Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault je rekordmanem v nízkých emisích CO2

8. 9. 2013
8
Renault má s váženým průměrem 115,9 g/km nejnižší emise CO2 u nově registrovaných aut. Alespoň to tvrdí sama automobilka s odvoláním na organizaci AAA Data.

Francouzskému výrobci se podařilo průměr meziročně srazit o téměř 10 gramů – ze 125,5 g/km v polovině loňského roku na letošních 115,9 g/km. Velkou zásluhu na tom má nové Clio, které vykazuje v průměru o 18,5 gramů nižší hodnoty. Obecně pak Renaultu pomáhá důraz na menší modely a menší kubatury motorů, zejména benzinový 0.9 TCe a dieselový 1.5 dCi. Hned pět modelů skupiny Renault (Clio, Captur, Mégane, Twingo a Dacia Sandero) mají alespoň jednu verzi, která se vejde pod hranici sto gramů. Rekordmanem je pak Clio 1.5 Energy dCi, s hodnotou 83 g/km je dokonce nejlepším ve svém segmentu.

Na českém trhu má značka Renault vyšší průměr CO2, konkrétně za letošní leden až srpen 142 g/km. Mohou za to mimo jiné vysoká prodejní čísla jednodušších modelů Thalia a Fluence, které nenabízí nejúspornější generaci motorů. Vůbec nejúspěšnější je Smart (99 g/km), následuje Seat (120 g/km), Škoda (124 g/km), Peugeot (131 g/km) a Ford s Alfou Romeo (shodně 132 g/km).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nejnižší emise,
megacruiser
| 10. 9. 2013
ale za cenu seškrcených motorů s mizerným krouťákem v nízkých otáčkách a zpožděné reakce na plyn. Tento hon za super nízkými emisemi je naprostá hovadina - největší emise v dopravě dělají staré zaoceánské lodě a letadla, které nikdo nereguluje. Některé z těchto lodí už nesmí do "civilizovaných" přístavů, protože mají tak velký únik kapalin, že se za nimi táhne ohromný olejový flek a každá jejich plavba je doslova ekologickou katastrofou. Auta jsou jen nevýznamným plivnutím v moři.
To je to poslední co mě na autě zajímá......
Tycoon
| 9. 9. 2013
Tak úplně jednoduché to není. Každé uhlovodíkové palivo obsahuje jiný poměr uhlíku a vodíku. Proto ačkoliv LPG spotřebuju víc než benzínu, CO2 vznikne míň (zato vody vznikne víc).

Myslím, že je to kvůli tomu, že se snaží, aby to vypadalo, že je ochrana životního prostředí zajímá :-)
To je to poslední co mě na autě zajímá......
venco878
| 9. 9. 2013
Emisie CO2 su celkom smerodajny udaj odkazujuci na spotrebu vozidla. Je to uplne jednoduche......cim nizsie CO2, tym nizsia spotreba.
Velke firmy na zapade casto davaju vyberat svoje auta zamestnancom nie podla spotreby mesto/mimo mesta/komb. , ale podla emisii CO2.
Myslis ze to kvoli ochrane zivotneho prostredia ? :-)
To je to poslední co mě na autě zajímá......
Tycoon
| 9. 9. 2013
Pro mě jsou na prvních místech celkové provozní náklady, výkon motoru, design a výbava. Pochybuju, že bych do toho někdy zařadil emise CO2.
Jen pro info, v technickém průkazu auta mám uvedeny emise CO2 187 g/km, dle spritmonitoru (zapisuju si tam spotřeby) mám reálně 138 g/km. Ale ani jedno číslo pro mě nic neznamená.
To je to poslední co mě na autě zajímá......
Janodzvonu
| 9. 9. 2013
Až spadne na Brusel meteorit,tak už to nikoho zajímat nebude >:D