Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

Tomáš Zajíček
Diskuze (90)

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru. Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně...

Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně futuristickými prvky, především v oblasti zadní části vozu (viz foto) a také nárazníky nepřipomínají nic z minulých modelů. Naopak technická stránka vozu se drží přísně nejnovějších poznatků, ale vše je v rámci zavedených fines. Výběr motorů je široký, začíná přeplňovaným čtyřválcem 1,8T, pokračuje moderními šestiválci 2,4 (121 kW), 2,8 (142 kW) a nezapomnělo se ani na výborné přímovstřikové turbodiesely TDi 1,9 (81 kW) a 2,5 (110 kW).

Testovaný vůz byl vybaven takřka kompletní výbavou, která obsahovala litá 16 kola, ABS, 2x airbag + boční airbagy integrované ve předních sedadlech, el. ovládaná okna ve předních i zadních dveřích, el. ovládaná vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Audi Concert, 8 reproduktorů, basreflex, palubní počítač s multifunkčním displejem, stmívač vnitřního osvětlení, elektronická uzávěra diferenciálu EDS, plně pozinkovaná karoserie, mlhové světlomety, nárazníky v barvě karoserie, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, imobilizér. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace, která se do modelu A6 dodává sériově!

Interiér vozu je precizně vyveden s použitím kvalitních materiálů a vše je také precizně vyrobeno a slícováno k sobě. Není tak novátorský jako vnější design, ale rozhodně to nijak neubírá na jeho reprezentativnosti. Za jízdy samozřejmě nic nevrže, což by u automobilu této třídy mělo být samozřejmostí. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné, s velkými označeními, což prospívá pohodě při řízení vozu. Jedinou výtkou k řízení vozu mám k poměrně dost tuhé spojce, což je však asi nutnost pro přenos většího točivého momentu motoru. Kapitola sama o sobě je místo na zadních sedadlech, kterého je opravdu dostatek jak pro nohy, tak pro hlavu cestujících, ačkoli by ho tvar střechy mohl na první pohled omezovat.

Testovaný vůz poháněl nově vyvinutý moderní zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2393 cm3 s pětiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů. Výkon 121 kW je přiměřený hmotnosti a účelu vozu. Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 220 km/h a zrychlení zvládne za 9,2 s. Nespornou výhodou je jeho kultivovaný až sametový chod s výborným odhlučněním v interiéru. Motor je spíše vzorem kultivovanosti než obrovské síly. Dá se říci, že táhne ve všech otáčkách přibližně stejně a bohužel výrazného zátahu ve vyšších otáčkách se nedočkáte. K těmto kouskům je určena nejspíše silnější verze 2,8 (142 kW). Přestože testovaný vůz byl vybaven pohonem Quattro a výkonu motoru jsme využívali často, spotřeba nepřesáhla 11 l na 100 km.

Podvozek testovaného vozu včetně pohonu Quattro je chloubou konstruktérů Audi. Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích. Brzdy Audi A6 jsou jedny z nejlepších jaké jsme zatím měli možnost testovat. Ze stokilometrové rychlosti dokáže bezpečně zabrzdit na velmi slušných 37-38 metrech, což je jedna z nejlepších hodnot mezi sériovou produkcí.

Přesvědčili jsme se proč A6 získala při prestižní mezinárodní anketě Vůz roku 1998 třetí místo. Právem.

Tomáš Zajíček
Diskuze (90)
Cena základní sestavy 1 560 000 Kč
Cena testované sestavy 1 560 000 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.9 / 8.2 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 550
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1450
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
20. 9. 2021 14:26
Re: Očekávání splněna
https://cs.wikipedia.org/…n%C3%A1dr%C5%BE)

Plavy jsou přes kopec někde úplně jinde. Podívej se na mapu. To už není Jablonec. Je to jak jsem ti napsal. Pata hráze 513 metrů a od přehrady je to vesměs všude do kopce. Jedno jestli jdeš směr na Janov do Jizerek nebo na druhou stranu na Černou Studnici a Petřín. Je to do kopce a o 100-150 metrů výš. Já bydlím třeba 600 m.n.m asi kilometr od centra a pořád můžeš jet i výš a jsi v Jablonci. Nejde o sníh někde nad městem mimo Jablonec. Tam to je ještě větší masakr když zachumelí. Myslím přímo v Jablonci. Nesolí se tam všechny cesty. Jen hlavní silnice, takže po zasněžených cestách se souvislou vrstvou sněhu tam jezdím celou zimu, než to na jaře roztaje. Může být, že budou teď teplý zimy a sněhu bude míň. O tom ale diskuze nešla ne? Šla o tom, že si myslíš, že zima trvá jen 5 dní kdy je na silnici sníh. Tak ti vysvětluju, že to co platí pro Prahu neplatí i pro jiný regiony a nic na tom nemění fakt, že se dá i v Jablonci zima odjezdit s pořádnýma gumama (ne tvoje úžasný celoročky) bez 4x4.
20. 9. 2021 11:07
Re: Očekávání splněna
Jen bych tě rád upozornil, že Jablonec leží v nadmořské výšce 510 metrů nad mořem (přehrada) až cca 660 metrů (periferie města) 475 metrů to ses trošku netrefil. Ano prosinec až konec února někdy déle a někdy i dříve. 10 let zpátky napadlo už v půlce října a vydrželo to skoro do dubna. To je fakt síla, to máš pravdu. Někdy je to už fakt nekonečný a vyhlížíme od ledna jaro :D Neměl jsem 4x4. Ségra má. Dá se ale žít i bez toho. Základem jsou kvalitní zimní gumy a umět jezdit autem. Pravda, když sem přijedou paka jako ty na celoročních bez řidičských zkušeností na sněhu a zapadnou hned na prvním kruháči, tak bývá celkem legrace jak se všechno ucpe :D :D
20. 9. 2021 10:53
Re: Očekávání splněna
Výborně, takže jsem tě konečně dotlačil do kouta. Teď mi buď sdělíš kolik tě teda stojí na Auris pravidelná roční kontrola zahrnující výměnu oleje a rozhýbání zatuhlých brzd nebo mi zase neodpovíš a potvrdíš co jsem napsal. ;-)
20. 9. 2021 10:48
Re: Očekávání splněna
Záleží jak kde, ale běžně v Jablonci od půlky prosince do konce února někdy i déle a občas i dříve. Minulé 3 zimy byly teda na sníh trošku slabší, ale i tak to bylo daleko víc než 5 dní co máte v Práglu.
20. 9. 2021 10:43
Re: Očekávání splněna
To nám tloukli do hlavy na škole smyku…