Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takhle vypadá nový Range Rover Evoque. Evoluční design se inspiroval Velarem

David Bureš
Diskuze (18)
Design hrál u Range Roveru Evoque vždy zásadní roli. Z toho důvodu se v nové generaci tolik nezmění.

Možná jste si toho pro jeho nadčasový design ani nevšimli, ale je tomu tak, Range Rover Evoque je tu s námi již od roku 2011. Prodává se pořád slušně, ročně minimálně 100.000 kusů, jeho tvary nadále oslovují zákazníky, přesto je podle automobilového kalendáře čas na jeho mezigenerační výměnu. A ta přijde již brzy, nové Evoque se světu představí již dnes večer.

Jak už to tak ale v automobilovém světě bývá, vzhled novinky nezůstal utajen až do oficiální premiéry, na internet totiž unikly jeho fotografie, které se prvně objevily na řeckém Autoblogu. Odhalují příď, záď i interiér auta, a tak už máme dobrou představu o tom, co od nového Evoquu čekat.

Není takovým překvapením, že design projde jen evoluční změnou, což už ostatně naznačovaly špionážní snímky zamaskovaných prototypů auta nebo nedávno odhalené drátěné modely vozu, lákající na premiéru. Design byl vždy klíčovým charakterem Evoquu, klientele se nadmíru líbí, a tak jej automobilka ani nemohla nějak zásadně měnit, aby si zákazníky nerozezlila.

Místo revoluce jsou tu tedy jemné kontury, přibližující vůz k většímu Velaru. Tomu bude mít nové Evoque blízko jak předními nízkými světlomety, které dělají tvář drsnější, tak zadní partií, s opticky propojenými koncovými světly. A nechybí ani ukryté kliky dveří...

Také interiér si uchovává základní tvarovou koncepci předchůdce. K zásadní změně ale přesto doje, a to opět ve stylu Velaru. Po jeho vzoru totiž obrazovku multimediálního systému doplní ještě jedna, ovládající klimatizaci a další funkce. Přístrojový štít bude digitální.

K dispozici každopádně bude jen pětidveřová varianta, třídveřová kvůli nízkým prodejům končí. Zkrátka třídveřové vozy dnes neosloví ani v tak populární kategorii SUV... Naopak kabriolet se nástupce dočká, byť podle všeho až na začátku nadcházející dekády.

Základem bude inovovaná platforma D8, přizpůsobená zástavbě mildhybridního pohonu. Nabídka bude čítat benzinové i naftové dvoulitrové čtyřválce rodiny Ingenium, všechny zkombinované s devítistupňovým automatem. Přijít má i nový, 1,5litrový tříválec rodiny Ingenium v kombinaci s elektromotorem, naopak s čistě elektrickou variantou se prý nepočítá. Platforma jí podle zákulisních zpráv není přizpůsobena.

Více se dozvíme již dnes. Premiéru nového Range Roveru Evoque můžete sledovat i vy, a to prostřednictvím Youtubového kanálu automobilky Land Rover, od 20:45.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Barrichello
23. 11. 2018 12:09
Re: McGovern ví...
sám člověk co tahá Landrovery z itálie a jezdí k němu lidi na servis, říkal, že už to měnil asi na 40 ks >:D
V Bývalém British motors se při slově zámky jen usmívali, asi takhle....
Avatar - Barrichello
23. 11. 2018 12:08
Re: McGovern ví...
Jasně, já mam strašnej vrak. 4 roky starý XF po prvním majiteli se 120 tis Km >:D >:D Vevnitř je to jako nový.

Sášulo
22. 11. 2018 22:22
Re: .
Jo pardon, velara jsem myslel >:D
Avatar - praděda7
22. 11. 2018 17:14
Re: McGovern ví...
No, u mě je výkonný 2.0 l benzin těch 300k. Momentálně se Evoque nabízí s max. 240k. v základu za 1.136mio. Proto jsem psal, že tam má RR cenovou rezervu. Se silnějším motorem by cca 1.35 mio. bylo stravitelných......
[odkaz]
Avatar - Bubáq
22. 11. 2018 16:59
Re: McGovern ví...
Zeptám se u Kiekertů a dám vědět, jak to nyní vypadá....