Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault 4 E-Tech zná české ceny. Jak si stojí v porovnání s konkurencí?

Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
85 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Větší sourozenec charismatického Renaultu 5 E-Tech vstupuje na český trh. Příplatek za prostornější karoserii není zrovna nízký.

Renault v relativně krátkém sledu na trh vrhl hned dvojici malých elektromobilů s retro nádechem. Modely 5 a 4 s přídomkem E-Tech jasně navazují na své stejnojmenné, avšak spalovací předchůdce z hluboké minulosti. Oba elektromobily stojí na totožné platformě AmpR Small a používají totožnou techniku.

To znamená synchronní elektromotor na přední nápravě, který na českém trhu disponuje výkony 90 a 110 kilowattů. K slabšímu provedení se pojí trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 40 kWh, výkonnější má o 12 kilowatthodin více.

Vedle designu představují nejmarkantnější rozdíly odlišné vnější rozměry. Renault 4 E-Tech je o plných 22 centimetrů delší. Liší se také rozvory. Jestliže u pětky dosahuje 2540 mm, čtyřka má velmi slušných 2624 milimetrů a v základní konfiguraci uveze zhruba o 100 litrů více nákladu.

Ceník Renaultu 4 E-Tech 
 Urban RangeComfort Range
Evolution675.000749.000
Techno-799.000
Iconic-849.000

V Česku jsou k dispozici zatím tři stupně výbavy (Evolution, Techno a Iconic), přičemž později přibudou též linie Techno Plein Sud a Iconic Plein Sud, které se budou vyznačovat především plátěným stahovacím střešním středem.  Příplatek vůči Renaultu 5 E-Tech dosahuje 50.000 Kč.

Video placeholder
Renault 4 E-Tech • Zdroj: Renault

Již základní stupeň Evolution bez příplatku zahrnuje například boční a hlavové airbagy, automatické přepínání hlavních světel, přední LED světlomety, multimediální systém openR link s 10palcovým displejem a audiosystémem Arkamys se čtyřmi reproduktory, virtuální palubní přístroje se 7“ obrazovkou, vyhřívání akumulátoru, tepelné čerpadlo, třífázovou palubní nabíječku s 11 kW, elektricky ovládaná přední a zadní okna, jednozónovou klimatizaci, 18palcová kola či hands-free kartu pro přístup do vozu.

Renault 4 E-Tech vs. konkurence
 Renault 4 E-Tech Urban RangeRenault 4 E-Tech Comfort RangeFiat Grande Panda ElectricHyundai InsterMini AcemanRenault 5 E-Tech
Výkon [kW]901108384,5135110
Točivý moment [Nm]225245122147290245
Kapacita akumulátoru [kWh]40 (využitelná)52 (využitelná)43,8 (využitelná)49 (využitelná)38,5 (využitelná)52 (využitelná)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,28,21110,67,98
Maximální rychlost [km/h]150150132150160150
Maximální dobíjecí výkon [kW]8010010085,370100
Poháněná kolapřednípřednípřednípřednípřednípřední
Vnější rozměry [mm]4143 x 1796 x 1552-15723999 x 1763 x 15813825 x 1610 x 16104079 x 1754 x 15143922 x 1774 x 1498
Rozvor [mm]26242540258026062540
Zavazadlový prostor [l]375-1149361280-1059300-1005277-959
Základní cena [Kč]675.000 (Evolution)749.000 (Evolution)589.900 (Red)639.990 (Smart)845.000 (Aceman E)625.000 (Evolution)

Vyšší Techno přidává třeba adaptivní tempomat, volbu jízdních režimů, indukční nabíječku mobilního telefonu, multimédia s navigací a službami Google, audio s šesti reproduktory, kožený volant, zatmavená zadní boční okna nebo podélné střešní lišty. U nejvyššího stupně Iconic dostanete navíc ještě čalounění v kombinaci látky se syntetickou kůží, ozdobné lišty kolem oken či palubní desku potaženou černou syntetickou kůží se žlutým prošíváním a výplně dveří se vzorem kohoutí stopy.

Zdroj: Renault, video: Renault