Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo Gordini - TmavomodRý Svět

Michal Fokt Michal Fokt 11. 1. 2011 • 02:11
55
3
Zobrazit náhledy (55)
Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo
Melancholie z písniček Jaroslava Ježka není vůbec namístě. Daleko lépe Gordiniho vystihl Žlutej pes. Modrá je totiž dobrá...

Už to jsou dva roky, co jsme testovali poprvé Twingo RenaultSport, nyní je na řadě redakční test modelu Twingo Gordini.

Má to ale nějaký význam, když je Gordini víceméně pouze modré s bílými pruhy a plně vybavené? Ano, rozhodně má, protože původní Twingo mělo standardní RS podvozek a gordini má naopak sériově podvozek Cup.

Označení Gordini svého času znamenalo, že na cenovce bude oproti výchozímu Renaultu dvojnásobná cifra. Tomu ostatně odpovídalo i množství provedených úprav. Dneska už není zájem dělat z Gordini tak exkluzivní značku, jde prakticky jen o lépe vybavené verze RenaultSport.

renault testy minivozy renault testy minivozy
 

Ale Renault to určitě nemá špatně vymyšleno. Ten, kdo chce RS verzi bez příkras a spousty více či méně nepotřebné výbavy, koupí prostě RS. A ten, kdo potřebuje k výkonu i všemožné prvky luxusu, koupí Gordini, protože v tomto paketu má jednotlivé prvky nejen levnější, ale auto navíc vypadá mnohem stylověji.

Neviditelnost nehrozí

Kdo z řidičů sportovních aut není alespoň trošku exhibicionista? OK, majitelé Golfů GTI asi nejsou, ale ti ostatní se rozhodně nestydí za to, že má jejich auto výrazněji tvarované nárazníky, velká kola, nějaké to křídlo a masivnější prahy. A na tohle nyní sází i Gordini.

Zatímco Twingo byste asi na silnici snadno přehlédli, RS neRS (tedy pokud byste ho zrovna neměli plné zpětné zrcátko), v případě verze Gordiniho se vám to zcela jistě nestane. Bílé pruhy s G vodoznakem jsou totiž opravdu signální a na takovémhle autíčku dokonce extrémně provokativní. K tomu si přidejte bílé lemování mlhovek, černě lakovaný střed nárazníku a vytažené blatníky - rázem máte před sebou vyzývavého, drzého „pankáče“, jemuž budete svůj pohled věnovat, ať chcete nebo ne. Chvíli si ho budete prohlížet v zrcátku ...a pak vás nejspíš předjede a zmizí z dohledu.

renault testy minivozy renault testy minivozy
 

Modrobílá nálada se zvenku nastěhovala i do kabiny, nejvýraznější jsou určitě proužky na volantu, které jsou v ose těch na karoserii. Jinak je vše při starém, což ovšem není rozhodně sentimentální povzdechnutí – sedadla mají perfektní boční vedení a volant parádně tvarovaný věnec. Trochu vadí jen ten vyšší posaz za ním.

Motor? Ohrožený druh

Nic speciálního bohužel nemůžeme čekat ani pod kapotou. Tedy nic proti výchozí atmosférické šestnáctistovce o výkonu 98 kW (133 k) při 6750 min-1, díky bohu za ní, v dnešní turbo-hysterické době, ale auto s G ve znaku mohlo přece jen nastrkat pár kohoutů do kurníku navíc.

Motor poskytuje lehkému autíčku naprosto dostatečnou dynamiku, a to i ve středních otáčkách. Kvůli točivému momentu 166 Nm při 4400 min-1 turbofanda nezvedne ani obočí, nám ostatním to ale určitě bude stačit.

To nejlepší ze sebe ale stejně vydá Gordini až nahoře. Největší chuť do života má od 5000 min-1 do omezovače v 6900 min-1.

Po přeřazení těsně před omezovačem padnou otáčky sice ke čtyřem a půl tisícům, tedy kousek pod optimální hranici, při jízdě to ale nijak zásadně nevadí.

Sportovnější podvozek

A jak funguje u Twinga podvozek CUP? Ačkoli překvapuji sám sebe, musím přiznat, že tohle auto bych si asi pořídil spíše se standardním „eresovým“ naladěním šasi.

