Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordy z Autobahnu: Kdo a s čím byl na německých dálnicích nejrychlejší?

Mirek Mazal
Diskuze (7)

V Německu je možné jezdit čas od času na plný plyn, volnost se využívá celá desetiletí. Moderní techniku zahanbila dvojice veteránů, z toho jeden se změnil v pojízdnou rakev.

Zásluhou neomezených úseků jsou německé dálnice považovány za ráj spěchajících motoristů.

Mýtické Autobahny bez horního limitu dovolené rychlosti jsou místem častého ověřování technických parametrů aut všech kategorií. Dynamiku na hranici možností zkoušejí běžní občané, fanatičtí závodníci i odvážní novináři. Výsledkem jsou slušná tempa, která by v jiných zemích vynesla minimálně pokutu – v tom lepším případě.

10. Chevrolet Corvette ZR1: 309 km/h

Jedinou americkou položkou na tomto seznamu zběsilých sprinterů je Chevrolet Corvette ZR1. Jeden z nejvýkonnějších sériových automobilů vletěl do teritoria koncernu rychlostí 309 km/h, což se odehrálo v roce 2008 prostřednictvím novinářského testu. Redakce nizozemského autoblogu v provozu téměř dosáhla maxima, které je u ZR1 nastaveno ještě výš, ale na cestě nebylo tolik prostoru a novinář raději přestal pokoušet možné nebezpečí.

Chevrolet Corvette ZR1 Chevrolet Corvette ZR1

9. Lamborghini Aventador: 320 km/h

Druhým podobným výsledkem se chlubí Lamborghini Aventador z roku 2012. I když je v tomto ohledu nesprávné považovat rychlost 320 km/h za špatný výsledek, italští inženýři by deváté místo jistě okomentovali peprnými výrazy doplněnými výraznou gestikulací. Reportér zapůjčeným vozem vyrazil z Itálie rovnou na Autobahn a po provětrání všech koníků zamířil zpět na jih. Existují horší způsoby, jak strávit dva dny života.

Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador

8. Porsche 911 GT3 RS 4.0: 323 km/h

Porsche 911 generace 997 vrcholilo verzí GT3 RS 4.0 a jak jinak by měla vypadat vlajková loď než báječně. Tvůrci okruhové edice připravili automobil na extrémní zátěž, kterou jistí funkční aerodynamika. Sebejisté chování k RS patří, proto nebylo nijak překvapivé dosažení rychlosti přes 300 km/h. I když je v papírech maximálka 310 km/h, pánové z Road & Track v Německu dokázali ještě o 13 km/h více.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 Porsche 911 GT3 RS 4.0

7. Ruf CTR Yellowbird: 323,96 km/h

Další rekordman je také původem Porsche. Upravený Ruf CTR Yellowbird byl během novinářské zkoušky podroben rychlostnímu testu a James M. Clash na tachometru viděl skoro 324 km/h. Po návratu hovořil něco o nervy drásajícím zážitku z dálnice A81, ačkoliv majitel specializované úpravny Alois Ruf byl s výsledkem velmi spokojen.

RUF CTR RUF CTR

6. BMW M6: 332 km/h

Výrobce zakázkových autodílů Kelleners Sport se zaměřuje na značku BMW, proto se s upravenou verzí M6 rozvášnil v levém pruhu Autobahnu. Před jedenácti léty se reklamní vůz prohnal kolem ostatních rychlostí 332 km/h. Desetiválcové ústrojí mělo daleko k sérii, která se prodávala s omezovačem na gentlemanských 250 km/h.

BMW M6 BMW M6

5. Ruf R Turbo: 335,87 km/h

James Clash se vrátil. Po nervovém vypětí v roce 2003 potřeboval opět rozdmýchat emoce a opět mu k tomu dopomohl výtvor Aloise Rufa. Funkčně upravený Ruf R Turbo má zhruba o 50 koní více než CTR, což stačilo na zběsilé tempo 335,87 km/h v přímce na dálnici, kde se běžní smrtelníci ploužili směrem za svým cílem.

Ruf R Turbo (996) Ruf R Turbo (996)

4. Bugatti Veyron: 353 km/h

Toho času nejrychlejší auto světa není vítěz, čelní příčky obsadilo úplně něco jiného. Bugatti německou dálnicí prosvištělo rychlostí 353 km/h. Absolutně ohromná hodnota, ovšem do papírového maxima zbývalo ještě slušných 54 km/h. Převládl strach, nebo spíše rozum řidiče.

Bugatti Veyron 16.4 Bugatti Veyron 16.4

3. Porsche 9ff GTurbo 850: 381 km/h

Porsche 911 997 Turbo jedoucí až 381 km/h bylo přemodelované na bestii s výkonem 850 koní. Bizarní průjezd byl zaznamenán v roce 2010 během obyčejného denního provozu. Nebylo potřeba dále obhajovat umění 9ff, i když využitelnost takové možnosti osobního vozu je minimální.

9ff GTurbo 850 (997) 9ff GTurbo 850 (997)

2. Auto Union: 432 km/h

Nejrychlejší průjezd Autobahnu nebyl stanoven včera, ani ne před rokem, ani před deseti lety. Letos tomu bylo 82 let, co Auto Union a Mercedes-Benz ukázaly záda všem ostatním. Bernd Rosemeyer rozdováděl vidlicový šestnáctiválec na rychlost 432 km/h. Když se dozvěděl o rychlejším Mercedesu, vynutil si další pokus, který už dopadl nejhorším možným způsobem. Vůz na tenkých pneumatikách ztratil rovnováhu a vlivem bočního větru tragicky havaroval.

Auto Union Typ C V16 Streamliner (1937) Auto Union Typ C V16 Streamliner (1937)

1. Mercedes-Benz W125: 432,7 km/h

Rudolf Caracciola byl jen o sedm desetin rychlejší, což v žádném případě nestálo za zmařený lidský život. Veteránské pokusy probíhaly bez hustého provozu a nepozorných řidičů, každopádně je úctyhodné korigovat směr nestabilního speciálu v rychlosti 432 km/h. Caracciola sedlal dvanáctiválcový experiment, který je v depozitáři stuttgartského muzea. Rekord byl stanoven 28. ledna 1938, o tolik napřed byla technika Mercedesu proti současným automobilům.

Mercedes-Benz W125 Mercedes-Benz W125

Mirek Mazal
Diskuze (7)
Avatar - eLzyx
26. 11. 2020 12:35
Re: chyba v článku - 3. místo
zas taková trága to není. Nedávno jsem valil do Lipska a celou cestu jsem to švihal 200-240km/h. Víc ta moje herka nedá. Samozřejmě jen tam, kde nebylo omezení. Jinak byly dálnice relativně prázdné. Mít auto, které by mělo na to jet 300km/h, tak tam prostor na to byl. Ne pořád, ale dostatečně dlouho.
Ta 400km/h meta je ale něco jiného. Tam si fakt musíš být sakra jistý, že ti tam nikdo nevjede, tj. ideálně dva volné pruhy na levé části dálnice. A to se moc často nepoštěstí.
26. 11. 2020 11:43
Re: .......
neviem ci to je iba moj pocit, ale hlavne sa mi zda, ze v poslednom case tych bezlimitnych usekov je coraz menej a tych 120 km/h coraz viac. Minuly tyzden ma pri dDrtmunde stretlo pekne prekvapenie, ked asi kolo 2hej rano v uplnej tme si niekto na x6tke predpokladam skusal night vision s vypnutymi svetlami v cca 100km/h a ja za nim 180. rozsvietil sa asi ked som bol 100metrov za nim, skoro som sa ....
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 11:31
Re: chyba v článku - 3. místo
Chyba je že rychlost aut už dááááávno překonala kapacitu a možnosti dálnic. Ostatně výmluvný je kolik příprav to zabralo než na chvililinku jedeš tou rychlostí. Kolik peněz radši nerozebírat

Dle lidí co se velmi rychlými auty po německých dálnicích pohybují celý život je malý zázrak když se ti podaří jet pár minut v kuse třeba jen 270 km/h. Utratit desítky milionů navíc a jet jednou za život 400 no nevim. S relativně běžným vozem se dá jet 300 km/h = ale už na to neni hlavně prostor = není kde
Avatar - Ozzman
26. 11. 2020 11:01
Re: .......
S oktavku s tímto motorem je to něco kolem 210-220 dle větru a sklonu, nad 180 se jí už moc nechce, tak schválně pak napiš. :-!
26. 11. 2020 09:07
.......
Clanok vysiel predcasne, buduci tyzden idem do belgicka, kodiak tdi 150k, takze ocakavam zapis v prvej 5ke.