ke 190 cm už tu měl ale hodně těsno. Delší trasy by asi nebyly dvakrát komfortní, atraktivní svažující se střecha si holt vybírá svou daň.

Do zavazadelníku se dostanete pomocí tlačítka na klíčku, případně stisknutím loga na pátých dveřích po vzoru VW, což je u BMW netradiční řešení. Ještě dodejme, že do kufru naložíte 470 litrů zavazadel, případně 1355 l při sklopení zadních sedaček.

BMW X2 – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelBMW X2BMW 1 5dv.BMW X1BMW X3
Délka (mm)4360432944394708
Šířka (mm)1824176518211891
Výška (mm)1526144015981676
Rozvor (mm)2670269026702864
Objem zavazadelníku (l)470/1355360/1200505/1550550/1600

Vybírejte pečlivě

K dispozici nám pro testovací jízdu byly oba dvoulitrové diesely. Nejprve jsme vyzkoušeli silnější provedení s výkonem 170 kW a 450 N.m točivého momentu. Zejména za studena byl motor hlučnější a na křižovatce mi přišlo, že vibruje víc, než by na vůz s takovou cenovkou bylo zdrávo.

Jenže stačí vyjet mimo město a na nějaký ten hluk v kabině navíc zapomenete. Výkon není jen dostačující, jednotka si uschovává dostatečnou rezervu, takže lze hbitě akcelerovat klidně i daleko nad dálniční stotřicítkou. Představil jsem si cestu do Ženevy, která nás čeká za pár dní. Vůbec bych se nezlobil, kdybychom ji absolvovali právě v tomto autě. Nejenže umí jet hodně rychle, ale rozumí si s osmistupňovým automatem, který řadí bez zmatků a prodlev.

Horší je to, když z dálnice sjedete na rozbité okresky. Tady podvozek (testovali jsme variantu M Sport X) dost uskakuje a na všech těch záplatách a výmolech necítíte v autě takovou jistotu. Ano, na kvalitních silnicích nemá jízdní projev chybu, ale k čemu to řidiči je, když cestuje hlavně napříč naší republikou? Připisovali jsme to hlavně devatenáctipalcovým kolům a těžším pneumatikám run-flat.

Jenže stejný typ obutí dostal i druhý testovaný kousek se slabším turbodieselem. Tím to tedy nebylo, jelikož na totožné trase fungoval podstatně lépe. Citelný vliv na jízdní komfort tak mají hlavně kola. Druhý exemplář byl posazen na o palec menším obutí a na pohodlí to bylo znát. Auto dokázalo lépe vstřebávat nerovnosti, navíc v zatáčkách jelo přesně tam, kam jste jej poslali. Když k tomu připočteme fakt, že se nám motor jevil o něco tišší, avšak dynamicky takřka stejně dobře vybavený, skoro se nabízela otázka, proč připlácet za silnější variantu?

Ale to jsou dojmy z prvních desítek kilometrů. Na podrobnější hodnocení si raději počkáme na jaro, kdy se nám vůz v redakční garáži ohřeje v rámci regulérního testu.

BMW X2 – technická data nabízených motorů
VerzesDrive20ixDrive20dxDrive25d
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]199819951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]141/5000-6000140/4000170/4400
Točivý moment [N.m/min]280/1350-4600400/1750-2500450/1500-3000
Převodovka7DS8A8A
Max. rychlost [km/h]227221237
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,76,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,65,1
Pohotovostní hm. [kg]146016001585
Základní cena [Kč]997.1001.098.5001.142.700

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Potkáno...
white label
| 4. 3. 2018
Tak jsem se zřejmě s tím "crossover hh" nemýlil: [odkaz]
Avatar - white label
Velikost kol
white label
| 2. 3. 2018
Stanislave, v textu píšeš, že jste měli k dispozici dvě auta, jedno se silnější dieselem na 19" kolech a druhé se slabším dieselem na 18" kolech. V galerii je ale pouze jedno auto, a to se silnějším dieselem, ale na 18" kolech?
Avatar - Hammunasakra
vyzera to ako nejaky hatch
Hammunasakra
| 2. 3. 2018
[odkaz] :-)
Avatar - iudex
vyzera to ako nejaky hatch
iudex
| 2. 3. 2018
Presne, nikto sa nezamýšľal nad tým, že X6 je menšia a menej praktická ako X5, napriek tomu je drahšia. Proste za štýl sa platí (a to dvakrát: jednak priamo vyššou cenou, jednak menšou praktickosťou). Kto chce value for money, berie X1 (resp. neberie prémiu vôbec). Tiež by som nad X2 neuvažoval (je to z môjho pohľadu len trošku zdvihnutý kompakt) a bral X1 (čo už je použiteľne veľké a praktické SUV), ale X2 skrátka nemá byť väčším bratom X1tky, je to pre inú skupinu zákazníkov, ktorí povedzme už väčšie SUV majú a chcú niečo štýlovejšie, druhé auto pre manželku a na maximálnej praktickosti im nezáleží.
Avatar - iudex
Potkáno...
iudex
| 2. 3. 2018
Iste, to neboli moc dobre trafené odtiene. Ale všeobecne výrazná farba môže atraktivite auta výrazne pomôcť, naopak fádna môže tvary celkom pochovať. Arteon a žltá kurkuma bude asi najlepší príklad.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku