Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Generation 1,6 16V – Bon prix

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 16. 2. 2011 • 18:27
47
91
Zobrazit náhledy (47)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Nižší střední třída zlevnila o jeden celý level. Jak bolestný kompromis musíte podstoupit, když se rozhodnete pro levný Mégane?

Nízkonákladová verze aktuálního Renaultu Mégane s přívlastkem Generation nemá ambice oslňovat výbavou, či jízdními vlastnostmi. Tady jde v první řadě o co nejlepší poměr cena/solidní auto.

V motorovém prostoru s příchodem zimy došlo ke změně kvůli emisním normám, dříve udávaný výkon 81 kW a norma EURO4 byly nahrazeny výkonem 74 kW a přísnější EURO5. Nejvyšší točivý moment 151 Nm se nemění, stejně jako otáčky, ve kterých zážehová šestnáctistovka tohoto maxima dosahuje, takže běžný řidič změnu nemusí zaznamenat.

K testu dorazila ještě ona starší verze, jak je ale vidět z technických dat, zase tak velký rozdíl to naštěstí není.

Motor a jízda

I se silnější verzí šestnáctiventilového čtyřválce je třeba si z pohledu řidiče porozumět. Výkon totiž přichází až v poslední třetině využitelných otáček, což znamená buď nutnost častého podřazování, nebo jízdu s více vytočeným agregátem, která však není ani akusticky příjemná, ani dvakrát ekonomická.

renault testy nizsistredni renault testy nizsistredni
Za poněkud línější projev motoru zde nemůže pouze pětistupňová převodovka, hlavní příčina leží v naladění agregátu. V nejběžněji používaném spektru otáček mezi 2000 a 3000 min-1 bychom totiž nejvyšší výkon motoru 81 kW rozhodně nehádali. Nástup síly je patrný až nad 4000 min-1, kde se stokoňová šestnáctistovka konečně s drnčením probouzí k životu a solidně s 1220 kilogramů těžkým vozem zahýbe.

Bohužel, v této chvíli už není moc času na to vychutnat si jadrný zvukový projev ani sílu motoru, protože velice rychle přichází nutnost přeřadit na vyšší stupeň. Naštěstí otáčky motoru zde neklesnou pod 4 tisíce a tak, když je to nutné, můžete z agregátu vyždímat vše, co vám dokáže nabídnout. Kolem otáček nejvyššího výkonu se však palubní deska rozdrnčí, jakoby součástí základní výbavy bylo i zabudované vosí hnízdo.

Jake.auto.cz: Renault Mégane (přehled testů a dalších článků)

S vytáčením motoru je však spojená zvýšená spotřeba paliva, což je velmi pěkně vidět na hodnotách spotřeby při reálných rychlostech 100 a 130 km/h. Zatímco při ustálené stokilometrové rychlosti je při otáčkách 3000 min-1 na pátý, nejvyšší převodový stupeň odběr benzinu z nádrže poměrně příznivý (6,0 litru Naturalu 95 na 100 km), zrychlením na 130 km/h se situace změní. A to dost podstatně. Otáčky motoru poskočí vzhůru na 3800 min-1 stejně jako spotřeba, která si však tak trochu zahrála na Boba Beamona skočila opravdu daleko – výsledná hodnota 9,1 litru na 100 km je srovnatelná s vozy o několik tříd vyššími a s větším počtem válců. Jízda touto rychlostí není nepohodlná, avšak musíte akceptovat o něco vyšší hladinu hluku. Po městě se spotřeba držela pod osmi litry, což je přijatelné.

Jak je vidět na fotografiích, vůz stojí na plechových patnáctipalcových kolech, které jej samozřejmě poněkud limitují, co se týče schopností v zatáčce. Jenže asi neuděláme velkou chybu, když budeme předpokládat, že tento model si nekupují draví jezdci, chystající se na víkendové radovánky ve stylu Ariho Vatanena...a tak se zdá být vše v pořádku.

Podvozek je krásně poddajný, nevadí mu ani cesty v drsném stavu a slova jako rázy nebo rány nemá vůbec ve svém slovníku. Ve spojení s necitlivým řízením dokáže podvozek dvě věci – otrávit vás při dynamičtější jízdě a zároveň komfortně dovézt tam, kam máte namířeno. Opět opakujeme – vzhledem k určení vozu absence jakéhokoliv náznaku sportovnosti rozhodně nevadí.

Interiér a výbava

Konečně se však dostáváme k tomu podstatnému – tedy co za svých 259.900,- Kč dostanete.

