Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA prý jedná o alianci s GM

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 22. 2. 2012 • 12:46
22
Automobilka PSA Peugeot Citroën má prý být v pokročilé fázi jednání o alianci s americkým koncernem General Motors.

PSA, která je druhým největším výrobcem aut v Evropě, jednání o možné spolupráci a alianci potvrdila, odmítla však jmenovat partnera, se kterým jedná. O jednání s GM informovaly francouzský internetový list LaTribune.fr a Financial Times s odvoláním na blíže neurčené zdroje. Upozornily však, že strany nejednají o fúzi.

„V souvislosti se strategií globalizace a zlepšováním provozní výkonnosti se PSA Peugeot Citroën poohlíží po potenciální spolupráci a spojenectví," uvedla firma v prohlášení. "Jednání se vedou, ale v této fázi není jisté, zda výsledkem bude nějaká dohoda."

Francouzský list LaTribune.fr uvedl, že PSA je ve velmi pokročilé fázi jednání s GM. Mluvčí GM Kelly Cusinatová odmítla jednání s PSA komentovat, pouze uvedla, že GM běžně jedná s dalšími firmami v odvětví. Podle listu jednání začala před několika měsíci a přesahují současná výrobní partnerství, která má PSA s automobilkami Ford, Toyota a BMW.

Jakoukoliv dohodu by musela schválit rodina Peugeotů, která vlastní ve francouzské automobilce 30,9 procenta akciového kapitálu a 48,3 procenta hlasovacích práv, dodal list. Pokud by dohoda byla dokončena, bude zřejmě oznámena na ženevském autosalonu na začátku března.

Financial Times na svých internetových stránkách rovněž uvedl, že firmy jsou v pokročilé fáze jednání o alianci. Podle FT chtějí firmy spojit síly ve výrobě aut a komponentů v Evropě. Pokud bude dohoda uzavřena, měly by Peugeot a evropská firma Opel/Vauxhall, která patří GM, společně vyvíjet motory, převodovky i celé automobily, které by pak prodávaly pod vlastní značkou. Aliance však nebude fúzí a zřejmě nebude zahrnovat výměnu akcií.

PSA i Opel se potýkají s finančními ztrátami kvůli poklesu prodeje aut v Evropě, nadměrné kapacitě a cenové konkurenci. Obě firmy restrukturalizují své operace, aby se vymanily ze ztrát, napsala agentura Reuters.

Související články

Témata
Avatar - GM.rja
23. 2. 2012 07:34
Re: No z toho by..
Tak zrovna prodanými vozy bych se u vw moc neoháněl. Všichni moc dobře víme, jak si tyto čísla nahánějí reexporty, že? A pak, když jsou jejich auta tak neskutečně báječně kvalitní, krásná, vybavená a levná, proč se jich stále neprodává nejvíc na světě? Sakra, proč jich neprodávají víc než všichni ostatní dohromady??? Proč se pro jejich "auto" rozhodne stále pouze každý desátý? Proč těch devět demen.tů si vybere auto u konkurence a nachytáme jen toho desátého? To právě Ferdiš nedokáže pochopit, nespí a přemýšlí, kterou automobilku by ještě koupil, když mu japonci od Suzuki tuto touhu prokoukli a chtějí od něj pryč >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 23:29
Re: No z toho by..
S tou "pověstnou francouzskou kvalitou" to nějak NE-chápu?? ;-)
Citroën C5 skončil mírně NADprůměrně (což "odpovídá") a mezi dvěma německými "ETALONy KVALITY" - před ním/za ním AUDi - tolik REÁLNÁ francouzská kvalita :-)
Tak (ne po 150té, ale) podruhé: KVALITA a PRODEJe spolu NEmají příliš mnoho společného (viz to audi a Citroën - naprostá VĚTŠINA lidí "si představuje".. že jsou STEJNĚ spolehlivé/poruchové? ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 23:25
Re: No z toho by..
Aha - asi jste trochu NEpochopil co jsme měla na mysli..
Jen jsem upozornila na to, že když se příliš moc soustředíte na kvantitu výroby (rsp. prodejů) tak sice MŮŽETE dosáhnout "plánovaného cíle" (za 8 či kolik let být nejvwětším výrobcem aut na světě), ale PAK "najednou" mohou najevo vyjít "důsledky" téhle "přehnaně zbrklé" snahy.. ;-)
.. tedy že jste svého cíle DOSÁHLi, ale tu vám chybí vývoj tohoto a také tamtoho a ... a v následujících letech může přijít PROPAD (aneb MNOHEM těžší než se na první místo "probojovat" je se tam "udržet" :-)
PS: No a když se (třeba) spojí GM s PSA - není už ani šance "se probojovat".. ;-)
22. 2. 2012 23:23
Re: No z toho by..
Já to vždycky říkal - pověstná francouzká kvalita... >:D Tak se už asi po stopadesáté ptám, je-li Citroen SUPERkvalitním ztělesněním absolutní krásy a technické dokonalosti, proč nyní MUSÍ hledat záchranu u ještě nedávno bankrotujícího partnera? Proč sám není lídrem? Kde dělají u Citroenů chybu? Nebo že by nechtěli být úspěšní jako VW?
Jinak kvalita má VŽDY souvislost s prodejností, pokud je cenově obhajitelná. Prodejnost nekvalitního a drahého výrobku dle zákonů trhu nemůže být prostě vyšší než prodejnost kvalitního a levnějšího výrobku. Leda snad, že by ten kvalitnější nebyl až tak kvalitnější, a nebo by někde dělal chybu... Ale kde?
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 23:18
Re: No z toho by..
POZOR! On Ferdinand (Pé) krom svých velmi "pochybných" morálních kvwalit je i VELMI (bohužel i VŠEHO) schopný a inteligentní člověk!
(alespoň myslím že je člověk.. :-)
PS: A co se týče KVALITY např. Citroën (což bude asi správný překlad vašeho "citróni" ;-) ) tak zrovna tenhle týden jsme to tu ŘEŠILI..
..realita je, že "tuctový" Citroën C5 2.0 HDi 120 kW skončil v testech na 100.000 km shodou okolností přesně MEZi - audi A4 2.0 Tdi 105 kW a Audi A6 V6 2.7 Tdi 140 kW :-)
Tak TAKHLE je to s tou "kvalitou" (která ale s prodeji NEMÁ ŽÁDNOU souvislost - pokud jste to nevěděl.. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud