Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Qoros oddaluje plány na expanzi do Evropy

David Bureš
Diskuze (54)
Nově založená čínsko-izraelská značka se místo na starý kontinent chce v následujících letech zaměřit na Čínu.

Qoros je od začátku koncipován jako globální značka. Tento velkolepý plán společného podniku izraelské investiční společnosti Israel Corporation a čínské automobilky Chery Automobile se ale zatím odkládá. Důvodem jsou nízké prodeje.

Nová značka zatím prodává svá auta pouze na čínském trhu, v Evropě testuje zájem zákazníků jen na Slovensku. Už v příštím roce Qoros chtěl expandovat na další evropské trhy, tento plán však pro tuto chvíli vedení automobilky odkládá.

„Evropský trh je velmi, velmi důležitý. Ale ne dnes, ne zítra,“ uvedl nový generální ředitel Qorosu Phil Murtaugh pro německý ekonomický deník WirtschaftsWoche. Bývalý prezident čínského zastoupení General Motors na začátku roku vystřídal ve funkci šéfa Qorosu Volkera Steinwaschera.

Už v průběhu loňského roku představitelé Qorosu přiznávali, že s expanzí na další evropské trhy příliš nespěchají. Prvotním cílem značky totiž je se usadit na čínském trhu, kde ještě stále buduje dealerskou a servisní síť. Až poté hodlá rozšířit své působení v jiných koutech světa.

Na domácím trhu se přitom značce loni moc nedařilo. Qoros tam v průběhu loňského roku prodal zhruba 7.000 aut. Domovská továrna značky v Šanghaji je přitom projektována na výrobu 150.000 aut ročně. Výrobní kapacita se navíc může v případě potřeby zdvojnásobit.

Výsledkem nízkých prodejů je navíc vykázaná ztráta 305 milionů eur (cca 8,4 miliardy korun). I proto šéf Qorosu tvrdí, že ani dvojnásobný růst prodejů v letošním roce nezajistí automobilce udržitelný růst.

Qoros vedle rozšiřování prodejní sítě pracuje i na expanzi nabídky. Ta v tuto chvíli čítá pouze kompaktní model 3 ve třech karosářských verzích – v podobě sedanu, hatchbacku a crossoveru, tzv. City SUV.

Na Slovensku Qoros loni prodal 51 aut. Důvodem tamějších nízkých prodejů je zatím vysoká cena nabízených modelů. Slovenské ceny kompaktu 3 Hatch startují na částce 19.960 eur (cca 546.000 korun), 3 Sedan stojí dokonce 20.960 eur (cca 574.000 korun). Kompenzací za takovou cenu je alespoň bohatá výbava zahrnující kožené čalounění či elektricky stavitelné sedadlo řidiče s pamětí.

Problémem je i jediný motor v nabídce – přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 115 kW. V Evropě tolik oblíbené turbodiesely Qoros zatím nenabízí.

David Bureš
Diskuze (54)
9. 6. 2015 16:58
Re: Qoros
Taky mám 925 :-) Má své mouchy, ale po roce se mi ještě nikdy nesekl a to tam mám aplikací habaděj a stejné množství jsem smazal, to by Android rozdýchával horko těžko.
Avatar - Barrichello
9. 6. 2015 14:59
Re: Qoros
Když myslíš >:D >:D

O kvalitě věcí pod zančkou Puma bych ti taky mohl chvíli vyprávět a moc pěkný story to nejsou....
9. 6. 2015 14:06
Re: Qoros
Nebudu se hádat, běžný slušně vybavený mainstream seženeš za maximálně stejný peníze.
Spočítej si u Qorosu náklady na servis, hodnotu vozu po 4 letech a jsi na ceně prémie...
Avatar - Emel
9. 6. 2015 13:34
Re: Qoros
To beru. Ale cena na úrovni prémie to prostě není.

A3 Limo je za 666 - 1.4TSI 110kW v základu, tj. halogeny, bez tempomatu, s jednozónovou klimou, bez loketní opěry, bez navi, bez senzorů, na 16".
9. 6. 2015 13:31
Re: Čínská prémie
ja si nemyslím, že sa to lámalo na tom, že nebol dízel, neboli verzie, konfigurácie a pod.Ide o akceptáciu čínskeho auta za eu ceny. Oni len sondovali (1 šourum, jeden model) a sondáž zrejme ukázala reálny odhad trhu. Výsledok? Posečkejme.