Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Talisman: Sedan s korejskými kořeny

Aleš Dragoun
Diskuze (90)
Pekingský autosalon bude svědkem premiéry nového velkého Renaultu. Ponese staronové jméno Talisman.

Talisman se představí 23. dubna. Renault nám z něj zatím ukázal pouze zadní část. O tom, že ve skutečnosti jde o jihokorejský Samsung SM7, si ale cvrlikají i vrabci na střechách. Pokud byste byli za to, aby francouzská automobilka pro novou vlajkovou loď vzkřísila označení Safrane (spekulovala o tom také některá média), máme pro vás špatnou zprávu. Je to velmi nepravděpodobné, protože jej v současnosti nese menší Samsung SM5 alias i u nás známý Renault Latitude.

Talisman zřejmě převezme motory z modelu SM7, tedy zážehové vidlicové šestiválce od Nissanu: 2,5 l/140 kW (190 k) a 3,5 l/190 kW (258 k). Menší agregát poskytuje 243 Nm, větší pak 330 Nm, točivý moment přenáší výhradně šestistupňová samočinná převodovka pěkně postaru na zadní kola. Spotřeba slabší pohonné jednotky se pohybuje kolem 9 l/100 km, silnější třiapůllitr spálí na tutéž vzdálenost průměrně 10,4 l.

Pokud se vůz bude prodávat v Evropě, jistě nabídne rovněž turbodiesel 3,0 V6 dCi, který klape už pod kapotami Latitude. Vstup na starý kontinent a další trhy kromě Číny ale zatím nikdo oficiálně nepotvrdil. Nebyl by ovšem nijak výjimečný: jedna z nejstarších dosud fungujících automobilek světa s diamantem ve znaku u nás nabízí kromě SM5 (Latitude) i další Samsung: SUV QM5 coby Koleos.

SM7 si mohou Jihokorejci koupit již od srpna 2011, a to od v přepočtu lidových 480.000,- Kč. Jeho vývoj trval 32 měsíců, náklady na něj ovšem přesáhly opět v českých korunách hranici pěti miliard. Velký sedan poskytuje klasický luxus včetně dřevěného a hliníkového obložení.

Mimochodem, název Talisman použil Renault už jednou: před jedenácti lety v případě konceptu velkého futuristického hatchbacku. Talisman ročníku 2001 měl na každé straně jen jedny vzhůru výklopné dveře, postrádal tedy střední sloupek. Na délku měřil těsně přes 4,8 m a poháněl ho vidlicový osmiválec Nissan objemu 4,5 l. Jednou z mnoha zajímavostí byla čtveřice kruhových přístrojů umístěná pod volantem na „tykadlech“.

Aleš Dragoun
Diskuze (90)
21. 3. 2012 14:55
Re: Talisman? Spis manasek...
V Korei se jmenuje Renault Samsung SM7, tak to asi Renault je.
21. 3. 2012 09:17
Re: Talisman? Spis manasek...
VW prodava v cine auta, ktera byla a jsou VW.
Ja nejsem korejec, takze mne Samsung nebere, apriori to nemusi byt nijak spatne auto, ale rozhodne to je spatny Renault - jestli mi rozumis.
20. 3. 2012 22:22
Pekné!
Mne sa to páči! Podľa mňa je ten Samsung veľmi pekné auto a dovolím si tvrdiť, že tunajší jedinci ho odsudzujú "lebo Renault". Keby na tom nebol znak Renault ale VW, tak od radosti by šli spoločne na gang bang párty...
20. 3. 2012 22:03
Re: Áda bude mít radost
Už jsou v té fázi........ " a dál už jen sociální jistoty "
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2012 21:48
Chybějící článek
Jednoznačně tento model Renaultu schází. Schází ale nejen Renaultu, ale celé Evropské produkci. Zatímco německé limuzíny jsou bez vážnější konkurence sázkou na jistotu, tak mainstreamová alternativa chybí.
Chybí jako sůl. Peugeot vyklidil dobyté pozice 607ky, převeliká škoda. Renault má tradici, dříve poměrně oblíbený Safrane, poté poněkud přehnaná kreativita v podobě Vel Satisu.
Stejně tak Citroen poněkud přehnal svoji inovativnost a C6 sice přeskočila laťku konkurence, jenže ostatní už běží 1500 m ...
Francouzi se musí naučit, že v téhle třídě se zkrátka NEexperimentuje, tady se vsází na jistotu a na chyby není místo. Což může při tomto zglobalizovaném pojetí Renaultu jedině pomoct.
Takovýto model je potřeba a má na evropském trhu tradičně místo. Pokud přijde v této podobě i Renault, pak jednoznačně hodnotím kladně. Vždy se sice bude dívat na skvosty německého průmyslu jak hvězdář do dalekohledu... Ale sem s ním.