TEST Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy
Fluence asi nemá smysl zdlouhavě představovat, v našem redakčním testu se objevil již třikrát.
Pojďme si proto shrnout jen to podstatné - čtyřdveřový sedan nižší střední třídy útočí svou cenou zejména na tradičněji založené zákazníky a v modelové nabídce tak doplňuje Mégane třetí generace, ze kterého ostatně i technicky vychází.
Velikostně se s délkou 4618 mm řadí mezi Mégane a Lagunu, cenově však zůstává zhruba na úrovni pětidveřového Mégane.
Oproti němu však nabízí pouze zjednodušenou paletu motorů, do které nyní k osamocené benzinové šestnáctistovce přibyl druhý zážehový kolega a to silnější taktéž atmosféricky plněný dvoulitr.
Ten disponuje konzervativně vypadajícím výkonem 103 kW při 6000 min-1 a nejvyšším točivým momentem 195 Nm při 3750 min-1. Díky tomu dokáže rozhýbat vůz o provozní hmotnosti 1410 kilogramů z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy, což je o více než vteřinu lepší výsledek než na jaký dosáhne dosud nejdynamičtější motor v nabídce, 1,5 dCi o výkonu 81 kW. Dvoulitr je také jako jediný schopen pokořit hranici 200 km/h.
V praxi je opravdu cítit, že je pod kapotou (konečně...) pohonná jednotka schopná uspokojit i o něco náročnějšího řidiče. Tento první čtyřválcový plod spolupráce Renaultu a Nissanu se chová přesně tak, jak by se měla vrcholná motorizace (byť zde hovoříme o skromných 140ti koních) chovat – při běžné jízdě si jen tiše ševelit pod kapotou a v případě potřeby ze sebe vydat to nejlepší. To, že splňuje emisní normu Euro5 je dnes již samozřejmostí.
TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)
TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)
PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)
Čtyřválec má běžný, konfekční zvuk, celkové utlumení vozu je však dobré a tak nebudete agregátem rušeni. O pohodu na delších cestách se stará standardně montovaný šestistupňový manuál (automat není k dispozici), který na šestku snižuje otáčky motoru při reálné rychlosti 130 km/h na 3600 min-1 a při stovce pak na 2700 min-1. To jsou na vůz nižší střední třídy velmi přijatelné hodnoty, byť pokles oproti šestnáctistovce s pětistupňovou převodovkou není nikterak dramatický: 100 resp. 50 min-1.
Spotřeba se během několika testovacích kilometrů pohybovala na hranici devíti litrů, nutno však podotknout že jsme si vůz samozřejmě chtěli řádně vyzkoušet a tak jsme jej po zahřání úspornou jízdou opravdu neunavovali.
Místo toho jsme Fluence prohnali po točitých okreskách a Francouz kupodivu ani neprotestoval. Kombinace větších kol, zde příplatkových sedmnáctipalcových litých disků, a kvalitních letních pneumatik Bridgestone dala zapomenout na zimní test šestnáctistovky, řízení se nyní zdálo o něco citlivější a přesnější, nemluvě o větší jistotě v zatáčkách. Zato komfort lehce utrpěl, stále však Fluence dokáže většinu nepěkných děr na našich cestách odfiltrovat. Malé procento z nich se vám však jasně ohlásí nepříjemnou tupou ránou.
Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi - Levné naftové kočáry (10/2010)
Renault Fluence s dvoulitrovým motorem má, alespoň co můžeme soudit na základě krátkého rendezvous, slušně našlápnuto a to hlavně díky ceně. Model ve výbavě Privilege (v jiné se nenabízí) přijde na 371.900,- Kč, což je o 20 tisíc méně než dáte za vznětovou patnáctistovku o výkonu 81 kW.
Těšíme se na plnohodnotný redakční test, který prověří zejména to, zda vás výkonný Fluence nezruinuje při tankování.
Renault Fluence - ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1,6 16V 110 | 1,5 dCi 85 | 1,5 dCi 105 | 1,5 dCi 105 | 2,0 16V 145 |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 6DS | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1461 | 1461 | 1461 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 81/6000 | 66/4000 | 81/4000 | 81/4000 | 103/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 151/4250 | 200/1750 | 240/2000 | 240/2000 | 195/3750 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 180 | 185 | 185 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 13,0 | 11,0 | 11,9 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 4,4 | 4,6 | 4,4 | 7,9 |
Cena Confort [Kč] | 289.900,- | 334.900,- | - | - | - |
Cena Exception [Kč] | 326.900,- | - | 381.900,- | 411.900,- | - |
Cena Privilege [Kč] | 336.900,- | - | 391.900,- | 421.900,- | 371.900,- |