Rekordy z Autobahnu: Kdo a s čím byl na německých dálnicích nejrychlejší?
V Německu je možné jezdit čas od času na plný plyn, volnost se využívá celá desetiletí. Moderní techniku zahanbila dvojice veteránů, z toho jeden se změnil v pojízdnou rakev.
Zásluhou neomezených úseků jsou německé dálnice považovány za ráj spěchajících motoristů.
Mýtické Autobahny bez horního limitu dovolené rychlosti jsou místem častého ověřování technických parametrů aut všech kategorií. Dynamiku na hranici možností zkoušejí běžní občané, fanatičtí závodníci i odvážní novináři. Výsledkem jsou slušná tempa, která by v jiných zemích vynesla minimálně pokutu – v tom lepším případě.
10. Chevrolet Corvette ZR1: 309 km/h
Jedinou americkou položkou na tomto seznamu zběsilých sprinterů je Chevrolet Corvette ZR1. Jeden z nejvýkonnějších sériových automobilů vletěl do teritoria koncernu rychlostí 309 km/h, což se odehrálo v roce 2008 prostřednictvím novinářského testu. Redakce nizozemského autoblogu v provozu téměř dosáhla maxima, které je u ZR1 nastaveno ještě výš, ale na cestě nebylo tolik prostoru a novinář raději přestal pokoušet možné nebezpečí.
9. Lamborghini Aventador: 320 km/h
Druhým podobným výsledkem se chlubí Lamborghini Aventador z roku 2012. I když je v tomto ohledu nesprávné považovat rychlost 320 km/h za špatný výsledek, italští inženýři by deváté místo jistě okomentovali peprnými výrazy doplněnými výraznou gestikulací. Reportér zapůjčeným vozem vyrazil z Itálie rovnou na Autobahn a po provětrání všech koníků zamířil zpět na jih. Existují horší způsoby, jak strávit dva dny života.
8. Porsche 911 GT3 RS 4.0: 323 km/h
Porsche 911 generace 997 vrcholilo verzí GT3 RS 4.0 a jak jinak by měla vypadat vlajková loď než báječně. Tvůrci okruhové edice připravili automobil na extrémní zátěž, kterou jistí funkční aerodynamika. Sebejisté chování k RS patří, proto nebylo nijak překvapivé dosažení rychlosti přes 300 km/h. I když je v papírech maximálka 310 km/h, pánové z Road & Track v Německu dokázali ještě o 13 km/h více.
7. Ruf CTR Yellowbird: 323,96 km/h
Další rekordman je také původem Porsche. Upravený Ruf CTR Yellowbird byl během novinářské zkoušky podroben rychlostnímu testu a James M. Clash na tachometru viděl skoro 324 km/h. Po návratu hovořil něco o nervy drásajícím zážitku z dálnice A81, ačkoliv majitel specializované úpravny Alois Ruf byl s výsledkem velmi spokojen.
6. BMW M6: 332 km/h
Výrobce zakázkových autodílů Kelleners Sport se zaměřuje na značku BMW, proto se s upravenou verzí M6 rozvášnil v levém pruhu Autobahnu. Před jedenácti léty se reklamní vůz prohnal kolem ostatních rychlostí 332 km/h. Desetiválcové ústrojí mělo daleko k sérii, která se prodávala s omezovačem na gentlemanských 250 km/h.
5. Ruf R Turbo: 335,87 km/h
James Clash se vrátil. Po nervovém vypětí v roce 2003 potřeboval opět rozdmýchat emoce a opět mu k tomu dopomohl výtvor Aloise Rufa. Funkčně upravený Ruf R Turbo má zhruba o 50 koní více než CTR, což stačilo na zběsilé tempo 335,87 km/h v přímce na dálnici, kde se běžní smrtelníci ploužili směrem za svým cílem.
4. Bugatti Veyron: 353 km/h
Toho času nejrychlejší auto světa není vítěz, čelní příčky obsadilo úplně něco jiného. Bugatti německou dálnicí prosvištělo rychlostí 353 km/h. Absolutně ohromná hodnota, ovšem do papírového maxima zbývalo ještě slušných 54 km/h. Převládl strach, nebo spíše rozum řidiče.
3. Porsche 9ff GTurbo 850: 381 km/h
Porsche 911 997 Turbo jedoucí až 381 km/h bylo přemodelované na bestii s výkonem 850 koní. Bizarní průjezd byl zaznamenán v roce 2010 během obyčejného denního provozu. Nebylo potřeba dále obhajovat umění 9ff, i když využitelnost takové možnosti osobního vozu je minimální.
2. Auto Union: 432 km/h
Nejrychlejší průjezd Autobahnu nebyl stanoven včera, ani ne před rokem, ani před deseti lety. Letos tomu bylo 82 let, co Auto Union a Mercedes-Benz ukázaly záda všem ostatním. Bernd Rosemeyer rozdováděl vidlicový šestnáctiválec na rychlost 432 km/h. Když se dozvěděl o rychlejším Mercedesu, vynutil si další pokus, který už dopadl nejhorším možným způsobem. Vůz na tenkých pneumatikách ztratil rovnováhu a vlivem bočního větru tragicky havaroval.
Auto Union Typ C V16 Streamliner (1937)
1. Mercedes-Benz W125: 432,7 km/h
Rudolf Caracciola byl jen o sedm desetin rychlejší, což v žádném případě nestálo za zmařený lidský život. Veteránské pokusy probíhaly bez hustého provozu a nepozorných řidičů, každopádně je úctyhodné korigovat směr nestabilního speciálu v rychlosti 432 km/h. Caracciola sedlal dvanáctiválcový experiment, který je v depozitáři stuttgartského muzea. Rekord byl stanoven 28. ledna 1938, o tolik napřed byla technika Mercedesu proti současným automobilům.