CUPový setup sice dokáže potlačit náklony v zatáčkách a zpřesnit reakce auta na pohyby volantem, takže se Twingo stává jistějším, „motokárovějším“ a lépe ovladatelnějším na hranici smyku. To sice zní úžasně, nicméně tohle auto už pomalu přestává být příjemné pro každodenní ježdění, pokud tedy nejste masochisté.

renault testy minivozy renault testy minivozy
 

Tuhé pérování sice stále velmi dobře zvládá rázy od nerovností, ale toto naladění v kombinaci s kraťoučkým rozvorem způsobuje nepříliš příjemné kmitání karoserie a tím i natřásání posádky. Místy zaznamenávám na špatném povrchu i mírné poskakování auta.

Nicméně věřím tomu, že i CUPová specifikace si najde své zastánce. Jestli totiž Twingo něco neztratilo, je to radost z jízdy, která se jen trochu posunula směrem k jistotě, stabilitě a zlepšené ovladatelnosti.

Méně hravé, ale ostřejší

Tam, kde Twingo RS nadchne rozevlátostí a ochotou k přetáčivým hrátkám, tam Twingo Gordini uchvátí ovladatelností a jistotou, řízení je u obou aut stejně vypiplané, což znamená přesné, ostré a s perfektně vyváženým posilovačem.

Ani jedno křivé slovo ode mne neuslyšíte ostatně ani na adresu brzd, za co by ovšem inženýři Renaultu zase potřebovali vykrákat za vlasy, je řazení. Stále je gumové, na neutrálu zatuhlé, při změně kvaltů v něm lupe a ani kulisa není právě nejpřesnější.

Ale je to marné, Twingo Gordini (i Twingo RS) budete zcela jistě milovat i tak. Tím spíš, že Renault nyní nabízí oba vozy v akci za 319.900,- Kč (Twingo RS), respektive za 369.900,- korun za RS Gordini.

renault testy minivozy renault testy minivozy
 

První cena vozu192.900,- Kč (1.2 Acces, 43 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací349.900,- Kč (Twingo RS, 98 kW)
Základní cena testovaného vozu399.900,- Kč (Twingo RS Gordini, 98 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků399.900,- Kč (Twingo RS Gordini, 98 kW)

Plusy

  • Tvarování a rozměry sedadel
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Výkonný a tichý motor
  • Přesné řízení
  • Velmi dobrá jízdní dynamika
  • Příznivá cena

Mínusy

  • Posaz za volantem
  • Nesportovní charakter řazení
  • Neklid podvozku na nerovnostech

Témata
Renault Twingo Gordini
Cena základní sestavy 399 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS s EBD a BAS, aut. rozsvěcení výstražných světel, 4x airbag, vypínatelné ESP, centrální zamykání, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, sada na opravu pneumatiky, sportovní aerokit Gordini, polepy karoserie, 17“ litá kola, mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatická klimatizace, výškově nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, zatmavená zadní okna, metalíza, ochranné kryty předních mlhovek, koncovka výfuku, podvozek Cup, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, autorádio s CD, MP3 a Bluetooth Kč
Cena testované sestavy 399 900 Kč
Výbava testované sestavy Základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 6750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 340
Rozměr pneu: 195/40 R17
Renault Twingo Gordini
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3600
b) šířka (mm): 1654
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2367
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1338
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Gordini
| 12. 1. 2011
Práve naopak. Twingo mi príde prijateľnejšie ako Gordini, predsa len je to autíčko do mesta, aj keď hrá trošku v inom tóne.
Ak RS, potom radšej Clio. ;-)
Gordini
| 11. 1. 2011
Vzhledově to u mě vyhrává Fiátek, ale nemožnost vypnutí esp, cena a použití turbo motoru nahráva Twíňu :-) Takže Twingo RS (NE GORDINI)
Avatar - dr.biker
Gordini
| 11. 1. 2011
Místo toho, abych se učil na zkoušku, na kterou jdu v poledne, tak opět čtu test tohoto modrého ďáblíka a vůbec mi nevadí, že jsem test už četl vloni na autofun.
Ten kdo nepotřebuje velký prostor a chce zažít hodně zábavy za rozumnou cenu, tak Twingo RS je hlavním kandidátem na pořízení spolu s F500 Abarth, který je ale dražší.
Exteriér vozu je nádherný, ale interiér si mi líbí víc v "obyčejném" RS - [odkaz] A na naše silnice se CUP podvozek nehodí, vytřepal by z tebe na okresce duši, pokuď nějakou máš >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku