Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá rallye po 2. dnu: Tänakovi nikdo nestačí

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)
Zásadním momentem druhého dne byl defekt pneumatiky Sebastiena Ogiera.

Estonský jezdec Ott Tänak je s vozem Toyota Yaris WRC na prvním místě po druhém dnu Německé rallye, která je devátým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích 2018. Zásadním momentem druhého dne byl defekt pneumatiky jeho nejbližšího pronásledovatele Sebastiena Ogiera (Ford Fiesta WRC), který se propadl na sedmé místo.

V sobotu čekalo na účastníky soutěže osm speciálek ve dvou sekcích na proslulém vojenském prostoru na Baumholderu. Jejich součástí byly také dva průjezdy nejdelším měřeným úsekem soutěže, legendární Panzerplatte, který je dlouhý 38,57 kilometrů. Celkově měřila sobotní etapa soutěže s osmi erzetami 150,12 kilometru.

Video se připravuje ...

Defekt řešil bitvu

První polovina druhého dne Německé rallye byla ve znamení souboje mezi vedoucím jezdcem Tänakem a Ogierem. Druhý jmenovaný začínal s mankem 12,5 sekundy. Rozdíl mezi oběma soky osciloval v desetinách sekundy a po dvanácté erzetě byl 13,6 ve prospěch Tänaka. Osudnou však byla pro Ogiera pověstná smolná třináctka. Na této zkoušce, což byl druhý průjezd nejdelším úsekem soutěže Panzerplatte (38,57 km), měl Ogier defekt a ztratil 1:43 minuty. „Jeli jsme čistou stopu a najednou tam byl kámen. Je to loterie,“ řekl Francouz v cíli nešťastné zkoušky. Propadl se na deváté místo. Zkušený Ogier však nepropadl panice, vyhrál následující erzetu a na sedmého v pořadí Mikkelsena (Hyundai) ztrácí jen půl sekundy. Největší soupeř Ogiera v oboji o titul Belgičan Thierry Neuville (Hyundai) je čtvrtý a zítřejší den bude mít Francouz na to, aby minimalizoval dnešní ztráty.

Video se připravuje ...

Tänak vyhrál první den sedm měřených testů, v sobotu žádný, ale přesto může být spokojen. Vinou Ogierových problémů má náskok, který by měl v neděli uhájit. „Se Sebastienem to byla naprosto mega bitva. První polovinu soboty jsme makali opravdu tvrdě, přestože jsem se necítil v autě úplně pohodlně. Přiznávám, že když jsem na třinácté erzetě viděl stát Seba vedle trati, tak jsem trochu zpomalil. Ještě však není nic hotového a v neděli nesmíme nic podcenit,“ řekl Tänak.

Sordó potěšil fanoušky Barumky

Skokanem sobotního dne byl bezesporu Daniel Sordó (Hyundai i20 Coupé WRC), na kterého se mohou těšit nadcházející víkend čeští fanoušci na Barum rallye Zlín. Španěl vyhrál během druhé etapy tři rychlostní zkoušky a posunul se z šestého na druhé místo v průběžném pořadí. Na vedoucího Tänaka ztrácí 43,7 sekundy a za sebou má trojici dravců v rozpětí patnáct sekund. „S chováním vozu jsem náramně spokojen. Je trochu nedotáčivé, ale to mi docela vyhovovalo. Toyoty jedou opravdu rychle. Jenom bych pořadatelům připomenul, že šikany nejsou umístěny zrovna ideálně a na trati se a také v rozpise těžko hledají,“ popsal Sordo své postřehy.

Kdo urve medaile?

Nedělní program německé soutěže bude ještě zajímavou bitvou o druhé až páté místo mezi dvěma speciály hyundai a dvěma toyotami, které mezi sebou dělí přesně 15,1 sekundy. Pořadí mezi čtyřmi jezdci na dvě pódiová umístění (2. až 5. místo) je následující: Sordó (Hyundai), Latvala (Toyota) +0,8, Neuville (Hyundai) +8,8, Lappi +15,1.

Ze hry vypadl Brit Elffyn Evans (Ford), který byl po první dnu ve hře o stupně vítězů. Na jedenácté zkoušce však v rychlé pravé zatáčce vyjel mimo silnici na trávu. Problémem bylo zřejmě poškozené zavěšení na levém zadním kole. Na stejném místě potkaly problémy v patnácté rychlostní zkoušce také irského pilota Craiga Breena (Citroën). Propadl se tak ze šestého na desátou příčku a jeho nejbližším soupeřem o deváté místo je norský týmový kolega Mads Ostberg.

Kopecký předpovídal a může vyhrát

Nešťastným prorokem se ukázal český jezdec Jan Kopecký. Před startem soutěže mluvil o tom, že by se rád na nejdelším úseku tratě Panzerplatte vyvaroval defektu, který ho potkal loni. Smůla si však na pilota továrního týmu Škoda sedla dokonale a Kopeckého potkal na inkriminovaném úseku defekt. Posádka kolo vyměnila, ale manko 1:38 minuty znamenalo propad na deváté místo v hodnocení kategorie WRC 2. Kopecký však situaci nevzdal a vyhrál šest dalších erzet v rámci WRC 2.

Před nedělními třemi měřenými testy už je třetí a ztrácí pouhých 5,9 sekundy na lídra. A tím není nikdo jiný než jeho týmový kolega, sedmnáctiletý finský šofér Kalle Rovanperä. O tom jak je rallye proměnlivá se přesvědčil Francouz Eric Camili (Ford Fiesta R5). Sotva se dostal po Kopeckého problémech na první místo, nedojel na start další rychlostní zkoušky. Na přejezdu ho zastavil nefunkční alternátor jeho vozu. Pokud Kopecký překoná v neděli manko 5,9 sekund a vyhraje hodnocení WRC 2, posune se na první příčku této kategorie a posílí své šance na titul mistra světa.

V neděli se vrátí posádky na dvojí průjezd vinicemi přes Grafschaft a soutěž uzavře Power Stage (poslední speciálně bodovaná erzeta) všeobecně známá jako Bosenberg.

Průběžné pořadí (po 15 z 18 RZ): 1. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris WRC)) 2:23:27,1; 3. 2. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +43,7; 3. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +44,5; 4. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +52,5; 5. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +58,8; 6. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:50,7; 7. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) +1:51,2; 8. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta WRC) +1:57,0; 9. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 WRC) +2:20,4; 10. Breen, Martin (Ir., Brit./Citroën C3 WRC) +2:34,4; 11. Griebel, Rath (Něm./Citroën DS3 WRC) +8:42,2; 12. Rovanperä, Halttunen (Fin./Škoda Fabia R5) +11:02,7 (1. v kategorii WRC 2); … 14. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +11:08,6 (3. v kategorii WRC 2; 21. Veiby, Skjaermoen (Nor./Škoda Fabia R5) +13:46,3.

Zbývající program Německé rallye

Neděle – 7.49 RZ16 (29,07 km); 9.42 RZ17 (29,07 km); 12.18 RZ18 (14,04 km).

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)
19. 8. 2018 16:48
defekt
škoda toho defektu, mohlo to dopadnou třeba jinak