Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Clio Grandtour 1,2 TCE vs. Škoda Fabia Combi 1,6 16V – Malí s velkými schopnostmi

Ondřej Pavlůsek
Doba, kdy nabídka malých kombi byla žalostně úzká, je pryč. Zájemci o vozy této kategorie mají v současnosti možnost vybírat. Mezi hlavní zástupce patří Škoda Fabia Combi a Renault Clio Grandtour. Vyzkoušeli jsme nejsilnější zážehové...

V současnosti si může zájemce o automobil s karoserii kombi ve třídě malých vozů vybírat mezi domácí Škodou Fabia Combi a dvojicí galských kohoutů - Renaultem Clio Grandtour a Peugeotem 207 SW. Nejvíce zkušeností s malými kombi má v současnosti mladoboleslavská automobilka, jejíž Fabia Combi se může ohánět rodokmenem, sahajícím až do první poloviny devadesátých let, kdy se představil Forman. Druhým nejzkušenějším výrobcem z této trojice je Peugeot, jehož 207 SW navazuje na úspěšný 206 SW. Za nováčka tedy může být prohlášen Renault a jeho Clio Grandtour.

K redakčnímu testu se dostavili zástupci s nejdelší a nejkratší tradicí ve třídě malých kombi. Mezi sebou jsme poměřovali Fabii Combi a Clio Grandtour. Vedle délky rodokmenu - a poněkud rozdílného přístupu k designu - se tato dvojice odlišovala také přístupem k pohonu. Oba vozy mají sice standardní uspořádání (benzinový motor vpředu a pohon kol přední nápravy), ale český účastník sázel na vyšší objem, zatímco francouzský soutěžící se ohledně objemu držel při zemi a využíval povolený a dnes módní doping v podobě turbodmychadla. Přes poněkud odlišný přístup k zisku výkonu se údaje o počtu koní pod kapotou a kapacitě točivého momentu příliš neodlišují. Pro první porovnání uvádíme, že Fabia Combi využívá atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 77 kW (105 k) a s točivým momentem 153 Nm, zatímco Clio Grandtour má přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,2 l s výkonem 74 kW (100 k) a točivým momentem 145 Nm.

Design: Výškou k velkému vnitřnímu prostoru

Škoda Fabia Combi prakticky nijak svým designem nenavazuje na svého předchůdce se stejným jménem. Zástupce mladoboleslavské automobilky nepředstavuje žádnou výstřední extravaganci a drží se spíše zdrženlivých linií, které u kombi na rozdíl od pětidveřového hatchbacku, působí z jistých úhlů poměrně elegantně. Příď Fabie Combi nese dnes již tradiční masku značky Škoda, které po stranách sekundují rozměrné světlomety. Při bočním pohledu mají černé A, B a C sloupky karoserie navodit dojem, že střecha je nesena pouze silnými D sloupky a nad prostorem pro cestující se pouze vznáší. Při pohledu na zadní partie se nekoná žádné zvláštní překvapení. Před vámi stoji tradiční kombi, se zadními svítilnami odstrčenými co nejvíce do stran, a rozměrným zadním víkem. U testovaného vozu ve výbavě Sport byla karoserie doplněna o Styling kit za 24.990,- Kč, který obsahuje spoiler pod přední nárazník, spoiler nad zadní okno, zadní nárazník s difuzorem a jen těžko přehlédnutelnou koncovku výfuku. Sportovní výraz Fabie Combi měl dotvářet žlutý lak Sprint za příplatek 5.200,-Kč a šestnáctipalcová litá kola Atria za příplatek 3.000,- Kč.

Renault Clio Grandtour dorazil v nejvyšším stupni výbavy nazvaném Dynamique. Jeho karoserie, jak je u této francouzské značky zvykem, poutala pozornost okolí nezaměnitelnými křivkami. Tento model z nabídky Renaultu nepatří k těm nejextravagantnějším, ale přesto působí ve společnosti Fabie Combi mnohem odvážnějším dojmem. U Clia vévodí přídi především velké hlavní světlomety, jimiž se jen lehce snaží konkurovat znak automobilky uprostřed přední masky. Z boku vytváří Clio dojem pojízdné bubliny, což je zásluha především tvaru střechy a linie bočních oken. Na zádi jsou stejně jako u Fabie Combi světlomety odsunuty do stran, ale díky lehkému vyboulení víka zavazadlového prostoru a tvaru zadního okna působí Clio Grandtour neotřelým dojmem.

