Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (79)
Atmosférický dvoulitr se mezi motory stává ohroženým druhem. A přece jsou tu modely, které takový motor nově dostávají. Co od něj čekat?

Fluence asi nemá smysl zdlouhavě představovat, v našem redakčním testu se objevil již třikrát.

Pojďme si proto shrnout jen to podstatné - čtyřdveřový sedan nižší střední třídy útočí svou cenou zejména na tradičněji založené zákazníky a v modelové nabídce tak doplňuje Mégane třetí generace, ze kterého ostatně i technicky vychází.

Velikostně se s délkou 4618 mm řadí mezi Mégane a Lagunu, cenově však zůstává zhruba na úrovni pětidveřového Mégane.

Oproti němu však nabízí pouze zjednodušenou paletu motorů, do které nyní k osamocené benzinové šestnáctistovce přibyl druhý zážehový kolega a to silnější taktéž atmosféricky plněný dvoulitr.

Ten disponuje konzervativně vypadajícím výkonem 103 kW při 6000 min-1 a nejvyšším točivým momentem 195 Nm při 3750 min-1. Díky tomu dokáže rozhýbat vůz o provozní hmotnosti 1410 kilogramů z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy, což je o více než vteřinu lepší výsledek než na jaký dosáhne dosud nejdynamičtější motor v nabídce, 1,5 dCi o výkonu 81 kW. Dvoulitr je také jako jediný schopen pokořit hranici 200 km/h.

V praxi je opravdu cítit, že je pod kapotou (konečně...) pohonná jednotka schopná uspokojit i o něco náročnějšího řidiče. Tento první čtyřválcový plod spolupráce Renaultu a Nissanu se chová přesně tak, jak by se měla vrcholná motorizace (byť zde hovoříme o skromných 140ti koních) chovat – při běžné jízdě si jen tiše ševelit pod kapotou a v případě potřeby ze sebe vydat to nejlepší. To, že splňuje emisní normu Euro5 je dnes již samozřejmostí.

TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)

TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)

PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)

Čtyřválec má běžný, konfekční zvuk, celkové utlumení vozu je však dobré a tak nebudete agregátem rušeni. O pohodu na delších cestách se stará standardně montovaný šestistupňový manuál (automat není k dispozici), který na šestku snižuje otáčky motoru při reálné rychlosti 130 km/h na 3600 min-1 a při stovce pak na 2700 min-1. To jsou na vůz nižší střední třídy velmi přijatelné hodnoty, byť pokles oproti šestnáctistovce s pětistupňovou převodovkou není nikterak dramatický: 100 resp. 50 min-1.

Spotřeba se během několika testovacích kilometrů pohybovala na hranici devíti litrů, nutno však podotknout že jsme si vůz samozřejmě chtěli řádně vyzkoušet a tak jsme jej po zahřání úspornou jízdou opravdu neunavovali.

Místo toho jsme Fluence prohnali po točitých okreskách a Francouz kupodivu ani neprotestoval. Kombinace větších kol, zde příplatkových sedmnáctipalcových litých disků, a kvalitních letních pneumatik Bridgestone dala zapomenout na zimní test šestnáctistovky, řízení se nyní zdálo o něco citlivější a přesnější, nemluvě o větší jistotě v zatáčkách. Zato komfort lehce utrpěl, stále však Fluence dokáže většinu nepěkných děr na našich cestách odfiltrovat. Malé procento z nich se vám však jasně ohlásí nepříjemnou tupou ránou.

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi - Levné naftové kočáry (10/2010)

Renault Fluence s dvoulitrovým motorem má, alespoň co můžeme soudit na základě krátkého rendezvous, slušně našlápnuto a to hlavně díky ceně. Model ve výbavě Privilege (v jiné se nenabízí) přijde na 371.900,- Kč, což je o 20 tisíc méně než dáte za vznětovou patnáctistovku o výkonu 81 kW.

Těšíme se na plnohodnotný redakční test, který prověří zejména to, zda vás výkonný Fluence nezruinuje při tankování.

Renault Fluence - ceny na českém trhu
Motor1,6 16V 1101,5 dCi 851,5 dCi 1051,5 dCi 1052,0 16V 145
Převodovka5M5M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]15981461146114611997
Válce/ventily4/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600066/400081/400081/4000103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250200/1750240/2000240/2000195/3750
Max. rychlost [km/h]185180185185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,713,011,011,99,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,74,44,64,47,9
Cena Confort [Kč]289.900,-334.900,----
Cena Exception [Kč]326.900,--381.900,-411.900,--
Cena Privilege [Kč]336.900,--391.900,-421.900,-371.900,-

Aleš Jungmann
Diskuze (79)
Avatar - Katikakus
13. 4. 2011 07:50
Re: Atmosferický dvoulitr
No jelikoz se bavime vlivu stylu jizdy na spotrebu, tak co by to asi tak mohlo byt? Slozita otazka, vid? 8-s
Avatar - Katikakus
13. 4. 2011 07:48
Re: Atmosferický dvoulitr
A ja nekde pisu, ze ji skoro nema? Cist a myslet bys mel v prvni rady ty. Ja pisu, ze je atmosfera ve smyslu spotreby mene citliva na styl jizdy nez turbina. Nikde netvrdim, ze je to u atmosfery jedno, jak jedes.
Avatar - Rysguf.
9. 4. 2011 23:29
Facebook :-)
...zapnem Facebook a prvy odkaz na ploche je od Renault Slovensko , ze na AUTO.CZ je skvela recenzia na fluence 2.0 :-)
Minule to bol bol zas Opel Slovensko na Fb s odkazom na skvele prve dojmy z novej Antary :-)

Uz nemusim chodit na auto.cz, mam vas stale na ploche FB :-)))
Avatar - white label
9. 4. 2011 23:08
Re: Atmosferický dvoulitr
Jen mu tam chybí jedno slovo. Myslel tím citlivost spotřeby! na styl jízdy... :-)
Avatar - white label
9. 4. 2011 23:07
Re: Atmosferický dvoulitr
Zkus nejdřív pozorně číst, pak chvilku myslet... a až potom něco, skutečně odpovídajícího na příspěvek, napsat...
Nikde nic nepíšu o tom, jestli je citlivějšší na spotřebu výkonově srovnatelná atmosféra, nebo "turbo". Jen jsem jasně napsal:
"Nesdílím tvou zkušenost, že u dvoulitrové atmosféry nemá podstatnější vliv na spotřebu styl jízdy."
Vidíš snad v té větě nějaké srovnávání citlivosti spotřeby na styl jízdy u benzínové atmosféry a benzínového turba? To že má turbobenzín tu "citlivost" o něco větší, ještě zdaleka neznamená, že atmosféra ji naopak skoro nemá... ;-)