Není toho věru málo, například na poli bezpečnostní výbavy nabízí Renault rovnou šest airbagů, stabilizační systém ESP však dokoupit nelze.

renault testy nizsistredni renault testy nizsistredni
Zato je ve výbavě manuální klimatizace, palubní počítač či tempomat, za rádio je třeba připlatit 8.100,-Kč (RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej). Chválíme, že alespoň přední skla jsou ovládána elektricky a tak cenovou výhodnost modelu poznáte na první pohled pouze podle tyček trčících z A-sloupků, kterými se manuálně seřizují zpětná zrcátka.

Mezi další prvky výbavy, které snižují cenu oproti běžnému Méganu, je možné počítat například analogové přístroje, mechanickou ruční brzdu či startování pomocí klasického klíčku. My však ani jednu z těchto položek nepovažujeme za nutně horší či méně praktickou (analogový rychloměr je praktický), ba co víc, v případě ruční brzdy by byla ta elektronická (při absenci ESP) spíše na škodu.

Co však přeci jen trochu vadí jsou obyčejnou látkou čalouněná měkká sedadla s krátkými sedáky, která na delších výletech nebudou ideální volbou. Pouze výškově stavitelný volant je naštěstí natvrdo ve velmi dobré vzdálenosti od palubní desky a tak nebude mít průměrně rostlý řidič potíže.

V ostrém kontrastu s obyčejnými stěrači (tzv. „aerostěrače“ jsou dostupné až u vyšších výbav) je plynová vzpěra víka motorového prostoru – to nebývá u základních verzí rozhodně zvykem. Naopak absence tlumících materiálů zespod kapoty jasně dává cítit tlak na co nejnižší cenu.

renault testy nizsistredni renault testy nizsistredni

Příliš na výběr, co do příplatkové výbavy, zde nemáme. Kromě metalízy za 13.700,- Kč bychom mohli přikoupit alarm, tři balíčky s vybavením (tažné zařízení, spojlery či hliníkové ližiny), již zmíněné rádio nebo prodlouženou záruku. Například základní Start (48 měsíců/80 000 km) vyjde na 9.990,- Kč, Long Time na 60 měsíců/100 000 km vyjde na stále přijatelných 14.990,- Kč. Z našeho pohledu je to jednoznačně lepší volba než metalíza; ostatně i v základní červené (na fotkách, bez příplatku) vypadá Mégane Generation k světu.

Konkurence?

Mégane Generation samozřejmě není bez konkurence, naopak, v tomto segmentu se kouká na každou korunu, a tak je zde boj o poznání drsnější než je tomu třeba v segmentu luxusních limuzín.

Jedním z nebezpečných konkurentů je bezpochyby Hyundai i30 Trikolor. Za benzinovou variantu (1,4; 80 kW) zaplatíte 279.900,- Kč. Koupí Trikoloru získáte 6 airbagů, rádio s CD a MP3 přehrávačem (vč. USB & iPod & AUX portu) s ovládáním na volantu, palubní počítač, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, centrální zamykání, alarm, elektrické stahování všech oken, úchyty pro dětskou sedačku Isofix, přední mlhovky, aktivní opěrky hlavy vpředu nebo manuální klimatizaci. Tempomat je sice za příplatek, cenová nabídka je však při srovnání s Mégane Generation docela (hodně) zajímavá. Model Trikolor bude v redakčním testu velmi brzy.

Octavia Tour je s odpovídající výbavou již znatelně dražší, naopak menší Dacia Sandero je v maximální výbavě o dobrých dvacet tisíc levnější než Generation a to i s klimatizací, hliníkovými koly, elektricky ovládanými zpětnými zrcátky, rádiem, mlhovkami, dělenými zadními sedadly nebo metalízou. Nenabídne však hlavové airbagy, stejně výkonný agregát (jen 1,6; 62 kW) nebo srovnatelnou prostornost.

Závěr

Mégane Generation je v rámci třídy zajímavou volbou, byť konkurence rozhodně nespí. Líbí se nám komfortní ladění vozu, ale i celková úroveň tohoto dostupného auta. Vysoká spotřeba při dálničních rychlostech a nedostatečný výkon motoru v nižších a středních otáčkách celkový dojem poněkud kazí. Mégane Generation nabízí poměrně hodně muziky (tedy pokud si dokoupíte rádio) za velmi slušné peníze.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Mégane III (přehled testů a dalších článků)

renault testy nizsistredni renault testy nizsistredni

V tabulce jsou uvedeny ceny a výbava vztažená k nyní prodávané verzi s výkonem 74 kW.

