Renault Talisman: Sedan s korejskými kořeny
Talisman se představí 23. dubna. Renault nám z něj zatím ukázal pouze zadní část. O tom, že ve skutečnosti jde o jihokorejský Samsung SM7, si ale cvrlikají i vrabci na střechách. Pokud byste byli za to, aby francouzská automobilka pro novou vlajkovou loď vzkřísila označení Safrane (spekulovala o tom také některá média), máme pro vás špatnou zprávu. Je to velmi nepravděpodobné, protože jej v současnosti nese menší Samsung SM5 alias i u nás známý Renault Latitude.
Talisman zřejmě převezme motory z modelu SM7, tedy zážehové vidlicové šestiválce od Nissanu: 2,5 l/140 kW (190 k) a 3,5 l/190 kW (258 k). Menší agregát poskytuje 243 Nm, větší pak 330 Nm, točivý moment přenáší výhradně šestistupňová samočinná převodovka pěkně postaru na zadní kola. Spotřeba slabší pohonné jednotky se pohybuje kolem 9 l/100 km, silnější třiapůllitr spálí na tutéž vzdálenost průměrně 10,4 l.
Pokud se vůz bude prodávat v Evropě, jistě nabídne rovněž turbodiesel 3,0 V6 dCi, který klape už pod kapotami Latitude. Vstup na starý kontinent a další trhy kromě Číny ale zatím nikdo oficiálně nepotvrdil. Nebyl by ovšem nijak výjimečný: jedna z nejstarších dosud fungujících automobilek světa s diamantem ve znaku u nás nabízí kromě SM5 (Latitude) i další Samsung: SUV QM5 coby Koleos.
SM7 si mohou Jihokorejci koupit již od srpna 2011, a to od v přepočtu lidových 480.000,- Kč. Jeho vývoj trval 32 měsíců, náklady na něj ovšem přesáhly opět v českých korunách hranici pěti miliard. Velký sedan poskytuje klasický luxus včetně dřevěného a hliníkového obložení.
Mimochodem, název Talisman použil Renault už jednou: před jedenácti lety v případě konceptu velkého futuristického hatchbacku. Talisman ročníku 2001 měl na každé straně jen jedny vzhůru výklopné dveře, postrádal tedy střední sloupek. Na délku měřil těsně přes 4,8 m a poháněl ho vidlicový osmiválec Nissan objemu 4,5 l. Jednou z mnoha zajímavostí byla čtveřice kruhových přístrojů umístěná pod volantem na „tykadlech“.