Užitek: Dospělá Fabia proti malému Cliu

renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty Při porovnávání vnitřního prostoru této dvojice vozů může být srovnatelná pozornost věnována prostoru pro cestující i prostoru pro zavazadla. Doba, kdy si mohl cestující doopravdy zanaříkat nad skutečným nedostatkem vnitřního prostoru je u vozů této kategorie již minulostí, a tak dochází spíše k pocitovému poměřování nabídky místa pro posádku.

Škoda Fabia Combi díky své vyšší stavbě nabízí příjemnější přístup do interiéru na zadní sedadla, zatímco dopředu se lépe nastupuje do Clia Grandtour. V interiéru opět dochází ke střetu dvou světů. Škoda osloví především zájemce o tradiční pojetí palubní desky a přístrojů. Velkým trumfem oproti francouzskému konkurentovi je volant stavitelný ve dvou osách a celkově snazší hledání optimální polohy za volantem, kde má navíc řidič všechny ovládací prvky intuitivně rozmístěny a v přirozeném dosahu. Na nedostatek prostoru si ve Fabii nebudou stěžovat ani cestující na zadních sedadlech a to ani v případě dlouhánů, jejichž celková výška se přibližuje dvoumetrové metě. Nevýhodou Fabie je výrazně horší výhled vpřed a do stran, za který mohou nízká skla a relativně malá prosklená plocha interiéru.

renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty Renault Clio Grandtour se na rozdíl od svého českého konkurenta snaží zaujmout neobvyklými tvary přístrojové desky, korespondujícími se svěžím designem karoserie. Pokud je Fabia Combi zaměřena především na tradičně smýšlející zákazníky, pak Clio Grandtour by mělo oslovit jejich protějšky. Najít si tu správnou pozici za volantem francouzského účastníka testu není tak jednoduché jako u Fabie Combi. Na této drobné nepříjemnosti má největší zásluhu volant stavitelný pouze výškově. I průměrně rostlý řidič bude mít pocit, že volant zůstává stále kdesi dole, sedadlo nemá tak velké rozsahy seřizování výšky a sedák už nedokáže nohy podpírat tak jako ve Škodě. Abychom byli spravedliví, musíme uvést, že Fabia Sport má vpředu standardně špičková sedadla s výrazným bočním vedením, velmi dobrými potahovými materiály a perfektním ergonomickým a technologickým provedením. U ostatních verzí je nutno za sadu Dynamic (v níž jsou zahrnuta sportovní sedadla) připlácet 6.500,- resp. 13.000,-Kč. Stejně jako u ostatních Renaultů, najdete dálkové ovládání rádia pod volantem vpravo. Nám se zdá logičtější umístění na levé straně, u méně zaměstnané řidičovy ruky.

Jestliže, se „škodovce“ daří vítězit v kategorii přední sedadla, pak Clio triumfuje na poli sedadel zadních, kde je pocitově více prostoru a tento dojem potvrzují i čísla informující o šířce interiéru vzadu, která je 1400 mm u Clia Grandtour a 1383 mm u Fabie Combi. Na pocitu většího prostoru se podílí u Clia více světla proudícího do interiéru. Může za to i prosklená střecha, která paradoxně snižuje výšku stropu nad zadními sedadly. Centimetry, které ubralo sklo ve střeše, ale ve verzích bez něj budou Cliu k dobru. Na druhou stranu, Fabia Combi s mimořádně velkou výškou karoserie a výškou interiéru se s výjimkou vnitřní šířky chlubí parametry, které se blíží vozům nižší střední třídy. Rozměry v podélné a vertikální rovině jsou výrazně lepší než u Clia, ale nízká boční okna s vysokou spodní hranou interiér opticky zmenšují.

Zavazadelníky: Litry nebo více praktičnosti?

Kapitolu samu pro sebe představují zavazadlové prostory obou vozů. Škoda Fabia Combi nabízí základní objem 480 l, který je sklopením sedadel možné zvětšit na 1460 l a Renault Clio Grandtour má v základní konfiguraci objem 439 l a po sklopení sedadel nabídne 1277 l.

Zavazadelník Škody Fabia Combi je široký 940 mm, po zadní sedadla je dlouhý 950 mm, po sedadlo předního spolujezdce je dlouhý 1680 mm, na výšku po krycí roletu nabízí 610 mm a po strop je vysoký 890 mm. Při složení zadních sedadel je nepříjemnou skutečností nutnost vyjmout opěrky hlav a také vznik drobného schodu o výšce 70 mm, který ale od nového modelového roku lze vyrovnat druhým dnem zavazadelníku (+3.200,-Kč). Celková délka interiéru (od spodní hrany čelního skla k zavřenému výklopnému víku v zádi) Škody Fabia Combi je 2780 mm. Přístup k zavazadlovému prostoru umožňuje vzhůru výklopné víko, jehož hrana je po otevření 1890 mm nad zemí. Po otevření víka je k dispozici vstupní otvor vysoký 870 mm, s šířkou 1010 mm ve spodní části a 940 mm v horní časti. Nakládací hrana je u Škody Fabia Combi ve výšce 650 mm a podlaha zavazadelníku je 150 mm pod její úrovní.

renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty Zavazadlový prostor Renaultu Clio Grandtour je široký 1000 mm, po zadní sedadla je dlouhý 860 mm, po sedadlo předního spolujezdce je dlouhý 1680 mm, na výšku po krycí roletu nabízí 460 mm a po strop je vysoký 760 mm. Plusem Renaultu je sklápění zadních sedadel bez potřeby vyjímat opěrky hlav a příjemná je i skutečnost, že po sklopení sedadel vznikne rovná podlaha. Celková délka interiéru Renaultu Clio Grandtour je 2690 mm. Přístup do zavazadlového prostoru Renaultu je prostřednictvím výklopného víka, jehož hrana je po otevření 1870 mm nad zemí. Vstupní otvor do zavazadelníku je vysoký 820 mm, s šířkou 990 mm ve spodní části a 860 mm v horní časti. Nakládací hrana je u Renaultu Clio Grandtour ve výšce 590 mm a podlaha zavazadlového prostoru je ve stejné úrovni, takže při nakládání zavazadel není potřeba překonávat žádný schod. S výklopným víkem Clia se při zavírání rozhodně nebudete prát tak, jako s tím u Fabie.

Objemově nedokáží Fabii Combi konkurovat ani některá kombi nižší střední třídy, takže tvrdými daty Clio vyhrát nemůže. Pak je tady ale praktická využitelnost a každodenní život s nakládáním, vykládáním, změnou uspořádání sedadel a manipulace s víkem. V tomto ohledu vítězí Renault.

Kvalita: Renault drží se Škodou krok

U Škody si zájemci mohou být jisti, že za své peníze dostanou vedle osvědčené techniky a poměrně konzervativního vzhledu, také interiér, v němž najdou dobře vyřešenou ergonomii, kvalitní dílenské zpracování i hodnotně působící materiály. Nechybí příjemně umístěný displej palubního počítače mezi přístroji v zorném poli řidiče. Drobný nedostatek může představovat vyhledávání stanic v menu autorádia spojeného s navigací, které příliš odvádí pozornost od řízení, ale i tady je cest k oblíbeným stanicím hned několik, včetně dálkového ovládání.

Interiér Renaultu Clio Grandtour je pouze o malý krůček pozadu za svým českým konkurentem na poli dílenského zpracování i použitých materiálů, ale design a ergonomie mohou některé konzervativněji smýšlející zákazníky přinejmenším překvapit.

Jízda: Komfortně jen v Cliu

Obě malá kombi účastnící se srovnávacího testu jsou poháněna zážehovými čtyřválci, ale zatímco jedno sází na vyšší objem, tak druhé získává srovnatelný výkon z motoru s menším objemem díky přeplňování. Pod kapotou Škody Fabia Combi pracuje atmosférický motor 1,6 16V s výkonem 77 kW (105 k) při 5600 ot./min. a točivým momentem 153 Nm při 3800 ot./min. Tento agregát s variabilním časováním ventilů roztáčí kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. Sportovně se tvářící kombi s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 192 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Poměrně sympatickým údajem výrobce vzhledem k dosahovaným výkonům je i průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 6,9 litru na 100 km. Je to ale o více než litr více, než co slibuje Renault.