První cena vozu259.900,-Kč (1.6 16V 74kW Generation)
První cena vozu s testovanou motorizací259.900,-Kč (1.6 16V 74kW Generation)
Základní cena testovaného vozu259.900,-Kč (1.6 16V 74kW Generation)
Cena testovaného vozu vč. příplatků268.000,-Kč (1.6 16V 74kW Generation)

Plusy:

  • Komfortní odpružení
  • Velký objem zavazadlového prostoru
  • Příznivá cena
  • Základní výbava

Mínusy:

  • Vysoký práh zavazadelníku nad zemí
  • Jen výškově stavitelný volant
  • Nemožnost dokoupit ESP
  • Zadní nedělená sedadla
  • Pouze pětistupňová převodovka

Témata
Renault Mégane Generation 1,6 16V
Cena základní sestavy 259 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní, boční (na předních sedadlech) a hlavové airbagy, centrál, tempomat s omezovačem, ISOFIX vzadu, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač v angličtině, manuální klimatizace s pylovým filtrem, elektrické ovládání předních oken impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, nedělená zadní sedadla, odkládací schránka spolujezdce Kč
Cena testované sestavy 268 000 Kč
Výbava testované sestavy RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej (+8.100,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 151 / 4250 - 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.3 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / 1129
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1220 / 500
Rozměr pneu: 205/65 R15
Renault Mégane Generation 1,6 16V
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1491
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
Avatar - gld
19. 2. 2011 20:41
Re: DVA SVĚTY
Popis "výkonových" charakteristík motora možno vyznieva pre megane ako debakel, no ja by som to nebral tragicky. Proste klasická 1.6 benzín zaťažená batôžkom emisných limitov: nejde-žere-hučí >:-[] Konkurencia v cenovom limite na tom nie je lepšie a nafta sa k týmto klobúčkárskym verziám nehodí (dá sa vôbec kúpiť v tejto výbave?)

A veci ako 15 palcové plechy s balónmi, klasická ručná brzda, analógové ukazovatele a štartovanie kľúčom ja osobne beriem ako prednosti, nie nevýhody.
18. 2. 2011 18:03
sandero
na margo clanku, k sanderu sa da priplatit bocne airbagy, ktore chrania HLAVU a HRUD(panvu uz nie) za cca 180eur.
Avatar - Ronault.
18. 2. 2011 17:17
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Musím ti dát člověče za pravdu, doteď jsem to nerozebíral, nečekal jsem, že Renault udělá to, že model pro rozvojové trhy obalí do stejného kabátu, evidentně ano. Byl jsem právě v showroomu a opravdu rezerva zespod auta (to já teda považuju za plus už dlouho, ale to je věc názoru) a lišty na střeše taky jsou oproti Meganu.
18. 2. 2011 14:00
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Díky "pali", přesně toto mě zajímalo, jak uvádím výše, něco jsem již zaznamenal, ale ne takto komplexně. Schválně se na to zeptejte v Renaultu - žádně rozdíly nejsou, ani v nastavení podvozku >:D

Má to logiku - je to auto určené, společně s Fluence, pro "rozvojové" trhy, oba jsou jako jediné Megany vyráběné na východě, v jedné továrně (tzn. z hlediska logistiky a výrobních procesů má Generation blíže k Fluence, než ke klasickému Meganu).

Otázka je, jak tyto modely "pomohou" k vylepšení pověsti v naší oblasti. Ale nechci malovat čerta na zeď, budoucnost ukáže.

Pali, ještě dotaz - nevýš, jak je to s těmi motory? V testu se tvrdí, že 81kw variantu stahují kvůli EURO5, ale u normálních Meganů tato motorizace zůstává (se šestikvaltem). Z toho mi vycházejí tři možné závery:

- je to technicky maličko odlišný motor, nesplňuje EURO5
- marketingový kec (slabší, levnější motor se prostě vyplatí)
- jedná se o stejný 81 kw motor, vliv má 5ti stupňová převodovka, která neodpovídá charakteristice motoru, tzn. vyšší spotřba, tzn. vyšší emise, takže tam dají tu slabší verzi, která s 5ti kvaltem fungeje velmi dobře.

Pali, ještě jednou dík. ;-)
18. 2. 2011 11:41
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
to jsou zajímavé informace.
v jakých státech se prodává jen generation?
s tím podvozkem... zadní náprava už od pohledu vypadá jinak než u normálního megana

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku