Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW) – Reprezentační náklady

Ondřej Šuch
Zatímco předchozí generace byla jen o pár dveří zkrácenou verzí základního hatchbacku, současné Mégane Coupé je svébytným vozem. Na silnici si obě karosářské verze nespletete ani omylem a také pohled do ceníku nevzbuzuje mdloby.

Abychom si rozuměli: stále jde o třídveřový hatchback, nikoli klasické kupé. V rámci rozumné míry unifikace ale Renault udělal vše, aby přitáhlo zákazníky, kteří se při spatření minulé generace začali ošívat.

Auto je o celých pět centimetrů nižší než pětidveřová verze, za což platí cestující na zadních sedadlech krčením hlavy. Budiž, trocha nekomfortu „vzadu“ je u těchto vozů v normě, podstatný je až překvapivý vliv na vnější vzhled. Ten je totiž podstatně agresivnější než u pětidveřové verze, přičemž největší rozdíly najdeme na skutečně mohutné zádi. Přední ledvinovité průduchy pod světlomety jsou pak už jen třešničkou na dortu.

renault testy kupe nizsistredni renault testy kupe nizsistredni
 

Zatímco tedy kolemjdoucí obdivují linie střechy přecházející do víka zavazadlového prostoru, výrazný spoiler nad zadním oknem nebo úzká boční zadní okénka, majitel uvnitř bude na totéž trochu žehrat: výhled dozadu a šikmo dozadu je podprůměrný a provozovat auto bez parkovacích senzorů je při absenci ochranných lišt poněkud o nárazník.

Kapacita zavazadlového prostoru 344 litrů je ještě přijatelná, posádku ale nepotěší vysoká nakládací hrana. Postupným sklápěním zadního opěradla je ale možno dostat se až ke kapacitě 991 litrů, takže ani zde není praktičnost zcela opomenuta.

Interiér je totožný s pětidvéřovými verzemi a bereme to jako výrazné plus. Ke kvalitnějším materiálům se klasicky renaultovsky přidává i nadstandardní počet odkládacích prostor, a pohříchu i stále specifické ovládání některých funkcí. Ale zvykáme si. Digitální rychloměr neurazí, překvapí ale jeho tmavé číslice na světlém podkladu, zvláště v kombinaci s klasicky negativním centrálním displejem a analogovým otáčkoměrem. Také ovládání autorádia je poplatnější designu než ergonomické optimálnosti, takže je lepší si jej nacvičit ještě v garáži.

renault testy kupe nizsistredni renault testy kupe nizsistredni Spodní konec nabídky naftových motorizací představuje motor 1.5 dCi ve výkonových variantách 63 a 78 kW, zkoušený vůz poháněla silnější verze. I když je i papírově jasné, že maloobjemové turbodiesely nebudou žádnými trhači asfaltu a majitel bude zaměřen spíše ekonomicky, v praxi motor dynamikou neurazí a hlukem už vůbec ne. Oproti své slabší verzi navíc disponuje šestistupňovou převodovkou, takže i delší přesuny vyššími rychlostmi zvládá s menším apetitem i žízní. Ustálená jízda stokilometrovou rychlostí zaparkuje palubní počítač na hodnotě 4,4 l/100 km, za celý test v téměř výhradně meziměstském provozu jsme dosáhli spotřeby 5,8 l/100 km.

renault testy kupe nizsistredni renault testy kupe nizsistredni Podvozek je oproti pětidveřové variantě snížen o 12 mm, obohacen je o tužší stabilizátor i pružiny. Na jízdě je to znát od první zatáčky: Vlečená zadní náprava sice nedokáže zázraky, ale odvádí i tak skvělou práci. Coupé velmi ochotně zatáčí, na volantu lze nalézt i jakousi zpětnou vazbu a tuhá karoserie pomáhá jistotě. Na nerovnostech auto trochu skáče, stále je ale ovladatelné a především předvídatelné. Dravější jízdě tak tak stačí ovládání převodovky, sice přesné (nejpřesnější z Francouzů), ale občas zlobící délkou drah. Brzdy mají dostatečný účinek i po zahřátí, jsou ale i na kategorii vozu dost jedovaté a jejich ovládání bude chtít zvyk, zvláště ve městě.

Coupé je sice dražší než pětidveřová verze, cenu ale mimo jiné obhajuje vzhled, kterému nelze upřít originalitu a v některých kombinacích barev a kol i vizuální „drahost“. Zmiňujeme to proto, že i tak patří Mégane Coupé k nejlevnějším vozům v rámci konkurence a všechny výše uvedené výhrady je tedy třeba vztahovat i k velmi rozumným cenám. Námi testovaná motorizace maximálně uspokojí každého, kdo ve třídě hbitých hatchbacků nižší střední třídy hledá kompromis i z hlediska nákladů a nehledí tolik na hodnoty zrychlení. Poměrně tichý motor s vpravdě krizovou úsporností a v atraktivní karoserii – není právě tohle kombinace, kterou lze říci svému okolí cosi pozitivního?

renault testy kupe nizsistredni renault testy kupe nizsistredni
 

Plusy:

  • Tichý a úsporný motor
  • Nízká spotřeba
  • Přiměřená cena a bohatá výbava
  • Příjemné řízení
  • Neagresivní design

Mínusy:

  • Výhled dozadu
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Vysoká hrana zavazadelníku
  • Vyšší ceny než u pětidveřových verzí

První cena vozu364.900,- (1.6 16V 81kW, Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací414.900,- (1.5 dCi 78 kW, Authentique)
Základní cena testovaného vozu449.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků470.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique)

Ondřej Šuch
Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)
Cena základní sestavy 449 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej Kč
Cena testované sestavy 470 900 Kč
Výbava testované sestavy RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth (+7.500,-Kč), metalický lak (+13.500,-Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 344 / 991
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 550
Rozměr pneu: 205/55 R16
Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4299
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano