Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind 1,2 TCe – Létem kabrioletem

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 2. 8. 2010 • 16:48
72
1
Zobrazit náhledy (72)
Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Je to jen malý, levný, dvoumístný roadster z Francie a přesto dokáže potěšit i náročnějšího řidiče. Pravda nebo fikce?

I když Wind vypadá jako výhra z kindervejce, základ z Twinga RS jasně říká, že tady nepůjde o rozhoupaný bulvárový krám. Nám se do rukou dostala slabší verze se známým přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe jehož 100 koní by si mělo s 1131 kilogramů těžkým dvoumístným roadsterem (nebo možná přesněji targou?) docela solidně poradit.

A taky že poradilo – jenže zdaleka ne tak dobře, jako by to zvládla atmosférická šestnáctistovka. Solidní sbírání se z nízkých otáček je tvrdě zaplaceno neduživostí v těch vyšších, což se k charakteru auta vůbec nehodí. Do města, či pro klidného řidiče prosím. Jenže pokud chcete dostat z windíka to nejlepší, jděte do atmosféry. Tu známe z výše jmenovaného Twinga RS, kde funguje skvěle.

Zbavíte se tak i nepříjemně zvonivého zvuku ve vysokých otáčkách, který je v jiných modelech potlačen tlumícími materiály. Zvlášť při zavřené střeše to uvnitř zní, jako v nějaké vytočené Ladě (nic proti Ladě...:-) ).

renault testy minivozy roadster renault testy minivozy roadster

 

Turbo boduje ve středních otáčkách, kde už je reakce na plyn svižnější a vy tak můžete vesele skotačit po ploché křivce točivého momentu. Jestli teď čekáte ódu na spotřebu, jak by se u downsizovaného motoru slušelo, zklamu vás. Během testu jsem s autem jezdil v průměru za osm litrů, rychlé okreskové tempo ale apetit zvedne nad deset litrů rychleji, než stačíte vyslovit „kindrvejce“.

Dobrá práce nohou

Na podvozku je opravdu znát, že si jej vzali do parády odborníci z Renault Sport: Dobře tlumí nerovnosti, zdá se být poměrně komfortní a přitom když malého „větříka“ trošku přimáčknete ke zdi, nezpanikaří. Dokonce i když ho sérií zatáček protáhnu hodně drsně, neztratí nadhled a rozblikat ESP na normální silnici už fakt chce hodně kuráže.

O to víc zamrzí nemožnost jeho vypnutí (u silnější verze by to mělo jít), vždyť s windem by se na okruhu tak krásně blblo. Srovnání s Twingem RS tedy dopadá pro Wind hodně solidně – díky výraznějšímu kroucení a o něco měkčímu naladění na něj sice v ovladatelnosti lehce ztrácí, zase tak veliký rozdíl to ale (překvapivě) není.

Šasi je skoro stejně upovídané a já tak mám přehled o tom, co se s podvozkem vlastně děje. Díky větší hmotnosti na zadku se wind zdál být méně nedotáčivý, možnost přetáčivého smyku při ubrání plynu v zatáčce u něj (jako u twinga) samozřejmě stále existuje – tedy dokud se tenhle manévr neznelíbí všemocnému ESP.

Tuhost karoserie není nikterak extrémní, mezi dostupnými otevřenými vozy ovšem jde o docela solidní nadprůměr – žádná chobotnice se nekoná, neduh aut s otevřenou střechou vám bude kazit sportování jen pokud narazíte na výrazněji rozbitý úsek.

Když už jsme u té otevřené střechy...tempo s jakým umí elektromotory přeměnit roadster na kupé je fakt hodně svižné. Tak svižné, že se nemusíte bát otevřít či zavřít střechu na červené aniž byste zdržovali ty za vámi, což je u spíše městského otevřeného auta dost velké plus. Jednoduše zatáhnete ruční brzdu (bez toho to nejde), odjistíte pojistný otočný mechanismus a 12 sekund podržíte tlačítko do doby, než se ozve pípnutí. Píp...a hotovo :-).

Při jízdě dovnitř moc nefouká, ostatně když se podíváte na fotky, hned pochopíte proč – auto řidiče a spolujezdce doslova obklopuje. Na druhou stranu, plech nad i za vaší hlavou kazí prožitek z jízdy v otevřeném autě, to by ale zájemcům co nikdy v pravém roadsteru nejezdili, vadit nemuselo. Takhle alespoň stačí na zastřešení jeden kompaktní kus karoserie.

renault testy minivozy roadster renault testy minivozy roadster

 

Co bude vadit všem s výškou nad 170 cm je nízké čelní sklo, ze kterého se, v případě zavření plastového dílu střechy, stává něco jako průzor v tanku. Jeho horní hrana je totiž velice, velice nízko, a tak si na omezený výhled budete muset chvíli zvykat.

Pozice za měkoučkým a příjemně tlustým volantem je twingovská, ideálně bych sedačku posunul ještě pár cm blíž k podlaze. Sedadla jinak zaslouží velkou pochvalu, skvěle v zatáčkách podrží zejména dolní část zad a i když schází jakékoliv boční vedení v oblasti ramen, nebudete díky jejich výraznému tvarování v kokpitu létat ze strany na stranu ani v serpentinách. Tady by se měla celá řada sportovnějších modelů přiučit.

Kde se zase má co učit Renault, je řazení. Bohužel, pětistupňový manuál se svými gumovými dorazy a drhnutím ve středové poloze hraje už stokrát obehranou písničku – kéž by měly všechny renaulty řazení aspoň jako má Mégane RS.

To řízení je na tom o veliký kus lépe – nepřeposilované, citlivé a dostatečně přesné i kolem přímého směru. Není sice tak ostré, jak by asi mohlo být, zato je i přes dobrou zpětnou vazbu komfortní a nevykopne vám volant z ruky, ani když narazíte na velkou díru v zatáčce. A to je dobře, nezapomeňme, že velkou část klientely budou díky faktu, že to je „malé, francouzské a bez střechy“ tvořit zástupkyně něžného pohlaví. Ty také ocení až gumově lehký brzdový pedál, naštěstí nástup i účinek brzd jsou na špičce třídy – opět jde o jeden z povedených systémů, co byl zřejmě převzat z Twinga RS.

Tisíc sem, tisíc tam...

renault testy minivozy roadster renault testy minivozy roadster
Tak jako tak, i když Wind hodně solidně jezdí, s jednašestkou se dostáváme na cenu 450 tisíc Kč...a to opravdu není málo. V nejvyšší výbavě už jde o částku 480 tisíc, což je suma. u které už se možná vyplatí popřemýšlet a došetřit na Clio RS (550 tisíc). Cenový rozdíl oproti Twingu RS je pak plných sto tisíc Kč; za 400 tisíc Kč tak pořídíte buď základní verzi s motorem 1,2 TCe, manuální klimatizací a rádiem se dvěma reproduktory nebo také parádní Twingo RS Gordini.

Jenomže tady jde hlavně o ten báječný pocit větru ve vlasech s oblohou nad hlavou. Pokud se rozhlédneme po nabídkách konkurence, rychle zjistíme, že sehnat za tuto cenu otevřené auto bude hodně složité. Fiat 500C je sice v základním provedení dokonce ještě o něco levnější, pravým kabrioletem ovšem není. No a pak je tu Smart, což je zase tak trochu kapitola sama pro sebe. Sečteno a podtrženo – pokud to máte rádi „nahoře bez“ a zároveň nechcete za auto utratit hodně peněz, měli byste si u Renaultu objednat zkušební jízdu. Lepší poměr cena/výkon u malého otevřeného auta na trhu těžko najdete.

První cena vozu399.900,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací399.900,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )
Základní cena testovaného vozu399.900,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků410.200,- Kč (Wind 1,2 TCe Dynamique, 74 kW )

Plusy

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Citlivé a nepřeposilované řízení
  • Schopný podvozek
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nudný zvuk motoru ve vysokých otáčkách
  • Při zavřené střeše horší výhled šikmo nahoru
  • Gumové řazení
  • Diskutabilní design karoserie

Témata
Renault Wind 1,2 TCe
Cena základní sestavy 399 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický stabilizační systém ESP, přední mlhové světlomety, polokožené čalounění, vnější zpětná zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, posilovač řízení, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken, kožený tříramenný volant a kožená hlavice řadící páky, protisluneční clony řidiče a spolujezdce, osvětlení zavazadlového prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizace, autorádio s přehrávačem CD a MP3 s ovládáním pod volantem, 2 reproduktory, nárazníky v barvě karoserie, kola z lehkých slitin 16“ Kč
Cena testované sestavy 410 200 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak (+ 10.300,-Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.3 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 0
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1131 / 213
Rozměr pneu: 195/45 R16
Renault Wind 1,2 TCe
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3833
b) šířka (mm): 1689
c) výška (mm): 1381
d) rozvor (mm): 2368
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hruza..
| 19. 3. 2012
Tohleto je asi tak kabriolet jako zahradni malotraktor.
Design katastrofalni, motor katastrofalni ...
je to sice "levne" ale od urcite miry levnosti je i to "nejlevnejsi" zbozi zatracene drahe.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku