Renault 4 E-Tech zná české ceny. Jak si stojí v porovnání s konkurencí?
Větší sourozenec charismatického Renaultu 5 E-Tech vstupuje na český trh. Příplatek za prostornější karoserii není zrovna nízký.
Renault v relativně krátkém sledu na trh vrhl hned dvojici malých elektromobilů s retro nádechem. Modely 5 a 4 s přídomkem E-Tech jasně navazují na své stejnojmenné, avšak spalovací předchůdce z hluboké minulosti. Oba elektromobily stojí na totožné platformě AmpR Small a používají totožnou techniku.
To znamená synchronní elektromotor na přední nápravě, který na českém trhu disponuje výkony 90 a 110 kilowattů. K slabšímu provedení se pojí trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 40 kWh, výkonnější má o 12 kilowatthodin více.
Vedle designu představují nejmarkantnější rozdíly odlišné vnější rozměry. Renault 4 E-Tech je o plných 22 centimetrů delší. Liší se také rozvory. Jestliže u pětky dosahuje 2540 mm, čtyřka má velmi slušných 2624 milimetrů a v základní konfiguraci uveze zhruba o 100 litrů více nákladu.
Ceník Renaultu 4 E-Tech | ||
Urban Range | Comfort Range | |
Evolution | 675.000 | 749.000 |
Techno | - | 799.000 |
Iconic | - | 849.000 |
V Česku jsou k dispozici zatím tři stupně výbavy (Evolution, Techno a Iconic), přičemž později přibudou též linie Techno Plein Sud a Iconic Plein Sud, které se budou vyznačovat především plátěným stahovacím střešním středem. Příplatek vůči Renaultu 5 E-Tech dosahuje 50.000 Kč.

Již základní stupeň Evolution bez příplatku zahrnuje například boční a hlavové airbagy, automatické přepínání hlavních světel, přední LED světlomety, multimediální systém openR link s 10palcovým displejem a audiosystémem Arkamys se čtyřmi reproduktory, virtuální palubní přístroje se 7“ obrazovkou, vyhřívání akumulátoru, tepelné čerpadlo, třífázovou palubní nabíječku s 11 kW, elektricky ovládaná přední a zadní okna, jednozónovou klimatizaci, 18palcová kola či hands-free kartu pro přístup do vozu.
Renault 4 E-Tech vs. konkurence | ||||||
Renault 4 E-Tech Urban Range | Renault 4 E-Tech Comfort Range | Fiat Grande Panda Electric | Hyundai Inster | Mini Aceman | Renault 5 E-Tech | |
Výkon [kW] | 90 | 110 | 83 | 84,5 | 135 | 110 |
Točivý moment [Nm] | 225 | 245 | 122 | 147 | 290 | 245 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 40 (využitelná) | 52 (využitelná) | 43,8 (využitelná) | 49 (využitelná) | 38,5 (využitelná) | 52 (využitelná) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,2 | 8,2 | 11 | 10,6 | 7,9 | 8 |
Maximální rychlost [km/h] | 150 | 150 | 132 | 150 | 160 | 150 |
Maximální dobíjecí výkon [kW] | 80 | 100 | 100 | 85,3 | 70 | 100 |
Poháněná kola | přední | přední | přední | přední | přední | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4143 x 1796 x 1552-1572 | 3999 x 1763 x 1581 | 3825 x 1610 x 1610 | 4079 x 1754 x 1514 | 3922 x 1774 x 1498 | |
Rozvor [mm] | 2624 | 2540 | 2580 | 2606 | 2540 | |
Zavazadlový prostor [l] | 375-1149 | 361 | 280-1059 | 300-1005 | 277-959 | |
Základní cena [Kč] | 675.000 (Evolution) | 749.000 (Evolution) | 589.900 (Red) | 639.990 (Smart) | 845.000 (Aceman E) | 625.000 (Evolution) |
Vyšší Techno přidává třeba adaptivní tempomat, volbu jízdních režimů, indukční nabíječku mobilního telefonu, multimédia s navigací a službami Google, audio s šesti reproduktory, kožený volant, zatmavená zadní boční okna nebo podélné střešní lišty. U nejvyššího stupně Iconic dostanete navíc ještě čalounění v kombinaci látky se syntetickou kůží, ozdobné lišty kolem oken či palubní desku potaženou černou syntetickou kůží se žlutým prošíváním a výplně dveří se vzorem kohoutí stopy.
Zdroj: Renault, video: Renault