Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault využívá použité baterie ze svých elektromobilů k pohonu motorových člunů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Renault ve spolupráci se společností Seine Alliance a odborníky na elektrický pohon z Green-Vision vyvinul plně elektrický motorový člun napájený renovovanými bateriemi z elektromobilů.  

Druhý život pro baterie z elektromobilů značky Renault mohou představovat i motorové čluny. První z nich s názvem Black Swan má být prvním krokem na cestě společnosti Seine Alliance k plně elektrické říční plavbě v Paříži do roku 2024.

Motorový člun Black Swan s celkovou délkou 8,54 m a schopností přepravit až osm cestujících se stává průkopníkem ve využití lithium-iontových baterií, které již mají svůj tzv. první život v elektromobilech značky Renault za sebou.

Baterie po renovaci v případě motorového člunu Black Swan poskytují potřebnou energii dvojici elektromotorů s výkonem 20 kW a umožňují dvě hodiny plavby po řece Seině v Paříži, přičemž plné nabití má trvat jen dvě až tři hodiny.  

Black Swan zahajoval svou kariéru jako rychlý motorový člun, který vyrobila italská loděnice Tullio Abbate s tradičním spalovacím motorem. Po přestavbě na elektrický pohon využívá čtyři baterie z elektromobilů, které jsou uloženy ve speciálně navržených, vodotěsných pouzdrech z nerezové oceli, umístěných pod lavicovými sedadly.

Hmotnost baterií a elektromotorů v motorovém člunu Black Swan je 278 kg, což je údajně méně než součet hmotnosti původní palivové nádrže a motorů.

Renault v souvislosti s tímto elektrickým motorovým člunem uvádí, že se podílí i na dalších projektech opětovného využití baterií z elektromotorů a zmiňuje portugalský ostrov Porto Santo, kde jsou používány k ukládání přebytečné energie vyrobené zdejšími solárními a větrnými elektrárnami.

Zdroj: Renault

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

14. 11. 2019 12:42
Re: diskuzni experti
Tak to nám ale fandové EV lhali, když tvrdili že baterkou se vůbec nemusíme zabývat, protože přežije životnost auta.

Jinak za dementíka díky, mám rád lidi jako ty co se drží argumentů a zbytečně se nesnaží nikoho urážet v prvním příspěvku. Nevím co se děje v tvé hlavě, ale já se nic změnit nesnažím.
9. 11. 2019 10:51
diskuzni experti
koukam tady je to samej diskuzni expert, ale zjevne si nekteri z techto expertu ani neprecetli text pod kterym pisi do diskuze :D

takze poporade, Renault-Nissan prodava elektromobili jiz 9 let, za tu dobu v Evrope jiz menili baterie cca 600 vozum, prevazne z rad taxisluzeb, a meni se baterypacky pote co jim hodnota maximlaniho nabiti klesne pod 75% puvodni hodnoty, ty batterypacky se ale rozeberou na jednotlive clanky a podle toho jake maji poklesy se dal bud balancuji pro dalsi pouziti kuprikladu do tohoto projektu s clunem a nebo pro pouzit do backupu, v backupu ty horsi clanky pak slouzi az do hodnoty 30% puvodni hodnoty, a to v tovarnach Ranaultu-Nissanu-Infinity a dalsich ktere maji neco spolecneho s danou alianci

mimochodem nektere ty taxikarske Leafy stacili na 1 bateri pack najet 350-400 tisic kilometru

takze dementici typu spaleny6 nebo WinDiesel jsou docela vtipni, jak se porad snazite neco zmenit a ono vam to furt nejde a nejde :D
Avatar - KANKUNEN
8. 11. 2019 13:15
Tak to je je něco jako betonová loď
Možná to bude mít vedle sebe baterkový remorkér.
8. 11. 2019 13:04
Hmmm
To je divný. Pořád jsem přesvědčován že baterie elektromobilu vydrží vlastně napořád. Tak kde ty baterky berou?

Edit: Kdybyste mi to radši místo mínusování vysvětlili.
Avatar - WinDiesel
8. 11. 2019 11:52
Re: Ten člun na obrázku
Safra, Renault provozuje elektromobily doslova pár let a už má tolik vyřazených baterií s výrazně sníženou dobíjecí kapacitou?
TO JE NA POVÁŽENOU.
Jo a souhlasím, je skvělé tunu baterií "nalodit" a s poloviční kapacitou se snažit někam dojet - ale to asi na takovéto lodi není zapotřebí, pár kilometrů stačí :-! :-! :-!