TEST Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW) – Reprezentační náklady
Abychom si rozuměli: stále jde o třídveřový hatchback, nikoli klasické kupé. V rámci rozumné míry unifikace ale Renault udělal vše, aby přitáhlo zákazníky, kteří se při spatření minulé generace začali ošívat.
Auto je o celých pět centimetrů nižší než pětidveřová verze, za což platí cestující na zadních sedadlech krčením hlavy. Budiž, trocha nekomfortu „vzadu“ je u těchto vozů v normě, podstatný je až překvapivý vliv na vnější vzhled. Ten je totiž podstatně agresivnější než u pětidveřové verze, přičemž největší rozdíly najdeme na skutečně mohutné zádi. Přední ledvinovité průduchy pod světlomety jsou pak už jen třešničkou na dortu.
renault testy kupe nizsistredni
Zatímco tedy kolemjdoucí obdivují linie střechy přecházející do víka zavazadlového prostoru, výrazný spoiler nad zadním oknem nebo úzká boční zadní okénka, majitel uvnitř bude na totéž trochu žehrat: výhled dozadu a šikmo dozadu je podprůměrný a provozovat auto bez parkovacích senzorů je při absenci ochranných lišt poněkud o nárazník.
Kapacita zavazadlového prostoru 344 litrů je ještě přijatelná, posádku ale nepotěší vysoká nakládací hrana. Postupným sklápěním zadního opěradla je ale možno dostat se až ke kapacitě 991 litrů, takže ani zde není praktičnost zcela opomenuta.
Interiér je totožný s pětidvéřovými verzemi a bereme to jako výrazné plus. Ke kvalitnějším materiálům se klasicky renaultovsky přidává i nadstandardní počet odkládacích prostor, a pohříchu i stále specifické ovládání některých funkcí. Ale zvykáme si. Digitální rychloměr neurazí, překvapí ale jeho tmavé číslice na světlém podkladu, zvláště v kombinaci s klasicky negativním centrálním displejem a analogovým otáčkoměrem. Také ovládání autorádia je poplatnější designu než ergonomické optimálnosti, takže je lepší si jej nacvičit ještě v garáži.
renault testy kupe nizsistredni Spodní konec nabídky naftových motorizací představuje motor 1.5 dCi ve výkonových variantách 63 a 78 kW, zkoušený vůz poháněla silnější verze. I když je i papírově jasné, že maloobjemové turbodiesely nebudou žádnými trhači asfaltu a majitel bude zaměřen spíše ekonomicky, v praxi motor dynamikou neurazí a hlukem už vůbec ne. Oproti své slabší verzi navíc disponuje šestistupňovou převodovkou, takže i delší přesuny vyššími rychlostmi zvládá s menším apetitem i žízní. Ustálená jízda stokilometrovou rychlostí zaparkuje palubní počítač na hodnotě 4,4 l/100 km, za celý test v téměř výhradně meziměstském provozu jsme dosáhli spotřeby 5,8 l/100 km.
renault testy kupe nizsistredni Podvozek je oproti pětidveřové variantě snížen o 12 mm, obohacen je o tužší stabilizátor i pružiny. Na jízdě je to znát od první zatáčky: Vlečená zadní náprava sice nedokáže zázraky, ale odvádí i tak skvělou práci. Coupé velmi ochotně zatáčí, na volantu lze nalézt i jakousi zpětnou vazbu a tuhá karoserie pomáhá jistotě. Na nerovnostech auto trochu skáče, stále je ale ovladatelné a především předvídatelné. Dravější jízdě tak tak stačí ovládání převodovky, sice přesné (nejpřesnější z Francouzů), ale občas zlobící délkou drah. Brzdy mají dostatečný účinek i po zahřátí, jsou ale i na kategorii vozu dost jedovaté a jejich ovládání bude chtít zvyk, zvláště ve městě.
Coupé je sice dražší než pětidveřová verze, cenu ale mimo jiné obhajuje vzhled, kterému nelze upřít originalitu a v některých kombinacích barev a kol i vizuální „drahost“. Zmiňujeme to proto, že i tak patří Mégane Coupé k nejlevnějším vozům v rámci konkurence a všechny výše uvedené výhrady je tedy třeba vztahovat i k velmi rozumným cenám. Námi testovaná motorizace maximálně uspokojí každého, kdo ve třídě hbitých hatchbacků nižší střední třídy hledá kompromis i z hlediska nákladů a nehledí tolik na hodnoty zrychlení. Poměrně tichý motor s vpravdě krizovou úsporností a v atraktivní karoserii – není právě tohle kombinace, kterou lze říci svému okolí cosi pozitivního?
renault testy kupe nizsistredni
Plusy:
- Tichý a úsporný motor
- Nízká spotřeba
- Přiměřená cena a bohatá výbava
- Příjemné řízení
- Neagresivní design
Mínusy:
- Výhled dozadu
- Prostor na zadních sedadlech
- Vysoká hrana zavazadelníku
- Vyšší ceny než u pětidveřových verzí
První cena vozu | 364.900,- (1.6 16V 81kW, Authentique) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 414.900,- (1.5 dCi 78 kW, Authentique) |
Základní cena testovaného vozu | 449.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 470.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique) |