Fabia Combi oproti svému francouzskému konkurentovi nabízí sportovnější jízdní vlastnosti, na čemž má zásluhu především tužší podvozek, výrazně tužší řízení a lepší držení stopy, které podporují i větší pneumatiky. Převodovka „škodovky“ nabízí přesnější řazení a kratší dráhy, ale řadicí páka je zhruba o 4 cm dál od volantu než u Renaultu. Odhlučnění Fabie Combi je průměrné, posádku na zadních sedadlech obtěžuje u nezatíženého vozu více vibrací a místy až nežádoucí kontakt s vozovkou a jejími nerovnostmi.

Renault Clio Grandtour dorazil s motorem 1,2 TCE, který z malého objemu díky turbodmychadlu získává výkon 74 kW (100 k) při 5500 ot./min. a točivý moment 145 Nm při 3000 ot./min. Tato pohonná jednotka spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která přesností drah v kulise nedosahuje kvalit převodovky Škody. Maximální rychlost 184 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s jsou na automobil s tímto objemem motoru velmi slušnými výkony.

Clio Grandtour podle údajů výrobce neplatí ani velkou daň v podobě vysoké průměrné spotřeby paliva, která je příjemných 5,8 litru na 100 km. Clio Grandtour se vedle svého českého konkurenta nesnaží zapůsobit sportovně nastaveným podvozkem, ale svou posádku hýčká komfortem a lepším odhlučněním. Hlavní nevýhodou Clia Grandtour je tedy příliš přeposilované řízení, ostře kontrastující s tím u Škody.

Spotřeba: Kdo jezdí pomalu, ušetří v Cliu, kdo rychle, ten ve Fabii

renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty Podobná maxima výkonu i točivého momentu znamenají u srovnávaných vozů podobné zpřevodování, i když zdvihové objemy jsou radikálně odlišné. Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h hlásí otáčkoměr Škody Fabia Combi, že na pátý rychlostní stupeň pracuje motor ve 3100 ot./min. a otáčkoměr Renaultu Clio Grandtour ukazuje 3000 ot./min. Při stotřicítce je situace analogická: otáčkoměr českého vozu ukazuje přibližně 3900 ot./min., zatímco otáčkoměr Renaultu hlásí 4000 ot./min. V případě, že se Fabia Combi a Clio Grandtour pohybují průměrnou rychlostí 100 km/h dosahuje spotřeba paliva hodnoty 6,5 l na 100 km u Škody, resp. 6,0 l na 100 km u Renaultu. Pokud je průměrná rychlost 130 km/h, pak Fabia Combi spotřebuje 8,0 l na 100 km, zatímco Clio Grandtour si řekne o 8,4 l na 100 km.

Škoda má handicap v podobě konvenčního, i když vůbec ne zastaralého motoru. Renaultovo turbo dokáže v malých zatíženích a nízkých rychlostech jezdit za míň. Pokud zůstanete ve městě a mimo město, je lepší mít Renault, který bude schopen jezdit i pod 6/l 100 km, Fabia bude žádat při výraznější zvukové kulise asi o litr více benzinu. Na dálnici vítězí spotřebou, ale i stabilitou Škoda.

Kdo jezdí s malým autem rychle na dlouhých trasách mnoho neušetří a měl by zvážit, zda není výhodnější investovat do většího a pohodlnějšího auta. Spotřeba totiž bude v tom případě stejná nebo dokonce nižší.

Hmotnost: Různé motory, stejná hmotnost

Vážení skutečných pohotovostních hmotností tentokrát velká překvapení nepřinesla. Nebo přece jen?

V případě Renaultu Clio Grandtour není možné zjistit o kolik se liší skutečná pohotovostní hmotnost od údajů uváděných výrobcem, vzhledem ke skutečnosti, že v technických datech je (správně i když možná trochu alibisticky) uveden rozptyl od 1195 do 1280 kg. U Škody váhy ukázaly, že je se svými 1187 kg skutečné pohotovostní hmotnosti o 22 kg těžší než uvádí výrobce, což je vzhledem k množství příplatkové výbavy u testovaného vozu pochopitelný rozdíl.

Hmotnosti Clio Grandtour Fabia Combi
Pohotovostní hmotnost dle TP [kg] 1195-1280 1165
Celková hmotnost dle TP [kg] 1608 1605
Užitečná hmotnost [kg] 392 418
Naměřená pohotovostní hmotnost [kg] 1216 1187
Naměřené zatížení přední nápravy [kg] 712,5 692
Naměřené zatížení zadní nápravy [kg] 503,5 495
Rozložení hmotn. mezi př./zad. nápr. [%] 59/41 58/42

Obvykle na tomto místě upozorňujeme na rozdíly, ale dnes je zajímavé vlastně hlavně to, že skutečná hmotnost obou vozů s různě velkými motory je velmi podobná. Zapomeňte na 500 nebo více kilogramů užitečné hmotnosti. Reálně uveze více Fabia (418 kg), Clio o mnoho nezaostává (392 kg).

Ceny: Clio je stále levnější

Při porovnání základních cen testovaných vozů se dostává do vedení Renault Clio Grandtour, který ve verzi Dynamique s motorem 1,2 TCE o výkonu 74 kW (100 k) stojí 354.900,- Kč včetně DPH, zatímco Škoda Fabia Combi v provedení Sport s motorem 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k) přijde na 389.900,- Kč (u obou vozů se jedná o aktuální akční ceny). Cenový rozdíl v základním provedení je poměrně citelných 35.000,- Kč a tento rozdíl se pouze nepatrně sníží při objednání vozů s položkami příplatkové výbavy uvedené v tabulce.

Ceny a výbava Clio Grandtour 1,2 TCE Dynamique Fabia Combi 1,6 16V Sport
Základní cena 354.900,- 389.900,-
Čelní airbagy S S
Boční airbagy S S
Hlavové airbagy S 7.000,-
ABS S S
Stabilizační systém 8.000,- 15.000,-
Manuálně regulovaná klimatizace S nelze
Automaticky regulovaná klimatizace 10.000,- S
Autorádio s CD S S
Metalický lak 10.300,- 8.500,-
Centrální zamykání S S
Centrální zamykání s d.o. S S
Elektricky ovládaná okna vpředu S S
Elektricky ovládaná okna vzadu nelze 5.000,-
Elektricky ovládaná zrcátka S S
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhříváním S S
Kola z lehkých slitin 14.000,- S
Mlhové světlomety S S
Vyhřívání předních sedadel 6.000,- 5.000,-
Palubní počítač S S
Parkovací senzory vzadu 9.000,- 9.000,-

Vítězem v kategorii porovnávání cen je francouzský účastník. Speciální pochvala směřuje k tvůrcům ceníku Renaultu za nízký příplatek 8 tisíc Kč za ESP. Do Fabie si můžete tradičně objednat mnohem více prvků výbavy na přání, je ale otázkou, zda to běžný zájemce o automobil této kategorie vlastně potřebuje. Renault o tom asi ví své.

renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty renault skoda fabia testy malevozy srovnavacitesty
 

Závěr

Škoda i Renault se snaží nabídnout zákazníkům malé vozy s velkými přepravními schopnostmi. A dělají to každý svou vlastní cestou. Tam, kde Fabia Combi triumfuje konzervativním přístupem, kvalitními materiály a dílenským zpracováním, kontruje Clio Grandtour lehce rozevlátou francouzskou elegancí, neotřelými tvary a moderní motorářskou technikou.

Fabia – vítěz tohoto testu - působí jako větší a dospělejší auto, přesně podle zásady stavět auta o půl třídy větší. Rozměrově už to neplatí tak přesně, jako dřív. Clio je jen o málo kratší, ale výrazně širší. Nejvíce se rozdíly projeví uvnitř. Prostoru je více jak v kufru Fabie, tak i na místech pro cestující, tedy pokud zapomenete na malou vnitřní šířku. Cena ale – oproti dřívějším zvyklostem – zakotvila na vyšší úrovni.

Clio je rozměrově průměrnějším autem, lépe odpovídajícím dobrému standardu třídy malých vozů. Ten si brzy uvědomíte za volantem, kde není tolik prostorové svobody, ale pokud nepatříte k nadprůměrně rostlé populaci, nemusí to být jednoznačný argument proti Cliu. Od francouzského auta se čeká pohodlí, a to Renault i mezi malými dokáže nabídnout. Tužší Fabia se sportovním podvozkem a velkými koly je přímočařejší v reakcích na řidičovy povely, ale cestující na zadních sedadlech za to platí příliš vysokou daň v podobě nepohodlí na špatných cestách.

Vítězem koncepcí motorů je Renault. Jeho motor 1,2 TCE (zdvihový objem jen 1149 cm3) perfektně splňuje představu o nadprůměrně výkonném benzinovém motoru pro auto této kategorie. Výkonová a momentová rezerva je stále připravena, ale v běžném provozu s ním můžete jezdit o půllitr až litr úsporněji než s klasickou jedna-šestkou. Její silnou stránkou je dálnice, kde se umí předvést šestnáctiventilový rozvod a variabilní časování v celé své kráse.

Bohužel, karoserie malých vozů už dávno nejsou ve skutečnosti malé, a proto ani spotřeba už není malá. Moderní motorářská technika tady bojuje s jízdními vlastnostmi, širokými koly a pasivní bezpečností. A z toho všeho nechce slevit dnes už nikdo.

Související články:

Renault Clio Grandtour 1,2 TCE Dynamique 74 kW (100 k)

První cena vozu 269.900,-Kč (Clio Grandtour Authentique, 1,2 l 55 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 314.900,-Kč (Clio Grandtour ICE, 1,2 TCE 74 kW)
Základní cena testovaného vozu 354.900,-Kč (Clio Grandtour Dynamique, 1,2 TCE 74 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 441.200,-Kč (Clio Grandtour Dynamique, 1,2 TCE 74 kW)

Plusy

  • výbava a užitná hodnota za přiměřenou cenu
  • jízdní komfort
  • výhled z vozu
  • uspořádání a praktická využitelnost zavazadlového prostoru
  • účinnost adaptivních světlometů
  • dvojitá podlaha zavazadelníku standardně pro všechny modely
  • ESP jen za 8 tisíc Kč

Minusy

  • volant seřiditelný jen výškově, nepřirozená poloha za volantem
  • ergonomie některých ovládacích prvků (tempomat, vyhřívání sedadel, ovl. radia vpravo od volantu)
  • řazení s vůlemi v kulise
  • řízení s omezenou zpětnou vazbou
  • omezený prostor nad hlavou vpředu i vzadu se střešním oknem

Škoda Fabia Combi 1,6 16V Sport 77 kW (105 k)

První cena vozu 269.900,-Kč (Fabia Combi Classic, 1,2 HTP 44 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 339.900,-Kč (Fabia Combi Classic, 1,6 16V 77 kW)
Základní cena testovaného vozu 409.900,-Kč (Fabia Combi Sport, 1,6 16V 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 525.990,-Kč (Fabia Combi Sport, 1,6 16V 77 kW)

Plusy

  • kvalitní zpracování, robustní konstrukce
  • velikost a využitelnost zavazadlového prostoru
  • místo nad hlavou a u kolen
  • přesné řízení a řazení
  • sportovní jízdní vlastnosti
  • šíře nabídky příplatkové výbavy

Minusy

  • úzký interiér
  • horší výhled do boku, šikmo vpřed a šikmo vzad
  • horší komfort odpružení
  • vyšší spotřeba paliva při běžné jízdě
  • nutnost připlácet za dvojitou podlahu
Ondřej Pavlůsek
Model Clio Grandtour 1,2 TCE Fabia Combi 1,6 16V
Cena základní sestavy 354 900 Kč 409 900 Kč
Cena testované sestavy 441 200 Kč 525 990 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5500 77 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3000 - 3000 153 / 3800 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.8 / 5.8 9.1 / 5.6 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / 1277 480 / 1460
Objem nádrže (l): 55 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1216 / 392 1187 / 418
Rozměr pneu: 185/60 R15 205/45 R16
Clio Grandtour 1,2 TCE
Fabia Combi 1,6 16V
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4203 4239
b) šířka (mm): 1719 1642
c) výška (mm): 1513 1498
d) rozvor (mm): 2575 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1472 1432
f) rozchod vzadu (mm): 1470 1422
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1010 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 800 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910 970
k) šířka vpředu (mm): 1420 1380
l) šířka vzadu (mm): 1400 1383
délka sedáku vpředu (mm): 460 510
délka sedáku vzadu (mm): 450 470
výška opěradla vpředu (mm): 600 620
výška opěradla vzadu (mm): 570 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano